Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 948 ggr
Happyspirit
0

Helgbubbeltråd!

Hej på er alla goa Glada Ö-bor!

Tänkte att vi kanske kunde ha en helgbubbeltråd som i positiv anda kan höja energierna lite här på forumet! Välkomna att bubbla och babbla om  vad som faller er in.Skrattande En Trevlig helg önskar jag er alla!

Happyspirit

Elisabeth-J
0

Kul Anki Skrattande

Jag har tänkt en del idag på det här med helgerna, man vill ju gärna göra något gott på fredag - lördagkvällarna när man är tillsammans och kanske ibland ser en bra film eller bara umgås. Börjar tröttna på det gamla vanliga med tacos, chips & godis, äppelpaj, chokladpudding, ostbricka m.m. Jag efterlyser tips på lite gott till helgkvällarna Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Happyspirit
0

Elinor håller på att fixa fredagsmiddagen här!Skrattande Hon är helt fantastisk på att laga mat. Hon har en fantastisk förmåga att få allt att smaka ljuvligt. Ikväll blir det Tacogratäng med kyckling och ananas. Så ska vi se på Lets dance tillsammans och mysa hela kvällen. Ja, vi tittar in här mellan varven förstås. Hehe!

wolfie
0

Kul tråd!

Jag har precis stekt klar en fläskfilé som jag ska ha på en hemmagjort pizza i kväll!Struntar i godiset heltSkrattandeGjort det enkelt o har köpt pizzakit med deg o tomatsås(jättegod)det finns i kyldiskarna,tomater,lök o massor av ost ska det vara på!

Oj så hungrig jag börjar bli!

Måste nu ut o kolla vad som händer på gården,lillgrabbens fyrhjuling är nu hämtad o vi ska ringa o överraska lillgrabben nu!

ha en trevlig helg,kikar in mellan varven

Kram på er!

Deelight
0

Prova lite Chibata med lite olivaolja och hyvlad parmisan ost lägg dom i en grill så osten får smälta. hacka tomater, rödlök och blanda det med pressad vitlök lägg detta i parmaskinka och gör en rulle av dom häll på lite olivolja strax innan servering.

eller gör Brunschetta med rödlök, tomat basilika och pressad vitlök, skär ner lite mossarella ost blanda osten och grönsakerna med lite olivolja, salt och peppar. stek chibata i olivoja i stekpannan tills den fått färg, dela två skivor parmaskinak i bitar till varje macka.

detta är smaskens *mums*

kram DanielFlört

signemo
0

Hej. Lite olika tips är en räkrulle, kycklingsallad,tomatpaj, lökpaj, klyftpotatis gör grönsakerna samtidigt i ugnen och en bit kött, pannacotta, ananaspaj,  korv eller biff stroganoff med ris, oj, nu blev jag hungrig. Här blir det nog älgköttbullar eller älggryta där jag slänger i vad jag har hemma. Bäst jag går ner i frysen och tar upp genast. Återkommer kanske senare.

Kram

Var rädda om varandra

Eleri-Twinkle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jahappp här kommer jag med ett litet inlägg så här runt fyra snåret*ler*

Jag har precis stått i hallen med ett stycke hårborste som microfon och gastat i kapp med Celine Dion - låten I surrender*fniss* (lyssna på länken o hööööj volymen)

Sen har jag toperat håret lite här och var…alltså på huvudet nu menar jag ihihih, just för att jag kom på att man faktiskt kan göra det*S*

What else…jo…jag satt i soffan innan och kikade gamla nostalgitrippen "Anne på Grönkulla", kom på mig själv att tokflina när hon kysste sin Gil på slutet…ja jädrans vad man är en sucker för romantik*S*

PUSS på er!!!!

Happyspirit
0

Oj, vad hungrig jag blir när jag läser om allt gott ni ska äta och har förslag på!Cool Älgköttbullar lät ju supergott!!!

Elisabeth-J
0

Låter gott! Tack för tipsen, ska prova det ni har tipsat om Glad

Elisabeth 

signemo
0

Jag blev så hungrig så nu har jag tagit upp älgfärs och grönkål.

Så det blir

grönkålssoppa

älffärsköttbullar med potatismos , kantareller och tatsiki

och lite rött vin till.

Skrattande

Kram igen

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Sagt av Mira 8 år:

Julia fick Romeo, Adam fick Eva, natt fick dag, men vem F-N FICK JAG!

Elisabeth 

Trisha
0

Vad jag ska göra ikväll står ju här ovan. Luktar ljuvligt från köket nu… yammmiiii! Sen ska jag fortsätta att njuta av livet, blivit tillräckligt gammal för att förstå vikten av detta!!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

tommytoe
0

Snart kommer min käresta hem..det får bli en mysig hemmakväll, äta lite gott och kanske kolla på en film. Kanske hinna med en promenad också.

Kram

Katarinaj
0

Har hämtat min 9-åring så det blir lite mys. Tänkte hinna med att lägga lite kort också.

Annars känns det lite tomt här nu när prinsen gått till sjöss….helt ärligt känns det grymt tomt, men har fått lära mig finessen videosamtal på mobilen.

