Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 752 ggr
Rocktjejen
0

faser under andlig utveckling

Har ni gått igenom olika faser under andlig utveckling och hur var dom i sådana fall för er,hur upplevde ni dom? Gick det omärkt förbi er eller led ni såsom med ångest osv.

Varma kramar Eva

[Jeremina]
0

Jag har inte följt den ordning som en del säger att man ska följa de olika chakran utan det bara händer. Nu har jag gått några kurser men det på senare tid för att få en riktig bekräftelse ang. t ex kanalisering och andekontakt med andras döda anhöriga. Och prata med djur. Spå i kort mm. Gissa om jag var duktig!! Måste skryta över mig själv nu..gjorde aldrig det förr..tvärtom!

Ångest var en del ett tag när jag bara fick känslan av att något var fel och obehagligt och blev rädd men när man får bekräftelse så försvinner den typen av ångest åtminstone för mig.

Det är nog individuellt tror jag…det finns inget rätt eller fel….

Kram Jeremina!

tarotlasse
0

Den Andliga utvecklingen kan även vara smärtsam många gånger.

Att utvecklas Andligt är också att utvecklas som person med allt vad det innebär så där händer det att man efter man tagit ett steg vidare i sin Andliga utveckling kan må dåligt själsligt men inte ngt som gäller alla utan är väldigt induviduellt från person till person.

En medial utvecklings kurs är lika mycket en kurs i personlig utveckling och inte alls ovanligt att man efter en helgkurs blir väldigt trött får huvudvärk och känner sig sliten en del blir till och med lite deppiga.

Men det släpper efter några dagar men det jag märkt efter man gått en helg kurs är att man tar ett jätte kliv framåt i sin andliga utveckling.

Men att man sedan stannar upp lite och troligtvis för att man ska hinna i kapp även med den personliga utvecklinen.

Så får säga att den personliga och andliga utvecklingen går hand i hand och att det går i etapper omvartannat.

Många vet jag att dom säger att man stått still och att det inte har hänt ngt med sin andliga utveckling troligtvis är man då mitt uppe i sin personliga utveckling.

Men jag brukar fråga dessa personer om dom jämför sitt andliga stadium nu och sex månader tillbaka var ser du då.

och får fördet  mesta  får jag  svaret  ja det har ju faktiskt hänt en hel del så mycket i utvecklingen har man svårt att se själv utan man får gå tillbaka och jämföra hur det var för t.ex. 6 - 12  månader sedan.

Lasse

[Jeremina]
0

Såå bra skrivet Lasse, känner igen mig så mycket….kram från Jeremina!

Jag har fått healing av allhealing och jag blir alltid glad och nästan vad dem kallar hög av det!

Rocktjejen
0

Ja det är klart andlig och personlig utveckling går väl hand i hand,jag tänkte inte så långt när jag skrev inlägget.

Tack för ett mycket bra informativ inlägg LasseGlad

Har någon läst Psykosyntes skapad av Roberto Assagioli.

jag är ju en sån där "djup" människa som vill förstå allting hur allting fungerarGlad

Kram Eva

[Jeremina]
0

Nej..vem är Roberto Assagioli?

Rocktjejen
0

Här är en liten länk om vem Roberto assagioli var och hur han tänkte

http://www.humanova.com/roberto_assagioli.asp

Mads
0

Kan nog inte svara mycket bättre än Lasse, han fick med det mesta tycker jag :-)

Har själv gått igenom en omfattande och jobbig personlig utveckling nyligen vilket då också bidrog till en utveckling andligt och sjäsligt, det har varit tufft men nu när man börjar landa så känns det hur gott som helst och jag har kommit både närmre mig själv och min själ och andlighet.

Amor Vincit Omnia