Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 914 ggr
Mymlan
0

Popsie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klådan hon har undrar jag beror den på maten, schampoot, pga hennes långa päls blir varmt? eller är det en nojja hon fått?

Jag kan ej se nå djur i pälsen, ingen hudrodnad, tappar ingen päls.. o det är bara på sidorna vid frambenen på bröstkorg/revbenen kliandet sker..

Kan det oxå vara ngt som är på marken vi går på som kan vara orsaken

Vi har tid till veterinären..

Jag misstänker fodret då hon bara haft detta foder under hösten -08

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[GunillaF]
0

Jag har en likadan hund som du har. Jag hoppade rätt upp när jag såg bilden och undrade vem som lagt ut en bild på Ester!Skrattande

Var kliar det? Ryggen, magen….?

Mymlan
0

På rrevbenen vid frambenen ej under magen. Skuldran neråt *kliar ej på ryggen försöker bara förklara var* är på bägge sidorna om frambenen.

Vid röda fläcken på bägge sidorna.

[GunillaF]
0

Ester brukar klia där också när det är någon hårtova som jag inte fått bort eller missat. Och hårtovor är det ju hela tiden. Det kan ju också vara att det finns schamporester kvar och det brukar klia. Det känner man ju själv också när man inte har skjöljt ur håret nog mycket.

[Jeremina]
0

Söt vovve…kan var en fix idé som inte är ovanligt hos hundar att dem just kliar sig…min erfarenhet!

Mymlan
0

#3 Då jag badade full pälsade perser katter så kör jag samma metod nu fast då med hunden.. Sköljer ur i 30 min. Tovor får hon i o m hon kliar sig annars är jag noga med borsta o kamma henne.

Eija
0

intressant tråd, jag har en liten omplacering som oxå kliar sig väldigt…och jag ser inget särskilt förän han kliar sönder sig själv och får en sårskorpa….

Han har en väldigt svår päls när den växt ut, så därför blev han nedklippt när jag äntligen fick klart adoptionspapperen…och jag tycker att det är först nu när pälsen har blivit någon centimeter längre som han har börjat klia sig så kopiöst….

Jag har oxå funderat lite på hans foder, för han var så svårflirtad med maten och till slut så hitta jag denna sort….har hört ibland att foder kan vara orsak till detta….jag har iallafall oxå tänkt ta honom till veterinären för en koll, så man kan få reda på vad det beror på förhoppningsfullt…..vet iallafall att det verkar inte vara något smittsamt för min andra hund har inga sådnan tendenser alls.

Och platserna som han kliar på är precis som på din, alldeles på sidorna och just bak på båda sidorna sen kliar han oxå rakt fram på bröstet….

Sätter in en bild på den gamla farbrorn som han såg ut när jag fick honom i somras…..han är en blandras av cavaljer charles spaniel och någon sorts terrier som dom trodde….

Eija
0

Nu ser han ut  så här……

föresten så glömde jag o säga att ni har såååååååå sööööööta älsklingar

[asamaria]
0

Gissar att hunden får tillverkad mat som du blöter upp. Djur ska ha riktig naturlig mat. Den tillverkade är inte bra då det aldrig går att ersätta den naturliga. Kroppen tar inte upp syntetiskt framställda vitaminer och mineraler tex. Jag vet att det finns riktigt kött att köpa som säljs som korvar plus naturliga hundmineraler.

Mymlan
0

#8 Jag ska gå över till Barf.

Tara
0

Har en Havanais som är snart fyra år och har aldrig haft besvär med klåda . jag köper alltid hundfodret på djuraffären är  dyrare men jag tror det är bäst för det innehåller vad som behövs till hunden, hade inte tillgång att köpa foder där utan köpte ett billigare  på en vanlig affär så nu har jag oxå fått problem med att han kliar sig t.o.m biter bort pälsen på frambenet och jag tror det har med fodret att göra när det gäller min hund. Kommer aldrig att köpa foder där igen. Hoppas du hittar orsaken till besvären för det är jobbigt för både dig och hunden/kram