Upp tidigt i morgon ska hoppa in o jobba några timmar. Ha en nice helg alla.

Kram Katarina

[starson]
0

Varför inte prova lite god Thailändsk röd currygryta? Lätt och gott!Tungan ute

Vad är det här för länk??????Rynkar på näsan

Jag ska ju försöka gå ner i vikt, får nog logga ut här ifrån nu?SkrattandeFlört

Kommer hädanefter bara att vara inloggad under veckorna, när ingenhelgbubbeltråd är igång. Detta för att inte äta mer än vad jag borde!!Flört

Trisha
0

Ät gott och njut Starson, sen tar du lika mycket träning så finner du nog en glad o lycklig kropp o själ! Fast man ska väl förstås aldrig äta mer än man bör… Men finns ju numera fantastiska recept som inte ger en massa extrakilon. Själv älskar jag GI-maten, men det passar ju inte alla. Men såååå god mat och mätt blir man - big time!

Fredagshälsningar till dig! Ska stötta dig (och mig själv) hädanefter med att skriva om sånt som är både gott och nyttigt, utan att ge massa extrakilon, så du kan fortsätta glädja oss med din närvaro härinne även på helgerna!

Elisabeth-J
0

#14 Vi kan ju efterlysa lite gott som alla kan äta :) Själv håller jag på att försöka gå upp mer i vikt så det kan finnas lite olika recept till oss alla :)

Elisabeth 

[MargaretaA]
0

jag behöver gå ner i vikt, men det brukar jag förtränga så här lagom till helgen.

En burk tonfisk

en eller två rejäla matskedar majonäs

lite finhackad rödlök

salt och peppar

blanda ihop

lägg på favoritkexen

ätes tillsammans med nån gammal god engelsk Tv-serie efter smak och kvällen är räddad Flört

dilba
0

Hej alla! Längesen jag var här men det är skönt att se att ni håller fart på stället…

Själv har jag gallsten så här blir det inga gosaker, har klarat av att äta knäckebröd och kokt potatis senaste tiden. Ikväll har vi haft kalas så jag har festat på kyckling och ris…så vi får se hur det går inatt, jag har lite känningar nu men jag hoppas att de går över.

Men jag kostar på mig att ropa SKÅL till er som kan ha annat än vatten i glasen (mitt vatten har åtminstone bubblor så här på fredagskvällen)!

[Jeremina]
0

Helgen inleds med blåst och kallt men jag sitter inne i värmen och leker med min bärbara pc som jag köpte igår. Känns lite ovant att sitta i soffan och skriva istället för vid den stationära datorn.

Den här helgen är den första på länge som jag och gubben är ensamma igen. Barn och barnbarn i all ära men jag och gubben i soffan tillsammans är bara såå mums.

Jag är glad och lycklig och ser fram emot att snön ska försvinna så ljuset och våren kommer. Jag saknar alla våra blommor ute.

Till alla…han en go helg CoolJeremina!

Mysan59
0

Jag har ätit smågodis, tittat lite på Lets Dance, suttit här och surfat, sen ätit några chips med ostdipp…

Nu ska jag lägga mig och läsa.

Nattinatt!

Elisabeth-J
0

#18 Vad roligt att se dig här igen! Glad

Jag säger skål tillbaka med ett glas vatten i handen och jag hoppas att du sliper mer gallbesvär.

Kramar

Elisabeth 

dilba
0

Kul å se dig också "bettan"!

tyvärr måste jag nog operera bort den där rackarns gallblåsan men då blir det väl bra åtminstone…jag kan inte begripa att man blivit utrustad med ett så fullkomligt onödigt organObestämd

BabyDragon
0

när jag tröttnar på sådant bruar ja äta spagetti med tacokryddat quorn (vegitariskt) med stekt minimajs och filsås med vitlök och tacokrydda. Hur gott som helst. Som efterätt. Fruktsallad med annanas, äpple, banan, vindruvor och russin mmmmmmm Skrattande

Soffe
0

Jag känner mig proppmätt på choklad, har bara en liten bit kvar, men vet inte om jag orkar den.. Kanske vaknar inatt när jag sover och äter upp den då *S*

dilba
0

åååh choklad….det skulle jag också vilja ha….GUUUUD så gott!

Soffe
0

#25 Flört

sofie28
0

åh vilken kul tråd… så många goda maträtter.. fastnade för tacogratäng med kyckling.. skulle man kunna få recept på det?  snälla :) . Här vart det lat mat i dag, sallad från pizzerian..

Trisha
0

#27 Här kommer det!!

Fräs kyckling- eller fläskfile i små bitar. Krydda med tacokrydda. Går även bra med nötfärs eller quornbitar.

Lägg Tacochips i botten på en form. Lägg på köttet. Lägg på ananasbitar och tomater i bitar. Klicka över mjuk lättost med lite smak. Klicka vidare över lite tacosås med valfri styrka. Avsluta med riven västerbottenost. Gratinera i 225 gr i ca 15 min.

