Onda andar
Hej,
Jag tror definitivt på andar men jag är även väldigt lättskrämd av mig och känner ofta att det är någon i närheten och tittar på mig.
Jag har (tyvärr) sett alldeles för många skräckfilmer i mina dagar där det är genomonda spöken som verkligen vill oskyldiga människor illa.
Jag är inte så erfaren på området och undrar nu om det verkligen finns såna? Jag själv tror inte att det finns genomonda människor så logiska sett borde det inte finnas genomonda andar. Men när man ligger där ensam om natten och verkligen känner sig otrygg så fungerar inte riktigt den logiska sidan av hjärnan.
Hjälp mig känna mig trygg :) Berätta mer för mig om andevärlden och vilka det är som jag känner iaktar mig och om jag borde oroa mig över spöken/andar överhuvud taget.
(och snälla säg att de inte ser så läskiga ut som de gör i filmerna. jag vet att film är överdrivet men snälla försäkra mig i alla fall :) )
Kärlek till alla
Äh, skitsnack! Låt inte Alexworld skrämma dig, du kommer att få svar från medarbetarna på denna hemsida - de kommer att kunna förklara bättre för dig.
En sak är klar, skräckfilmer är gjorda enbart för att skrämmas, inget annat!
*kram*
Hej!
Enligt erfarna medium, så är ungefär 98% av alla andar goda,
de resterande är inte onda, enbart vilsna eller missnöjda, det kanske finns saker dom inte har släppt taget om innan de dog.
Det du inte förstår skrämmer dig , men de flesta andar vill dig bara väl, ser om dig när du ska sova, du kan ha guider som hjälper dig och är du extra mottaglig kanske du upplever att dom är där, i det fallet kan man om man är ovan uppleva olustkänslor, det är inte ovanligt.
Du ska inte vara rädd, om du är det och känner att du behöver skydd,
Be om vitt heligt ljus och klä in dig mentalt i bly.
Gör andningsövningar om du inte kan slappna av. Det finns många bra tips i andra trådar här bredvid.
Kram cilla.

