Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1179 ggr
signemo
0

OT. Att börja tyda drömmar

RÄtt ofta kommer jag ihåg drömmar. sen glömmer jag dem rätt fort igen. :-)

Men vissa likartade situtioner uppkommer alltsom offtast i de drömmar jag minns.

• det är ofta vatten med i drömmarna ibland är vi på båt ibland så kör jag bil på vattenfyllda vägar eller med vatten runt omkring. Farligt är det men vi klarar oss tydligen
  • barnen är oftast inte vuxna
  • vi är ofta på resande fot och bor på vandrarhem  eller pensionat eller hotell. Konstiga sådana. Toaletterna är det oftast stopp i :-)
  • Vi har med oss kläder för ett helt kompani. Oftast är det en väldig oordning på var vi har dem :-)
  • Av nån anledningning går jag ofta i trappor för att leta efter nått eller någon. Helknas.

Fast de kan vara konstiga annars också. Inatt har jag jagat mysk eller bisonoxe från ett rum här hemma. Med hjälp av min avlidne svärfar. Fast det kom aödrig så långt att jag fick ihop älgstudsaren :-) ( jag jagar inte). Sen försvann min bil från gårdsplanen när min son skulle ha den. Den vat puts borta helt väck. liksom borttrollad.. Nycklarna hittade vi ovan på en mjölktank som var nergrävd i jorden  :-) ( Vi har inga djur)

Får nog börja skriva upp mina drömmar. De kan ju bli i humor bok kanske :-)

Eller lära mig tyda dessa vimsiga drömmar

Var rädda om varandra

BabyDragon
0

Har okså ganska sjuka drömmar :) oftast får jag fly från någonting, kan flyga, en drake är med eller så är jag en drake. Har fått alla mina bokuppslag i drömmarna.

Några drömmar finns att läsa på min blogg :P

stina63
0

Det är roligt med drömmar och att tyda dom. En bra början att lära sig komma ihåg dom är att ha ett block och en penna sidan om sej, och skriva ner så fort man vaknar.
Sen kan man skriva en bok om de man har drömt om, De har jag gjort.

[Jeremina]
0

Hej du! Dina tre första punkter känner jag så väl igen…med vatten..barnen är små och dessa toaletter som krånglar mm.

Kram Jeremina!

signemo
0

Hej igen. Ja vi har alla våra drömmar. Man kan ju fråga sig varför det alltid skall vara krånglande toaletter. Tur att toan hemma funkar iallfall. Vatten, ja. Jag kommer ju inte ihåg så mycket från min uppväxt. Kanske har jag blivit rädd för vatten då.

Kramis

Var rädda om varandra

[Jeremina]
0

När en morbror till mig skulle lära mig simma på Flatenbadet i Sthlm på 60-talet tog han mig ut på ett djup som nådde över mitt huvud men inte hans. Han tänkte sig inte för utan han kastade mig ut i vattnet och jag blev livrädd.

Det tog 3 år till innan jag simmade men han har ångrat det hela livet. Kanske det är rädsla för mycket vatten men annars älskar jag att bada…duscha och städa med vatten. Men då har jag ju kontroll..men det här med toaletter fattar jag ändå inte.

Att vuxna barn är små i drömmen har nog för mig personligen att göra med att jag ibland önskar att dem varit små igen för vi hade så kul gubben och jag med våra barn när dem växte upp. KyssVi tillbringade all ledig tid med dem. Duktiga fotbollsspelare som dem var åkte vi runt på olika cuper…

Jag har däremot haft konstiga drömmar senaste nätterna. Dem handlar om att en storvuxen man jagar mig och vill tafsa på mig hela tiden…jag ser inte hans ansikte….jag är rädd och känner mig såå äcklad….vad kan det betyda tro?

[Hellas]
0

Att tolka en dröm handlar ju om symboltolkning på samma sätt som man tolkar ett Tarot kort eller någonting annat.

Det finns ju generella förklaringar att läsa i böcker och på nätet men jag tycker själv att man i första hand alltid ska utgå från vad man själv känner inför de detaljer man sett eller känt i drömmen.
Det en person känner eller tänker på kring vatten stämmer inte med vad nästa person tycker.

Drömmarna visar sig på ett sådant sätt att de är till för den som drömmer att tolka dem.
Om jag då tex. drömmer om vatten handlar det oftast om rening, frihet och en lätthet medans om någon som är rädd för vatten har en annan tolkning vilket gör att om vi bägge ska drömma om "Rening" så drömmer jag om "vatten" och den andra personen kanske om "Eld".

Man måste även se till färger, är vattnet blått, gult eller kanske rött och i så fall, vad står färgen för.

Det är roligt att tolka sina drömmar och som du skrev så är det ju bra att skriva ner dem, ofta skriver man konstigt nog ner mer än vad man tror att man minns, minnet kommer i och med att man skriver på något konstigt sätt.

Sedan är jag själv sådan att jag tror inte att alla drömmar nödvändigtvis behöver betyda någonting eller att det är ett budskap.
Drömmarna är för mig endast en dröm, en möjlighet för hjärnan och det inre att få flyta iväg i fantasins härliga land "bara för att" helt enkelt.

Mads
0

Jag drömmer väldigt mycket och minns drömmarna för det mesta. Drömmer både sanndrömmar, vägledande drömmar och ren och skär fantasi. Ibland är det riktigt svårt kanske till och med omöjligt att urskilja vilket. I veckan köpte jag mig en drömbok som jag nu skriver i varje morgon och när jag har tid ska jag försöka tolka drömmarna också..men jag förstår mig inte riktigt på mig själv så det är inte helt lätt ;-)

Kram

Amor Vincit Omnia

signemo
0

Jo det är väl så jag oftast känner. Men den kan sätta fart på fantasin :-). Och det kan ju skulla lära mig något. Vad vet jag.

Något jag inte tycker om  är när jag drömmer att jag jäktar och sen vaknar stressad helt i nödan.

Var rädda om varandra

[Hellas]
0

Det händer att jag vaknar stressad jag med och det är ju inte så bra, det bästa är om man kan hitta orsaken tror jag.

Det inträffar även att jag vaknar och är skitarg på min make, då har han gjort något i min dröm som inte varit bra Skrikandes!
Det kan vara jättesvårt att ställa om humöret och tala om för hormonerna att det ju inte var riktigt på riktigt Skäms!

signemo
0

haha. instämmer. Inte lätt att vakna bredvid en sån som mig.

Jag kan fräsa att inte nog med att det är stressigt på jobbet. Kan man inte få sova i fred för stressade drömmar. Ja, det kan ju knappast min käre gubbe rå för.

Var rädda om varandra

[Jeremina]
0

#9 Tänk när man drömmer att HAN är otrogen då är hormonerna vilda när man vaknar…svårt att ställa om…ha…haSkrikandesSkämsKyss Det kommer då i ordningen som smajlisarna jag satt på rad här!