Tips på bra bok ??
Kan någon tipsa om en bra bok i att tyda Tarot ? Jag är "totalnovis" på området, så boken ska vara till en nybörjare. Tittade just in på Adlibris, och herre jösses vad böcker, det går inte att välja någon där. Tips mottages tacksamt. Jag vet att det skrivits förut i ämnet, så ta bort tråden om den inte är Ok.
Jag har en bra bok "Tarot steg för steg" Med Ylva Trollsweden. Lätt at förstå och man får lära sig från grunden, många tips lite annat smått och gott finns också med.
U R us

Jag tror att alla dessa böcker är till hjälp för nybörjare, jag har bläddrat i flera och tycker att dom flesta är väldigt snarlika, däremot har jag aldrig lyckats lära mig tarot genom böcker eller annat där det står vad dom betyder. Jag använder väldigt sällan tarotkort men tidigare använde jag dom ganska mycket och tolkade korten intuitivt istället.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jo men om man är som jag ..inte så bra på det intiutiva så är denna bok bra. Har inte varit så flitig på att lära mig jag tycker mest om att ta fram tarotkorten och bara se på dom, för dom är så vackra. Men en dag ska jag se om jag kan lära mig …Undrar hur ni gör som kan veta så där bara?
För mig blir det totalstopp när jag försöker…
U R us
Tack för svaret båda två. Nu har jag ägnat kvällen åt att välja en förstabok. Valde: Tarot 78 svar, också av Ylva Trollstjerna som hon numera heter. Står bl.a så här om boken: "passar bra till dem som är nyfikna på Tarot och vill ha enkla lösningar d.v.s svar direkt"
Jag tänkte så här att det kanske är en bok som gör att jag kommer igång med korten i allafall, för jag är inte heller bra på det intiutiva. Och snabbt ska det gå, gillar egentligen inte alls att läsa instruktioner av någon sort. Vill kunna direkt ändå ha ha

Känner du en dragning till tarotkorten, så visst - läs lite om det. Men framför allt, bekanta dig med dem och låt symboler, färger och budskap bara komma till dig. Någon kallade tarotkorten vykort från det undermedvetna och det är väl rätt beskrivande, tycker jag. Själv använder jag tarotkorten ofta vid mina privatkonsultationer och det är en bra hjälp att förstärka budskapen. Men jag låser aldrig upp mig vid att jag måste ha dem.
Det är ju så att man antingen känner en fascination eller inte. Har man den inte, så blir det nog att stoppa korv på något vis att försöka lära sig detta. Ligger det naturligt för dig så finner du en väg
Lycka till med dina kort och boken!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus