Upplevelse i dag
i dag va jag hos min kompis, och där spökar det.
Idag va vi själva i huset, hon och jag hörde ande röster från övervåningen.
Jag hör dem med ljusa röster i min inre hörsel, jag tror att jag hörde ett barn som skrek eller ropade på mamman.
före det så hörde jag en annan ande röst jag hörde att de talade tydligt fast jag har glömt va de sade.
det kändes som att det va två vuxna och ett barn, jag höde dunknigar och knaknigar i väggarna med.
jag kände en kyla i hela kroppen, så att jag fick kalla kårrar på ryggen och i bena.
Sedan kände jag att jag blev yr i huvudet, som om man blev full.
och sedan kände jag att jag fick lite ont i huvudet, det kändes som att andarna tog min energi just då.
jag blev så trött och kall i kroppen då, jag har aldrig hört andarna tale tydligt med ord.
annars har jag bara hört mummel, det va lite läskit

Om det är första gången du upplever det här så förstår jag att du tycker att det var läskigt när du inte var förberedd. Om du känner dig rädd för att uppleva liknande igen så säg ifrån, säg att du inte vill uppleva det så starkt. Spännande ändå, har ni tagit reda på vilka som har bott där tidigare? Annars kanske ni kan göra det så att ni får veta mer om familjen du såg och hörde.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

aa min kompis har en tavla på de två som bode där, det va en kvinna som hette karin och hennas man men jag kan inte hans namn utantíl.
Anette och jag tror att det är hon som spökar.
jag blir inte rädd utan det är bara lite olustigt i bland,
fast här hemma hos mig spökar det ingen ting.