Servera med härlig isbergssallad, rödlök, majs, gurka och annat fräscht i salladen tillsammans med lättcremefraiche.

Yammigott!!

Mysan59
0

#23 BabyDragon: Det där lät gott! Älskar qourn… Glad

Elisabeth-J
0

Mmmmm vad mycket goda recept, nu vet jag inte vad jag ska välja istället, men det finns många helger så allt hinner nog provas Tungan ute

Elisabeth 

Marina2
0

Hej på er i bubbeltråden! Här kommer ett litert tips på en het mexikansk gratäng: Bryn strimmlad fläskfile,lägg över i en ugnsfast form,häll över soya och krydda med chilipulver, plus strimlad purjolök blanda om.

Sås: vetemjöl,grädde,buljong,chilisås,sambalolek,salt.

Smaka av,obs! det ska vara mycket sambalolek!

Strö över riven ost in i ugnen på 225 gr. ca 20-30 min.

servera med ris och olika skålar med oliver,tortillachips,majs och coctailtomater.gärna också ett olivbröd att suga upp såsen med! Detta är min gubbes favoriträtt!

Ha en härlig helg alla!

BabyDragon
0

#29 Ja quorn e jättegott. Det är också gott att steka i sweet chili sås mmm. Tror de blir lite quorn idag ^^

Marina2
0

Herregud! glömde ju att skriva att häll över såsen! Och servera gärna rött vin till! eller vatten för den som föredrar det!

BabyDragon
0

#31 Det lät sagolikt gott :)

Mads
0

Nu har jag varit och inhandlat lite vin, nu ska det städas och piffas lite så det blir riktigt mys inför min tjejafton.

Önskar er alla en kanonbra lördag för det hade jag tänkt mig ha !

Kramar

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

Pust…. nu är julgranen ute och en miljard granbarr är uppdammsugna.

Jag blir så arg på mig själv. Jag gör så här varje år!

Jag glömmer att vattna granen efter ett par dagar och när jag sedan börjar röra vid den så raaaasar det hur mycket barr som helst. Det är på ett sätt bra för det går att "stampa" av mycket på samma ställe innan den ska igenom rum och hall för vidaretramsport ut i naturen. Det blir ordentliga gröna spår efter oss där vi far fram. MEN NU ÄR DET GJORT! Känner jag mig själv så blir det likadant nästa år igen.

Nu har jag gjort rätt för kaffe och en promenad med vovven! CU

Gunilla

[starson]
0

Tack för era uppmuntrande ord!Glad

Känner mig redan mättare!Foten i munnen

Älskar att laga mat och har en halvt fullföljd kockutbildning så det blir en del mat. Är man då som jag en bra bit över 2meter så kräver man en del mat. Tur att man har hund så man kommer ut och rör på sig oavsett väder och vind. Jag håller med dig Trisha, GImaten är kanon och så bra kroppen mår sedan då!

Ha det gôtt!

signemo
0

Fniss. Det där med vikt är inte lätt. VIkten är ju inte så noga. Men man skall må bra.

Förr kämpade jag som en iller för att går upp i vikt. Nähä, det gick inte. Vid ca 40-45 lossnade det. Nu ni. Nu skulle jag vilja gå ner lite i vikt. Inte lätt att vara nöjd.

Men hur lär man en människa som velat gå upp i vikt  att ändra sin mathållning och gå ner.

Mat är ju så himla gott. TYcker om att laga mat och hittar gärna på nya rätter.

Ha en fin helg.

Var rädda om varandra

[starson]
0

Ja visst är det som Meditation att laga mat?

Det kanske vore något att ha kurs i; meditativ matlagning?Skrattande

Annons:

Kom och lär dig meditativ matlagning, utveckla din kropp och bli ett lönnfett medium.

Mysan59
0

Nu är jag hungrig! Har städat och färgat håret, rastat hundar. Dags för mat, men vad?

Ska se om jag inte har lite soja eller qournfärs hemma…

signemo
0

NU är maten på spisen. idag blir det ris, en gryta på älg, lök svamp o grönsaker.. Efter blir det kanske lite glass och frukt.

HAr städat hysat färdigt . Skall sätta upp vanliga gardiner i köket men det får bli i morgon. Nu tar jag helg

Var rädda om varandra

Mysan59
0

Nu är det Körslaget.

Vem i helsicke fixar kläderna till Gry? Dom är hemska, varenda gång!

signemo
0

# 42 håller med.. Fat förra gången var de rätt ok

Sen håller jag på Falkenberg. Mitt lag.

Var rädda om varandra

Mysan59
0

#43 Jag kan inte rösta, tycker ju alla är så bra!

signemo
0

Ja, visst är det bra alla. Men när jag nu har chansen att rösta på dem jag hört i verkligheten och då tycket att de sjunger så underbart fint.Då tar jag chansen att pusha fram dem ytterligare.

Var rädda om varandra

dilba
0

#42 Ja att den stylisten inte ser sig om efter ett annat jobb!!!!

Gry är ju gravid….men ska man behöva se ut som en gräddboll för det???