Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 890 ggr
Frejzan
0

Tidningsartikel

Har läst en intressant artikel om en kvinna som pratar med djur och har även skrivit en bok om kungens hästar (Kungen i Jordanien)

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2248893.svd

Vet inte om det är rätt grupp. Tänkte att media kan väl även vara tidningar?

kajsa-kavat
0

Detta är något jag verkligen tror på, sedan kan ju "djurtolkarna" vara mer eller mindre duktiga. Jag hade med ett av mina äldre ston en gång till en "hästviskare" och det som kom fram där var helt otroligt. Allt stämde givetvis inte, men mycket stämde i allafall.

En kul grej i detta var att hästen påstod att hon kunde stegra på kommando. Efter några år kom jag att prata med uppfödaren till hästen, som berättade att när min häst var föl höll man på och tricktränade mamman som bl.a kunde stegra på kommando, och min häst var med och såg på. Det var nog det hon ville förmedla.

Frejzan
0

När jag var med i en förening tog vi dit en tjej som var djurpratare. Hon hade en föreläsning och tog även kontakt med Delfinen Flipper tror jag han hette, och berättade vad han sade.

Sen hade hon bokat några besök hos hästar. Jag jobbade med två av dom som hon besökte och i samma stall fanns en tredje som hon även pratade med. Dom berättade för mig sen det hästarna berättat och allt stämde så dom var väldigt förvånade. Det var jättekul höra resultatet. Ägarna var väl inte så positiv innan som dom blev efteråt. Dom trodde väl inte helt på att man kan kommunicera med djur telepatiskt, men blev ju överbevisade om det för det kom fram saker som ägarna inte visste om oxå, men som dom tog reda på, och det stämde oxå.

En av hästarna blev faktiskt räddad från slakt genom detta samtal, för det var någon som tidigare pratat med hästen o hade sagt att det inte gick göra något åt hästens problem med vad det nu var, (kommer inte ihåg) utan det var bäst att slakta den. Men nu fick hon ett annat besked och den fick den hjälp som behövdes och blev som en ny häst.