Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 3022 ggr
Morsan1
0

OT Kyla

Brrr vad det är kallt!!

Kylan har slagit till mot Sörmland! Äntligen! Men nu i denna stund är det 15,4 grader kallt och det känns på golven inne.

Var bor du och hur kallt är det hos dig? (Ute alltså)

Nu ska jag gå och bädda i min värmemadrass!

[GunillaF]
0

Jag bor längst upp i Västernorrland och här är det -30 just nu. Obestämd

Ett jämarns kallhål!

Morsan1
0

-30 grader????? Hur överlever ni??? Har du en värmemadrass???

Drick starkvinsglögg eller nåt annat varmt, typ te….

Kram Åsa

[GunillaF]
0

SkrattandeLångkalsonger, ylletröja, vedkamin och elvärme. Mätarrackaren för elen hinner nästan inte med - dyrt blir det. Pust!

Starkvinsglögg var en bra idé. Mycket ska det vara. Inte för att det blir varmare ute av den, men det blir på något sätt roligare! Flört

Alkohol in - kyla ut!

Elisabeth-J
0

Du vet ju var jag bor Åsa Flört Ja hos mig är det -30 och inne når inte temperaturen upp ordentligt så kallt är det inne också. Har massor av värmeljus, tofflor på fötterna och insvept i en pläd. Jag vill ha sommar nu!!! Skrikandes

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Hellas]
0

#4 Haha, jag sa till min man att Elisabeth i Häcklefjäll hade -30 men han tyckte att man nog får skylla sig själv om man bosätter sig så långt norrut Flört, vi har fju "bara" runt -20-25 grader *S* så här är det svettigt värre!

Mads
0

Här i Helsingborg har vi kring -14 så jag ska väl inte gnälla även om jag inte är van vid denna kyla. Skulle bli kring - 20 inatt så jag har laddat med varm pyjamas och raggsockar Skrattande

Morsan 1, lite OT men mina släktingar bor i Sörmland och nu kom jag & tänka på dem tacka vare ditt inlägg. Får nog ta och slå dem en pling nån dag.

Kram

Amor Vincit Omnia

Eija
0

Ha,ha,ha….ni är för roliga ni….tur att humorn finns när det är så jädrans kallt där uppe…här i mellersta värmland har vi -15grader, så jämfört med er uppe där är det ju rena våren jue…….

Tänk att nu går det bara åt rätt håll, det blir ju ljusare o ljusare….håll ut!!!!!!!

Kerstina-61
0

Här i Mariestad är det nu -15 å det är 40 grader för lite  *L* Jag kommer aldrig att bosätta mig längre norrut än jag bor nu. Hatar kyla, älskar sol och värme :-) Men man får va glad att man är människa och kan svepa in sig i varma goa filtar, tofflor och varm glögg

Glad Tänk att va en liten pippi som ska äta sig varm hela dagarna å sen sitta å huttra under en gran hela natten .-(

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Trisha
0

Ojojoj, jag som tyckte ´våra -20 var kallt! Men Bettan - sätt in en braskamin - pronto!!! Så där kan du ju inte ha det! Huah!

Här brinner det för fullt i öppna spisen!

Håll värmen inuti allihop!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

[GunillaF]
0

Det är ganska mysigt ändå fast det är så kallt #1. Jag var nyss ut med vovven och det är så vackert. Miljarders stjärnor och en fin månskära på en alldeles kolsvart himmel. Lite spöklikt när man dessutom hör vargarna ylar från djurparken.

kajsa-kavat
0

Hur överlever man -30 grader ? Måste vara ett "hårdnackat" folk som bor däruppe. Här utanför Örebro har vi -20 grader, och jag vill helst gå i ide, vill helst inte sticka näsan utanför dörren. Får nästan frostskador bara av att titta på termometern. Burrr va kallt.