Hej
#1 Alexworld, om nu den Gud som du talar om finns är jag nog redan körd på helvetes fronten, har nämligen varit hedning och gudinnetroende sen småben ;) Men tack ändå.
#3 Cillaj, tack så jätte mycket. Nu känns det redan bättre :)
Den typen av onda andar som är i skräckfiimer finns inte men det finns människor som varit "onda" i livet som kan fortsätta vara bråkiga! Inget att vara rädd för alltså..
Jeremina!
# 1 När jag läser såna beskrivningar av Gud, blir jag ännu gladare än förut. Jag har haft tur. Jag fick bli en hedning igen. Jag har haft tur i en annan sak också. Jag har lyckats att plocka fram av mitt cellminne om några tidigareliv på jorden. Hittills vad jag "minns". Jag har varit hedning på varje liv dock i olika länder. Varför vissa människor har tendens att skrämma andra med Gud, Satan, Onda andar o dylika. Den saken är helt mysko till mig. De människor själv måste må s..t dåligt o antagligen omedvetet vill att andra gör det också.
Sofie-A Ta inte till dig sånt vad fanatiska människor försöker att skrämmas. Kram. Pirkkolino
Jag vet att Satan inte finns så det så…eller hur Pirkkolino? Jag håller med dig att Sofie-A inte ska lyssna på dessa personer som bara vill skrämmas. Egentligen är det för att dem är rädda själva.
Andar är som mäniskor. De är alla individer.
Man pratar om himmel o helvete. För mig är himmel samma som andevärden och helvetet är här på jorden under våra liv. Det är här allt skrämmande, onda, osv. finns. (Vi har ju de sju dödssynderna oxå) Det är för att i andevärden finns bara oändlig kärlek, och där går vi oxå i lärdom, men vi kan förståss inte känna den negativa känslan mot kärlek utan måste hit för att kunna skapa dom känslorna.
Sven-g Så upplever jag också. De är individer utan kropp, innan de inkarnerar tillbaka på jorden. Precis som vi är individer med kropp i detta liv.
Jeremina. Nej, det finns ingen Satan. De människor vilka skrämmer andra med religioner o dylika, är själv skrämda. Vi ska inte lyssna de. Sanningen av allt hittar var o en av sitt eget inre. Man ska bara följa den o lita på sina egna upplevelser.
Hej Sofie-A, till att börja med så skall du inte tro att spökena som visas på film är som i verkliga livet, långt ifrån…..och som andra skriver här före mig så är dom till för att just skrämmas…
Sen är det någon som redan har nämt detta att missnöjda o sura människor är väl det även när dom har gått över, skulle inte tro att dom blir några skenheliga älskvärda andar bara för att dom dör……
Man lär sig ju här på jordelivet, annars vore det ju ingen vits med att födas om igen…..
Sen vill jag fråga dig, om detta som du känner av….att någon tittar på dig…..känns det obehagligt o skrämmande….eller är det du själv som blir rädd utan att känna dig direkt hotad av denna ande….för jag fick nämligen en känsla av att det kanske är din följeslagare, som finns där o beskyddar dig, och att du känner starkt av denne…
Sen vill jag komentera #1, Alexworlds inlägg med….jag ser att du är väldigt ung o oerfaren ännu, och som jag förstår så är du fortfarande väldigt påverkad av dina föräldrar som är helt normalt….men jag önskar verkligen att du inte går ut med att hota med gud o helvete….för alla har ju sin tro och du verkar ha din…och det verkar inte som det passar i denna tråd alls…..
Rätta mig om jag har fel….men det verkar som att du har en helt annan syn på detta med vart vi tar vägen efter vi har avlidit….
Jag är totalt otroende inom kristendomen o religion överhuvudtaget, som dom tolkar det….jag har min egen tolkning och den behåller jag för mig själv om ingen annan frågar….Buddha är för mig det närmaste jag tror på…..nej tro på dig själv….
Ursäkta men nu kom taggarna fram, när jag ser inslag av att skrämmas med just Gud, Jesus o Satan…..
Jag tror inte heller på Satan och onda andar. Men jag tror inte heller det var Alexworlds mening att skrämmas. Jag tror att Alexworld bara ville trösta på sitt sätt och menade säkert inget illa med det. Det är viktigt att vi respekterar varandras olika tro.
Jag har själv varit där Alexword är nu och tror på, jag hade svarat lika dant för 30år sen. Och det hade jag inte gjort för att skrämmas och vara dum utan bara av ren och skär omtanke faktiskt.
Så jag tycker inte vi ska glömma respekten för oliktänkande här.
Jag ber ursäkt av Alexworld om du tolkade att jag skrev respektlöst. Min mening var att trösta Sofie A som hade laggt inläggen här. Jag tackar Happyspirit att du väckte min insikt. För den delen vad jag tänkte inte själv.
Pirkkolino.
#13 jag tänkte faktiskt inte på någon speciell, jag har följt tråden från början och jag kände bara att Alexworld fick kanske lite mycket skäll för att skrämmas. Jag fick en känsla av att hon kanske blev lite ledsen eftersom jag inte tror att det var hennes mening i sitt inlägg. Hon är väldigt ung och hon ville nog bara väl. Så jag ville bara påpeka det i det stora hela ingen speciell utpekad alls
Håll er vid gott mod och jag är övertygad om att vi alla är beskyddade, vad vi än tror på.
Kraaam Happyspirit

#11, angående att jag känner mig bevakad. Nu kanske det låter konstigt men det är mest när jag duschar.. (har jag fått en smygtittande ande på halsen kanske haha)
Då får jag i alla fall känslan av att någon står bakom mig och det är obehagligt. Sen kanske det är enbart min fantasi men det känns som om någon står bakom mig och flinar.
Nu kan jag mycket väl inbilla mig detta eftersom jag är väldigt lättpåverkad av film och liknande för det är inte varje gång.
Sammanfattningsvis kanske man kan säga att jag känner mig bevakad, så mycket att jag ibland måste vända mig om och titta och duschar med öppna ögon för att inte, nu kommer min lättskrämdhet in igen, bli "överfallen". Och att detta "fenomen" då känns som om det flinar. Road, kanske över min oro, vem vet.
Har jag fått in oknytt i duschen kanske?
#15 Sofie, jag tror inte du behöver vara orolig för att du fått oknytt i dushen. I filmer är just badrumscener vanliga speciellt när människor står i dushen, eller hur. Jag tror det är din hjärna som spelar dig lite spratt bara.
Sen om du är väldigt öppen så kan du känna att du är iakttagen och att någon följer efter dig tex, när du är ute och går. Men troligtvis är det bara din följeslagare, guide, skyddsängel…kärt barn har många namn. Men en sådan har alla som finns där för att skydda dig. Om du bygger upp en bättre kontakt med din vän så kommer du att känna dig tryggare i stället för iakttagen.

