Fadime
Idag är det 7 år sedan Fadime blev dödad av sin pappa..hon var en god vän till min äldre son och jag minns chocken som sonen fick när det hände.
Min yngre son kände henne också genom brorsan och han trodde inte henne när hon berättade om att hon var rädd för att bli dödad av någon släkting.
När det hade hänt ville han ofta prata om det för han hade dåligt samvete för att han inte trodde på henne. Men han kunde väl aldrig tro att något sådant var möjligt menade han.
I alla fall dem pratar om henne nu ikväll och vi får hoppas att hon har det bra på andra sidan.
Vi får väl för sjutton älska de våra och vara rädda om dem, eller hur?
Nattikramar Jeremina!
Det är ofattbart att sådant kan ske, hur kan man bara kallhjärtat ta ihjäl sin dotter eller syster/bror utan att tveka pga. sin religion? man måste helt enkelt vara hjärntvättad.
Man kan undra hur han tänker idag, om han ångrar sej något lite överhuvudtaget? Så ofattbart att sådant kan ske?
Fadime har det säkert bra nu. Och hon vill säkert inte heller att hennes kompisar skall ha dåligt samvete.
Kram! Mona
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Ingen fler som uppmärksammade igår på tv om årsdagen av hennes mord? Jag tycker att det är såå hemskt….JS!
Tyvärr uppmärksammade jag inte det då jag så sällan tittar på tv men minns när det hände. Jag kan inte förstå detta beteende hos människor, denna brist på kärlek och förståelse för den indivduella individen och dennes val i livet. Hur kan man döda sitt barn ? Och hur kan man göra det pga kärlek ? Sjukt, galet, ofattbart finns inte ord.
Kram Madde
Amor Vincit Omnia
Min äldre son gick på socionomutbildningen med henne och den yngre sonen bodde hos brorsan, på så sätt träffades även dem när flera av socionomstuderanden i klassen pluggade hemma hos sonen.
Det var såå hemskt för den yngre t o m hade skrattat åt henne..han var bara 20 år då och det var väl inte så känt i Sverige på den tiden…nu är han snart 29 och han kan inte glömma det här.
Fadime hade sådan framtidstro och hon var en som kämpade för dem som hade det svårt, såå duktig i skolan med…jag träffade aldrig henne men läste mycket vad dem som kände henne skrev efteråt bl a.
Hon medverkade t o m i tv om detta med hedersmord innan det hände…fy sjutton!
Hennes pappa sköt henne för att hon träffade svenska män…men hon umgicks ju med svenska kvinnor också och hade män som vänner men se det passade inte hennes pappa…JS!
# 4
Åh, men din son ska inte ha ångest för det nu. Man kan ju aldrig veta och jag tror inte han skrattade för att vara elak, säkert mer av okunskap på ett inte så elakt sätt.
Det är så mycket i livet som man hade gjort annorlunda om man fått facit i hand, men nu får vi inte det och måste tyvärr ta oss genom även de tuffa stunder och händelser. Men det är helt enkelt bara fruktansvärt, det finns så många fina och unga människor som lämnar oss alldeles för tidigt.
Amor Vincit Omnia