fågelkvitter...
lägger detta på övrigt då jag inte vet var det hör hemma..
Så…jag har funderat på detta ett tag nu…
Fåglar…. Brukar väl inte kvittra mitt i natten? Alltså inte burfåglar nu utan vilda…
Varje natt jag jobbar och går ut för att röka så kvittrar det! vid 2-3 på natten!!! och det händer tydligen bara när jag e med ut…. Enligt mina arbetskamrater så gör inte fåglar så…inte förräns gryningen… men när jag går med ut så kvittrar de. Det är inte bara jag som hör det… ALLA som går med mej hör…. men bara när jag e med
Hade en gång en vikarie som är medial (tror hon jobbade som medium) hon höll på o få dåndimpen när hon gick med mej ut….. Och hon mös….
efter ett par timmar frågade hon om jag någon gång upplevt att jag fått sällskap av vilda fåglar… och det har jag! en gång när en dam hade gått vidare på natten, så när jag gick hem på morgonen så hade jag sällskap av en koltrast hela vägen hem till min port… mitt i vintern
och den var väldigt mån om att jag skulle se den
Men frågan var ju: kvittrar inte fåglar nattetid? oavsett vilken årstid? för med mej gör de det och jag är nyfiken på varför…. och jag är säker på att jag inte inbillar mej då andra hör det när de är med mej, men inte annars…
Hoppas någon kan förklara
kram o väl mött Linda
Vad jag vet kvittrar ej fåglar natttid om de ej har mörker seende, oftast är det då terretoriska skrik som utförs och inte kvitter. Intressant men låter inte som ett normalt fågelbeteende.

Werner…. det känns inte normalt när alla säger att de inte ska kvittra…. men de har ALLTID kvittrat för mej 
Hade det inte vart för att andra hör det så hade jag trott att jag garanterat var dum i huvudet
Tyvärr kan jag ej svara på det mer än att det som jag vet ^^

*putt* Någon mer än Werner som har en tanke?

Jag hör väldigt ofta fågelkvitter i mörkret, av en enstaka intensivt drillande fågel i närmsta träd eller flera samtidigt t.ex när jag ute med hunden, bor i lappland där det är mörkt och dagen är kort 6 månader per år…har aldrig tänkt på att det skulle kunna vara nåt ovanligt.
Är det alltså inte "normalt" !?
Undrar Silja 

Det är nog beroende på fågelart tror jag, här hör jag fåglar även nattetid.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Förstod det mer som att det var typ svalor, talgoxar osv inte ugglor, vet ej hur det ligger till.

mmmm kanske inte är så galet ändå trots allt…. Ugglor o andra rovfåglar är ju vanligt att höra nattetid (i alla fall här) men alla de andra små liven som brukar bli föda åt förstnämda, påstår folk att de inte kvittrar nattetid….. inte vet jag
e ju ingen fågelexpert precis 

Beror lite på fågelsort, men oftast så sover ju fåglar nattetid, den mörka årstiden alla fall, från undantag med ugglor och kanske någon annan rovfågel art.
Jag har haft följe av fåglar många gånger, men den märkligaste gången var i somras då en gök följde efter i skogen. Satte sig högt upp i topparna och kokoade. Såg den inte utan bara hörde den. Men så när jag sa, att kan du inte visa dig för mig, så jag får se dig. Då flaxade den till och jag fick se den över trädtopparna.
När jag låg på IVA efter operation i nov, så hörde jag så klart ett fågelkvitter. Och jag frågade personalen om de hade hört någon fågel. Ja, sa en kille då..det kom upp en fågel på min dataskärm..han så minst sagt lite förvånad ut..min tanke var att det var min pappa som gav mig ett Tecken att vi finns här..Pappa älskade fåglar.