#16 tack så mycket :) Ska definititvt försöka få en bättre kontakt med min följeslagare.
#14 Jag förstod din mening, men jag själv tyckte att din "väckning" var bra o passade även mig. För att jag föredrar respekt mot andras tro o åsikter. Ibland flippar man bara ur o det är bra att backa när man upptäcker vad som har hänt. Kram. Pirkkolino.
Kram Tebax!
Jag kan inte säga mera än utifrån min egen erfarenhet och jag har aldrig någonsin träffat på en ond ande i alla fall.
Det som jag trodde tidigare var onda andar och demoner visade sig bara vara mina egna rädslor och trosföreställningar. Så det är min erfarenhet.
Jag säger också enbart efter min egen erfarenhet, att jag aldrig har upplevt att någon ande-energi skulle ha varit såkallade, ond ande. De andar i min närhet vilka jag har kunnat identifera, har jag alltid upplevt vara likadana personligheter, vad de människor var i deras människokropp. Eftersom jag arbetar inte som medium, har inte jag mkt erfarenhet av "främmande andar", utöver några enstaka besökare då o då. Men tanken av demoner o onda andar är helt obegriplig begrepp till mig. Ilskna, besvikna, vilsna, ledsna, busiga, glada, o.s.v. Alltså hela raden olika sinnesstämningar kan andarna ger ur av sig på samma sätt som man upplever inne i en människokropp. Men de använder bara olika metoder att visa sinnestämningar än vi som ännu är kvar i "människoboning". Så upplever min inre känsla vad andar eller såkallade spökar är. De är en naturlig del ut av mitt liv när de kommer på besök i min närhet. Vissa är harmlösa o vissa vill inte jag ha i min närhet. Precis på samma sätt när de människor levde på jorden. Så upplever Pirkkolino.
Okej, men jag är bara kristen…..
Det är bara min tro.
#23 Jag respekterar din tro dock delar inte den. Mvh. Pirkkolino.

Apropå det här med någon ande som eventuellt bevakar Sofie-A i duschen; Hur är det med andars sexuella läggning. Om de levde som homosexuella när de var vid liv, är deras andar då också fortfarande homosexuella? Och hur är det med sexualförbrytare? Har de också kvar sin dragning på andra sidan? 
#25 Jag tar inte ställning, direkt, på din fråga. Men, säger hur jag själv har tänkt om saken. Jag "tror" att de energier vilka tycker sig vara i fel kropp. Alltså man i kvinnokläder o vice versa. Beror på att kvinlighet eller manlighet dominerar i själen som inkarnerar på nytt. Och, helt enkelt "tror sig" passa in i vilket kropp som helst, men gör det ändå inte. Det händer efter barnaåren, att sexualitet som är starkaste driften vad människan har, slår igenom o då uppstår dilemma. Då möter man någon som motsvarar kriterier av äkta kärlek, men den själen råkar att ha liknande kropp vad man har själv. För att jag "tror" så också. Att de som känner sig vara homosexuella, oftast letar efter kontakter i sinliga plan i stället än efter utseendet vad heteromänniskor ofta gör. Samma teori tycker jag gälla med människor vilka vill helt o hållet genomföra könsbyte. Den här "teorin" är enbart min egen o resultat efter mina funderingar. Vh. Pirkkolino.

Ok, så pedofiler är pedofiler i andevärlden med?
Jag tror att man är "könslös" på andra sidan, där råder bara ren kärlek som inte bryr sig om vilket kön det handlar om.
En pedofil i denna värld har inte med sig detta in i andevärlden, däremot om vi har att göra med en jordbunden ande som inte gått in i ljuset så har de sina egenskaper kvar som de hade i det levande livet.

Så sex existerar inte i andevärlden? Eller har alla sex med alla? 
Tror att sexualliteten är ett fenoen från kroppen. Föröka sig och sånna drifter och instinkter. Tror inte man tänker likadant som ande. Någonting kan hända som får denna sexualitet skruvad under uppväxten, hoppas att det inte är någonting man bär med sig i nästa liv. Men man kan ju kanske inte riktigt veta. Tror inte heller att ondar är automatiskt onda. Tror att de försöker ta kontakt på olika sätt och att en del är så framfusiga att det blir otäckt.
Ha en bra dag!
Sexualitet är automatiskt drift i den energin som finns inom levande varelser, hjärnan dock gör akten mera avancerade hos människor än hos djur. Jag tror att det är känsla o upplevelser som följer med i andevärlden av den kroppen o av den livet vad man har levt på jorden. Och, om någon vill komma tillbaka o blir brotsling o pedofil även i nästa liv. Är ? ? ? Jag önskar alla en bra dag.