Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1053 ggr
Mysan59
0

Vill bara berätta

Jag skriver ju lite här och där att jag inte är medial, men intresserad av det vi kallar övernaturligt.

Men på sista tiden har jag upptäckt att jag känner saker…

Till exempel en dag på jobbet, för några veckor sen, så tog batteriet i min mobil slut.

När jag var på väg hem tänkte jag att min sambo inte kunde få tag i mig ifall han var i XXXX, där jag byter buss för att komma hem.

Jag måste vänta en halvtimme på bussen, så då går jag alltid upp till ICA och handlar.

Men när jag var på väg upp mot ica och dom andra affärerna, så kom jag att tänka på min sambo igen, och att jag hade gått i från busstationen, så jag gick inte in på ica, utan tittade i fönstren mittemot, som är klockaffär bl.a.

Och när jag står där så hör jag: Hej, där är du ju.

Och mycket riktigt, sambon var inne i stan och skulle passa på och hämta mig! Han hade åkt runt och letat efter mig, naturligtvis vid bussar bl.a.

Ibland händer det också vid till exempel Idol eller Körslaget, att jag känner vem som åker ur eller inte gör det…

Siffror känner jag också av, kommer inte på nåt bra exempel nu, men hoppas ni förstår hur jag menar…

Jag tycker det är ganska roligt och spännande, men det är ju inte så att jag ser personer eller kan sia om framtiden för någon.

Fast jag börja undra om jag håller på att öppna mig, eller vad man nu ska kalla det.

Skulle vara roligt att höra vad ni tror.

(Och som vanligt vet jag inte riktigt i vilken grupp jag ska lägga detta, är det fel, så var vänlig att flytta) Glad

Elisabeth-J
0

Alla är mediala och man öppnar upp för det på olika sätt. När man börjar intressera sig för det. läser böcker, pratar och tänker på det eller som här, läser och skriver på forumet så öppnas kanalerna och saker börjar hända. Fortsätt att öva på din intuition :)

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Mysan59
0

Tack Elisabeth!

Jodå jag fortsätter med det.

Fast det som är lite märkligt är att jag har hållt på intressera mig för detta i många år, gått astrologikurs och tarot, men inte känt av nånting.

Men nu kanske jag ska leta reda på tarotkorten igen. Som försvinner hela tiden! Obestämd

Mysan59
0

Jag ser att många har varit in här och läst, men bara en kommentar.

Men det kanske inte finns nåt att tillägga till det Elisabeth skrev?

Jag ville ju att fler skulle "tycka" nånting OskyldigGlad

Tussebus
0

Jag känner lite igen mig i dig: känner åxå på mig saker ibland som visar sig stämma, typ med tv-program och sånt eller tom i verkligheten. Kanske betyder det att även jag är öppen. trevligt isåfall. Ibland iaf…

Det finns ett ställe på väg till jobbet o från. Det är helt mörkt där o min cykellampa är inte så stark. Ibland när jag kommer dit känns det väldigt obehagligt, som om någonting illasinnat finns i närheten. Vissa gånger känner jag ingenting alls. Kanske bara inbillning från min sida?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Elisabeth-J
0

Ja leta fram tarotkorten för det är kanonbra övning :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Jeremina]
0

Jag känner igen det här med vem som ska vinna i t ex tävlingar på tv med mera…det är en intuition och en öppning till det mediala..gratulerar om det är det du vill…nattiskram Jeremina! Flört

Ayena
0

Det där med att få svar på frågor i TV eller andra frågor, det har hänt mig under många år. Men det ska vara ämne eller fråga som jag inte vet ett smack om. För börjar jag tänka efter så tror jag att jag låser mig.

Jag kommer ihåg ett vetenskapsprogram på TV, där man pratade om något väldigt intressant men jag förstod inte hur man kom till resultatet eftersom det handlade om ett avancerad tal. Då får jag beskrivet i bilder hur hela processen går till, naturligtvis gick det väldigt snabbt men tillräckligt för att jag skulle snappa upp väsentligheterna.  Ganska kul ;-)

En gång på 70-talet på en fest hemma hos mig och min man, så gick jag och plockade undan från bordet och skulle sätta fram koppar efter maten. Kaffe med avec.

Killarna (3 st) stod och diskuterade något om att kunna skicka ett vapen från ena sida jorden till den andra sidan. Då dök det upp ordet "rymdstation" och jag sa detta. De tittade på mig alla tre, en två säljare i stålbranchen och en juridikstuderande. De tittade stort.

Och så sa den ena. Gunilla, varför ska du alltid lägga dig i det vi män diskuterar? Varför kan inte du vara  i köket där de andra kvinnorna är?

Det var i mitt hem och han åkte ut - på direkten.

Mysan59
0

Jag har väl känt på mig saker lite så där, men mycket av det har inte stämt förut, nu för tiden gör det det och nästan jämt dessutom, det är det som är skillnaden.

Jag har aldrig känt nånting när jag har hållt på med tarotkort t.ex. och jag hoppas jag hittar min lek, har inte letat ännu.

För det skulle vara roligt om jag kunde bli lite mer öppen

Fast man ska ju inte önska sig för mycket… Flört