Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1448 ggr
Elisabeth-J
0

Tomten

Hur många av er ställde ut gröt till tomtarna i jul?

Jag gjorde det tidigt på julaftonens morgon och min äldsta son sa: Mamma, du är som ett barn, du tror på tomtar och troll :) Sen gjorde barnen narr av mig och skrämde mig ordentligt med en nalletomte, helt plötsligt stod den bara där i trappan *asg*

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

LibraMark111
1

Tomtarna är döda. endast mediums kan se deras andar. De kan inte äta.

[starson]
0

Ingen ide att ställa ut något där jag bor, springer så mycket katter hela tiden, så det skulle inte bli något över till tomten!Obestämd

Elisabeth-J
0

#1 Jag håller inte med dig om att det är endast medium som kan se dom och hur vet du att alla tomtar är döda? Berätta gärna det för det är väldigt intressant :)

Elisabeth 

bigheart
0

När min dotter va nio år såg hon tomten, hon blev så rädd att hon inte vågade sova själv på flera veckor, det tog lång tid för mig att förklara för henne att tomten besökte alla barn, det va inget konstigt. Hon har aldrig haft sådan stark tro till något annat som att tomten finns. Så självklart är det inte bara medium som ser tomtar…

sofie28
0

jag ställde inte ut gröt till tomten. Hade nog bara blivit uppäten av alla katter som är där vi bor. Kommér nog att dröja innan vi akn nämna tomten i vårt hem. Lillen var så rädd att han skakade.

Bybo
0

Neee, jag fick ingen gröt. men där emot tyckte min brors 2-åring att jag skulle få Viskas!! Skrikandes Ah, det visade sig att hon trodde att jag behövde whiskey hahaha

Elisabeth-J
0

#6 Tack Bybo för kvällens asgarv Skrattande

Elisabeth 

Tatsu
0

Vi har aldrig satt ut något till tomten men han brukar få en julklapp av oss i stället tillbaka från barnen. (vilket vi glömde bort i år eftersom gammelfarmor fick vara tomte, nödlösning som funkade bra)
Vi diskuterade det där på julaftonen och tyckte synd om tomtarna som måste äta kallgröt på alla ställen de kom till.
Jag vet inte om det var något bättre att det ofta står ett glas whiskey eller snaps på ett speciellt ställe som tomten "måste" dricka upp.
Hörde om en radlänga med hus där de grannarna turades om att tomta för varandra och tomten blev fullare och fullare vid varje hus, tillslut kunde de inte läsa vad som stod på paketen och det hände att tomten blev sittande på en stol och somnade. Nej, en sådan tomte ska väl inte barnen behöva "längta" efter varje jul.
Då kanske det är bättre med kallgröt ändå.

Elisabeth-J
0

#8 Eller en pepparkaka i varje hus Glad

Elisabeth 

fruhannaa
0

Jag ställer alltid ut gröt till tomten och numera läggs det också fram en pepparkaka till honom, det har barnen bestämt sagt till om.

Jane-Lyzell
0

shit, glömde Tomten i år - får ge nyårsgröt istället - hoppas man är förlåten då det hänt så mycket här!

Vist finns Tomtar och vettar!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cristine
0

Vi har ju inte vanan med gröten så här får tomtarna gå till grannen.

Apropå vana med gröt så brukade mina föräldrar alltid äta havregrynsgröt på morgonen för dom tyckte den höll igång magen så när dom kom och hälsade på i Frankrike så tyckte dom att jag kunde köpa det på affären. Så jag gick dit och frågade efter ett paket  men han ruskade på huvudet och skrev ner en adress på en lapp. Så vi for dit och kom till ett ställe där de sålde GRISFODER!!!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Hellas]
0

Självklart fick Tomten gröt !

Choklad
0

jadå, tomten fick gröt ! var hos min dotter i skogen och vi satte ut gröt till tomten! har alltid gjorts hos oss, helst ska det vara en av de yngsta familjemedlemmarna som bär ut fatet….sen om katten eller räven hinner före tomten är en annan fråga…men dom delar nog…

U R us

moonflower
0

Fy vilket dåligt samvete jag har…glömde sätta ut den lilla portionen - ska bättra mig!

Happyspirit
0

OOOps, vi missade det, igen!Förvånad

botakt
0

Jag brukar ställa ut en skål med Gröt till Tomten natten till julafton. Det är som en liten tradition här hemmaSkrattande

liaW
0

Givet att tomten fick sin gröt, även om det kändes lite fånigt när vi firade jul i ett bostadsområde.. Men småtomtarna kanske vågar sig dit oxå. När vi firar hemma så känns det mer motiverat när vi bor ute i skogen och det sägs gå "skrymt" mellan husen på vår gård :)