Medium och/eller medial
Det finns inga klara regler i det här samhället. I stort sett vem som helst kan kalla sig medium. Ibland har vi ett papper som visar att vi är det. Men skillnaden då? Att vara ett medium eller att vara en medial person? Hör och ser ofta människor skriva att dom inte är medium, och därigenom klassar en del ner sig som att deras åsikt skulle vara mindre värd för att dom inte har etiketten medium
Men att vara en medial person - mmm… du kan träffa dem var som helst. I Konsumkassan, på torget som alkis, som politiker. Och förstås också som medium. När du träffar en medial person, så är det någon som har kontakt med sitt inre. Som hellre friar än dömer. Som väljer att se bakom det som kanske inte är perfekt. Som ser själen och får dig att må bra och tro mer på dig själv.
Bryr du dig om andra (utan att ge bort dig själv förstås!!), är du en person som alltid automatiskt undrar vad som kan vara orsaken att en människa beter sig kanske destruktivt. Är du en varm människa som hela tiden vänder tillbaka till att se ett hopp och en tillit till livet, oavsett vilka törnar du än fått och får av Livet. Då är du en medial person. Det värdet är oskattbart.
När jag möter en sån person, och dom finns verkligen ÖVERALLT, då fylls jag av en sådan ödmjuk tacksamhet. Att dom finns! Vilken glädje. Dom bär ett ljus med sig som smittar av sig. Oavsett hur dom ser ut eller vad dom jobbar som. Dom ser andra. Värmen och kärleken kan visa sig på många olika sätt. Men man misstar sig inte.
Att lyfta fram denna kvalitet hos sig själv, utan att förhäva sig på något vis, det kan verkligen åstadkomma en skillnad i denna krassa värld.
Ni är många här inne på ÖN. Det gör mig så glad varje gång jag läser att någon hittat hit och att det betyder något i deras själar. För vi behöver sannerligen något mer, något som berör våra inre. Det kan ske här via en dataskärm eller varsom helst. Men glöm aldrig att en medial person kan du vara - en som har kontakt med sig själv och som delar med sig av sin värme - oavsett om du inte har en aning om hur ett medium arbetar.
Många gånger uttrycker sig människor här inne som är helt "nya" mer andligt och medialt än de som jobbat många år. Värme, delande, nyfikenhet, medkänsla är det som präglar en sådan person, parat med en ödmjukhet inför livet och alla medsystrar och bröder som vi möter.
Så… vad vill jag med detta inlägg?? Jag vill lyfta fram alla dem som väljer att lyfta upp energin här nere på Moder Jord, alla er som känner att det finns något mer. En själ som vill finna ro och samhörighet, istället för maktkamp, bråk, fördömande och destruktivitet mellan oss människor. Sen vem du är eller vad du jobbar med, det spelar ingen roll!!!
Varma hälsningar från en fredagsinspirerad Elinor
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Härligt Elinor! Tack för ett bra inlägg som är så viktigt att lyfta fram. Ingen ska behöva se sig mindre värd än andra oavsett vem man är eller gör. Det händer ofta att mina anhöriga kommer till personer som inte anser sig kunna något och min glädje och tacksamhet är så stor över att dom har fått förmedla det till mig. Många av dom har varit mycket mer tydliga än medim som förmedlat samma person/ande, så inte är man sämre bara för att man inte är ett medium. Min vän som nu är borta kallade sig för hobyhäxa för hon ville inte kalla sig för medium :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ni är för goa. Man blir glad av att bara gå in på forumet. Hobbyhäxa, vilket härligt ord. LÅter som nån som vill hjälpa bara för att det är så kul.
På detta forumet tror jag inte någon känner sig mindre värd här bara trivs man. Några kan och vet mer, några mindre, alla vill mycket och alla är omtänksamma o härliga.
Du skriver så rätt Trisha, men det gör Du alltid
.
Kram på er från en för dagen rätt pratsjuk och småflamsig Signemo
Var rädda om varandra

Åh du är då för goer Trisha!!!
Det är exakt så där!!Känner riktigt i djupet från dig själv i alla de orden!!
Tack för dina ord det där betyder oerhört mycket!i alla fall för mig!För jag är en av de,som ej vill döma någon,det finns ju en själ bakom precis som du säger!!
Bamsekram!!!

