Trasiga tänder...
I natt drömde jag om en fest som jag skulle medverka i. Min ungdomskamrat skulle ha festen och hennes släktingar skulle vara där.
I alla fall i väntan på att vi skulle gå in till festen sprack en av mina bakre tänder i överkäken höger sida. Jag kände på den sprukna tanden med tungan och undrade lite över hur jag skulle klämma fram till min make att jag nog var tvungen att gå till tandläkaren. Jag tänkte att jag kan nog gå på festen innan jag säger det. Men jag stod och tveka. Då sprack min ena framtand i under käken och kännde att nu var det förargligt att gå in på festen. Jag borde gå till tandläkaren. Stod dock och tveka och dividera med min vän , jag ville inte lämna hennes fest i fall hon skulle bli besviken…
Sen vakna jag.
Jag kikade i min drömbok som skrev att antigen kan en släktig komma på besök. Om det är höger baktand i överkäken representerar den ens fader. Den lilla tanden i framsidan undet käken tydde på att det kommer ett barn.
Jag har bjudit hem ett tränande medium i februari och hoppas givetvis på att min far besöker mig då och jag vill gärna ha ett barn till. Och nu undrar jag är det någon annan som har upp en annan tolkning? Eller kan jag fortsätta hoppas ett tag till?
För mig innebör drömmar kring tappade tänder mognad, att man är på väg att lämna ett stadie och gå in i något nytt som kommer at växa.
Man går från klarhet till klarhet helt enkelt!
Tack Hellas, det kan också stämma in på mig..

Tant Alma! Jag håller tummarna för att din tolkning stämmer!! 

Vad hemskt att drömma att man blir tandlös *L* Men om tplkningen stämmer så låter det ju riktigt positivt ändå
Jag drömmer ganska ofta att många är såå arga på mig. Vaknar och mår hemskt, nästan som ångest. I drömmen är jag inget värd och alla i drömmen (ofta familjemedlemmar) är såå arga.
Ni som kan detta med drömmar…har ni någon tolkning?
Kram!
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Trasiga tänder betyder enligt balkan-sed otur/olycka.
Det kan ha att göra med att vi för en lång tid sedan inte hade samma förutsättningar att fixa våra tänder (inga tandläkare fanns ju) och att detta kunde få stora konsekvenser på livet framöver.
Hellas
Jag vill inte kritisera din åsikt men att tappa en tand och trasa en tand är två helt olika saker, att tappa den kan jag hålla med dig om kan vara mognad - men att trasa sönder tänderna kan inte vara ett gott Tecken i en dröm - då vi är så pass beroende av våra tänder för att överleva. (Nu menar jag lite förr i tiden då man verkligen var beroende av tänderna och inte hade nån att fixa dom hos).
Har flera gånger drömt hur jag ramlar och slår i hakan så hela tandraden trasas sönder i munnen på mig och jag spottar ut bitar efter bitar och har alltid undrat över det.

Läste en drömtydning ang tänder en gång.
Tänder använder vi för att få i oss näring, för att överleva. Man måste tugga/bearbeta maten.
Om man nu drömmer om att ens tänder blir trasiga, så innebär det att det finns något i vår omgivning som vi inte kan ta till oss/bearbeta. Förmodligen inte mat då
men nån information, känsla eller liknande som vi har problem med.
Jag vet inte, men det är ju en variant.
Jag drömmer om det ibland, men eftersom det har hänt mig på riktigt (trillade av en häst och fick en hov i ansiktet) så ser jag det nog mer som en bearbetning av en riktig händelse, alt mardröm, för det var inte kul precis.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Nu är jag positivt lagd och har haft min beskärda del med sorg och olyckor så jag tackar er alla för att ni tagit er tid att skriva. Jag är glad för era synpunkter. Jag väljer dock att tro att min dröm för något gott med sig.
Jag tycker själv också drömmen speglar att jag kanske inte ska vara så snål mot mig själv när det är något man verkligen behöver. Tex. tandläkarbesök.
Alma
Att tolka drömmar är högst individuellt och det den ena personen känner inför en sak har en helt annan betydelse för nästa person.
Att jämföra sin egna känsla med en bok eller med andra personer kan ofta bli väldigt fel.
Däremot så är det alltid intressant att få höra olika synvinklar på saker och ting.
#5 Öhhh. Jo, för mig innebär det absolut, utan tvekan, att drömmar kring tandproblem är början på något nytt, däremot har jag inte skrivit att det inte kan innebära svårigheter.
Att gå in i något nytt, att gå från klarhet till klarhet behöver ju inte innebära att man flyter fram på moln helt problemfritt.
För min del innebär med andra ord trasiga tänder att någonting gammalt försvinner och ersätts av någonting nytt.
En trasig tand blir antingen lagad och så gott som ny eller så dras den ut.
Blir den inte ersatt av en ny tand skapas ett tomrum som man kan se som negativt eller positivt.
Jag ser oftast ett tomrum som positivt även om det kan vara oerhört jobbigt innan man funnit något att fylla det med.
Blir tanden ersatt eller lagad så har vi ändå infört något nytt, tomrummet är fyllt helt enkelt.
Blir sprickan kvar så har man ju även där ett tomrum som kommer att fyllas med något nytt.
#7 Känner du det positivt så är det din känsla du ska gå på eftersom det är det riktiga.
Det där med att man ska unna sig något låter inte heller så dumt likaså din egna tolkning i #0 vilket verkligen handlar om att något nytt inträffar!
Shit vad långt det blev, det var ju inte meningen 
Kram Hellas
#5 Glömde att skriva, Vad hemskt det egentligen har varit och är i väldigt många länder när det gäller just tänder och det är ju som du skriver, något som är livsviktigt i verkliga livet.
Kram
Jag har drömt om att både tappa tänder och trasa sönder men det har inte någon gång hänt något negativt efteråt…men det är jag det!