Elisabeth-J
0

#5 Jag frågar mig ibland vad jag skulle hit upp för men det finns ju en mening med allt så det är bara att gilla läget när kylan tränger påObestämd

#9 Jag saknar min stora öppna spis jag hade tidigare, måste ha något i det här huset också så det står nu på min önskelista!

Jag tycker inte det är ett dugg mysigt med sån här kyla, har varit ute med huuuu vad kallt, inte skönt alls.

Sonen är fortfarande vaken så nu ska jag försöka få honom i säng, sen ska jag själv krypa ner under det varma gosiga täcket.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Fonrims
0

Här i Örebro (nästan mitt i stan) är det runt 15 minus.. brrr!

Tatsu
0

Vi hade -20 -25 hela dagen och kvällen igår, maken eldade hela dagen så när vi skulle gå och lägga oss var det 30 grader varmt inne. Det är inte så lätt att sova då, tyvärr blir det fort utkylt när man eldar med ved så nu är det sval temp inne och kallt efter golvet. Fårskinnstofflor på ,jag har även långkalsonger under joggingbyxorna. Hoppas att det mildas lite vädret så man kan gå ut, det gör ont att andas när det är så här kallt och jag har kvar lite förkylning i kroppen med rethosta.
Om man fick bestämma vintervädret skulle det vara mellan - 5-10 grader och denna strålande sol, det klarar man av.

TantAlma
0

När det gäller kyla föredrar jag den norrlänska. Den är inte så kall och rå som luften i stockholm. Det värsta jag varit med om är -42 grader på min morfars begravning i Älvsbyn 1979. Min mamma missade att packa ner våra tjockare strumpbyxor och det var väldigt kallt med tunna nylon när vi sänkte kistan i marken. Brr tur att det inte tog så lång stund….

[Vargen-J]
0

Ska vi byta? Flört
Jag älskar när det är kallt om vintern men här har det knappt kommit nån vinter alls Obestämd Bor på en tråkig ö i Kalmarsund där vintern aldrig har satt sin fot förutom nån gång i början på 1900-talet då det blev några legendariska stormar.

Vet inte hur "kallt" det är här men det är inte minusgrader och det är inte under 10-strecket Obestämd
Men som farsan säjer: "När det blåser ute och det visar +10 så blir det -20 pga blåsten" Flört

[Vargen-J]
0

Btw, varför klagar alla på kylan? Jag älskar den! Skrattande
Gillar läget när det är svinkallt ute, men som sagt så bor jag på fel ställe för att det ska blir kallt här nere. Saknar dom -20 vi brukade ha i Värmland Rynkar på näsan

lolloann
0

Igår var det -23 här väster om Sundsvall. Det var det i förrgår också. Idag har vi bara -17. Bilen startar inte, ungarna vill inte vara ute och nu när det blir mildare ute så sjunker temperaturen inne. Oljan är slut och elpatron går. Tur jag hyr så jag slipper betala uppvärmningen som ingår. Glad 

Kramar.

chik
0

Hello!!

N halland har vi varit uppe i ca 19- o det är vi inte vana vid.

Men vårt hus ligger i ett kylhål så vi har lite kallare. än grannen som bor uppe på en höjd.

Men jag tycker det är bra, med denna kyla, för det är några parasiter i vår flora som förhopnings vis stryker med nu.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Marina2
0

-13 idag i Skummeslövsstrand,Halland.Soligt och fint!

Soffe
0

Brrr.. Bitande kyla.. Ca. 12-grader mitt i Småland.. Har varit ute en sväng, inte alls skönt, men tacksam att solen skiner iaf..

Britt-Marie
0

Här i Kopparberg i norra Västmaland så hade vi - 22 i morse. Nu är det - 14

Tycker det är vackert ute nu när snön gnistrar så fint både på marken och träden..

Kommer ihåg för några år sedan till en Trettondagshelg, då bar det - 30 här. Och pannan i huset gick sönder en natt. Och då var det kallt på morgonen…burr…vaknade av att jag tyckte det var kallt åt ansiktet..