Jättebra skrivet! Man blir glad av såna inlägg.
Kram

Ler från öra till öra…. Ha nu en härlig medial fredagskväll!! Själv ska jag äta härlig tacogratäng med fina vänner, vara härligt ytlig o kolla på Lets Dance. Livet är gott…..
Tack för ett bra inlägg Trisha. Det känns skönt när man vet att det finns männskor som inte dömer andra för den dom är.
Kram Tina

U R us
Jag kan bara instämma
Bra skrivet Trisha!
Har länge tänkt på det du skriver om,och du satt det på print.Tack Trisha.
Ännu ett fantastiskt och inspirerande inlägg från dig Trisha !!! Jag blir bara så glad
!!!
Känns som vi sitter lite med samma tanke idag om människor och världen vi lever i. Och det känns så gott när människor som väljer denna väg i livet uppmuntras, det behöver man ju onekligen.
Jag tycker nog som så att ett medium är en person som arbetar med sin förmåga, en medial människa kan ha samma förmåga men har inte just detta som yrke. Är så glad att jag hittade hit för detta är ett unikt forum där väldigt mcket kärlek och ljus sprids människor. Kan inte se att detta är lika vanligt förekommande i vår "vanliga" vardag som här.
Härligt och gott är det.
Go fredagsafton på er alla / Kram Madde
Amor Vincit Omnia
Tack! Vilka värmande,fina ord ,något som gick rätt in i hjärtat så här på kvällsskvisten….varma kvällskramar Maria
Trisha. Du strålar av dig energi som healar "smygande" även såna själar som inte fattar en smack av healing.
Tack att jag får dela din utstrålning med andra här i ÖN, men du har så mkt att det räcker åt alla dock "påfyllning" behöver även du. Jag sänder lite tillbaka. Kram. Pirkkolino.
Vilket inlägg Trisha….jag är nog en sådan person som skriver att jag inte är medium men jag vet vad jag kan och det är ganska mycket men ändå vill jag att dem som arbetar som medium kan ge mig en sittning.
Jag har fått bekräftelse i t ex tråden om den försvunna schäfern. Vi har tagit det via pm men åh så kul att få bekräftelse vad man kan. Jag tycker det är en häftig känsla…jag blir lycklig,glad och varm.
Du är en inspirationkälla…..kramar Jeremina!
small
Medium
large

Thanks friends!! Min pappa, som jag pratat en del om här på ÖN i samband med hans bortgång, var en av de mest mediala personer jag träffar. Kriminalinspektör med allt det innebar som levde varje sin levande dag som en förebild för oss alla. Det är andlighet för mig. Nu ska jag ut i världen o se vad jag kan hitta på för medial syssla idag…. blir nog en latte på stan med syrran!! Säkert möter vi några väldigt härliga människor som kan glädja hjärtana!
#14 Du kan ju kalla dig för ett tränande medium Jeremina, det kan till att börja med kännas "lättare" att säga
!
Jag har också svårt att veta vad jag ska kalla mig trots att jag ändå vet att jag tränar och övar sittningar, både på distans och "live".
Jag är absolut inget medium men samtidigt så tränar jag ju och det fungerar oftast men inte alltid.
#0 Ja vad är det för kriterier som egentligen gäller rent generellt?
Jag tror det är väldigt individuellt vad det är för någonting man lägger in i ordet "Medium" frågar någon mig så har jag en typ av förvänting medans om man frågar en annan person så lägger denne in helt andra värderingar.
Mina egna värderingar i detta är att ett medium har kontakt med andra sidan och inte bara sporadiskt utan med kontakt menar jag att det finns en kommunikation mellan själarna på andra sidan och mediumet.
Dessutom om jag hör någon kalla sig för medium så tror jag alltid att den personen medvetet kan ta kontakt med andra sidan, det handlar alltså inte bara om spontana besök där de bara dyker upp.
Fast som sagt, jag vill verkligen understryka att detta är min känsla idag men som säkert kommer att ändras.
Härligt inlägg Trischa! Kramar till er alla!
Marina

Tack Marina! Visst gör det en skillnad om man betraktar livet som fullt av gåvor i mötena med människor? … they are everywhere!!!
Ja,du Hellas nog får jag träna alltid och det såå kul och inspirerande…kram Jeremina!