vad är själsfrender?
jag har hört ordet själsfrender, bara undrar vad odet betyder?

Uppfattar det ordet som om det är två skillda individers själar som fattar samklang, igenkännande , harmoni,Man känner sig tillfreds med den andra Människan …
Nån man helt enkelt vet att man hör ihop med, någon man inte kan leva utan, någon man kanske levt många liv tillsammans med…svårt ord att definiera kom jag på..
Amor Vincit Omnia

oki tack
För mig är själsfrände en själ som man levt många liv med. En själ som är och tänker på liknande sätt, som är som en del av sig själv. Man måste inte leva varje liv ihop men man korsar oftast varandras vägar någon gång genom livet och då känner man det. Jag t.ex har precis mist min själsfrände till andra sidan. Vi möttes för ca 2½ år sedan, jag är 39 år och han 85 år. Vi träffades på en medial kurs och det sa bara klick. När vi började prata märkte vi att vi tänkte lika, gjorde ungefär samma saker, vi till och med målade olja båda två och med nästan identiska motiv. Så förr eller senare möter du kanske också din själsfrände om så bara som två mötande ögon och då kanske det blir som för mig. Det säger klick.
#4 Jag kan inte mer än att hålla med dig starson.
Sjäslfrender känner varandra sedan tidigare, det blir två själars återförening.
Kropparna behöver nödvändigtvis inte ha träffats utan man pratar mer om energierna, själarna.

intresant att veta.