SEViking
0

Hejsan gott folk

Ja då ska väl ja va värst då *flin*

Att tälta i -50, det är nog rekordet va? När jag var i militära så var det -50 en morgon då vi klev ur tältet. Det var i Vittangi, lite utanför Kiruna. I slutet på 70-talet. Och då var det alltså 70 graders skillnad mellan inne å ute, å vi klev ut i långkalsingarna för å uträtta vissa behov.Ok, -50 där uppe e väl som -35 i skåne, men nog var det lite trögt att andas.

Värsta jag upplevt i Stockholm är -32, som jag sett på en termometer, förmodligen var det nog kallare utanför stan, för denna temperatur stod skriven på Phillips-termometern vid Essingeleden, Mitt i stan asså.

Så egentligen ska vi väl inte klaga ännu, men tyvärr så tror jag att vi kommer att sätta köldrekord i år, det lutar åt det tycker jag.

Här ere bara -20 nu, å jag klagar inte ännu, bilen startade igår i -25 utan motorvärmare, så vem kan klaga. Ja va ut å starta bilen i fillingarna å t-shirt, okej, det var kallt, men uppfriskande.

Ha en bra kväll alla, å klä på er om ni ska gå ut.

SEV Oskyldig

stina63
0

Då är det högsommar här i malmö I morse var det - 7 grader nu står den på - 3 lungt ute blåser nästan inget. Har laminatgolv som jag la i våras i lägenheten och jag nästan ångrar mig nu. Laminatgolv är väldigt kalla att gå på.

[GunillaF]
0

Nu har jag bara hälften så kallt mot igårkväll, alltså "bara" -15 Glad

Nu åker långkallingarna av!

[mia-38]
0

Här i Nybro hade vi -12 klockan 8 i morse. Så inatt har det nog varit kallt.
På med ulltrosor och marmelucker brudar…hahahah…

Soffe
0

#25 Bara -15 Förvånad Det har vi knappt haft här och det tycker jag är svinkallt Foten i munnen Jag frös ju nästan halvt ihjäl mig idag när jag var ute några minuter bara, överdrivet jag vet, men jag är så känslig mot kyla, brrr.. Ändå hade jag varma goa kläder, halsduk osv..

[GunillaF]
0

#27 Man blir van Obestämd

Soffe
0

#28 Jo jag förstår det ;-) Jag är väl överkänslig som med allt annat..

Katarinaj
0

-15 i Vittsjö.

Hoppas ni kollat glykolen i era bilar Flört

SEViking
0

Många fryser extra mycke bara för att dom spänner sig så mycke i kylan. Prova att slappna av så att blodet kan forsa runt å värma. Det blir ju inte ett dugg varmare ute för att man spänner sig. Det bara "känns" kallare.

Prova vettja

SEV Obestämd

Soffe
0

#31 Tack för tipset! ;-) Men det är för kallt iaf!

Frejzan
0

I går hade vi -29 o nu är det -2. Vädret är ombytligt värre.

Tobias844
0

Vet inte hur kallt det är hos mig men det är på tok för kallt. Vill ha sommar nu så man kan tat lugnt och inte frysa och bara slappa

Bybo
0

Jäääla va kallt ni har haft…. Vi hade väl -15 typ, när det var som kallast. I går vände det tyvärr, och tempen hoppade ner till noll!!! och så håller den fast i…(Bor i Norra Uppland)

april4
0

Sörmland +1.4 nu på morron

Frejzan
0

i morse hade vi +3 o nu är det +4,2, Jättehalt ute på gården, det droppar från taket, det lilla som är kvar. Snön är blank o glänser så vackert. Tänkte ta foto i dag, men kom jag ihåg det då? Nää o nu är det lite för mörkt. Vi har fortfarande mycket snö trots att det varit varmt o blåsigt o i går regnade det.

Och detta ska vara i mitten av januari, kallaste månadenObestämd