Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3088 ggr
[Jeremina]
0

Grönt äpple

Just nu sitter jag och ser ett stort grönt äpple som gungar fram och tillbaka..och det hamnar i en stor korg..ett ensamt äpple

Vad kan det betyda?

Jeremina!

[Hellas]
0

Har du någon på besök?

werner
0

Någon specefik som behöver vägledning att hamna rätt? teori inget jag känner, är inte kapabel till sånt.

bettis69
0

Äpple brukar ju ofta symbolisera kunskap. Färgen grönt är frid och kärlek och färgen grönt är ju vid hjärtchakrat.

Kanske betyder det att du kommer att få ett bra besked eller komma till någon insikt?

[Jeremina]
0

Just efter detta kom en av mina kattor och ville absolut att jag skulle sätta mig i soffan så hon kunde lägga sig i mitt knä. När Sissi vill något "katten" då gör man så. Äpplet försvann men jag kan tala om att jag känner grönt runt omkring mig och idag tog jag och bytte röda gardiner mot gröna i två rum…en härlig känsla….

Det var den första natten på länge som jag sovit ordentligt så något positivt var det…härligt!

Soffe
0

Glad för din skull Jeremina :-)

Kram

Choklad
0

Äpple; Helande, vitalitet

Frestelse ……

Kram!

U R us

Mads
0

Kan det vara så att lite oro och sånt släpper nu och lugnet kommer.

Kram

Amor Vincit Omnia

Choklad
0

Gunga; en uturkroppen-upplevelse eller uppbyggnad av psykisk energi

Jag får för mig att äpplet är du och att du hamnar på rätt plats ( det ensamna äpplet som hamnar i korgen) …att allt blir och känns rätt.

Äpplet är du själv?

Kan det va nåt ?

Kram igen

U R us

bettis69
0

Jag skrattar lite för mig själv och undrar vad människor som inte är speciellt andliga, skulle tycka om vårt sätt att tala om saker å ting.  hihi…

Men dom tar ju inte tillvara på små saker, tankar, är inte lika emottagliga för "andlig vishet" som vi.

Skrattade till lite när choklad frågade om det kanske är hon som är äpplet själv? hihi , förlåt mig. hoppas ni inte tog illa upp nu, men jag blev lite full i skratt.

fast jag har nog varit lite full i skratt hela dagen idag Skrattande

Choklad
0

ok..men vad menar du? Jag är väl inte så mottaglig för "andlig vishet"..men jag ville bara hjälpa till om jag kunde…

U R us

[asamaria]
0

#10 Svarar i bettis69 ställe. Jo de som inte är så andliga alltså de som inte alls tror på det vi pratar om här inne tycker nog inte att vi är riktigt kloka, att vi svamlar och att vi griper efter halmstrån för att vi mår dåligt och vice versa. Att det är synd om oss. Att vi ska ringa doktorn eller nåt.

Inte så mycket att bry sig om egentligen. inte vårt bekymmer. Vilka mår bäst? Vi eller dom? Vilka har häftigast upplevelser? Vi eller dom?

Kram Åsa

Choklad
0

Tack för förklaringenGlad…det kan bli lite knas ibland….

U R us

[Jeremina]
0

Jag struntar i vad skeptiker tycker för jag mår bra med det andliga…som ibland är mer påtagligt och ibland mindre…Låt dem skratta åt oss då…det kan vi väl bjuda på?!

Kram till er alla Jeremina Flört

Mads
0

# 13 Samma här, folk får vara hur skeptiska de vill. Även jag är skeptisk till saker och ting som inte har med det övernaturliga att göra. Inte kan man tro på allt heller. Och tur är det väl att vi alla ör olika även om jag inte öppet pratar om andlighet och dylikt med alla omkring mig.

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Vissa saker är ju inte övernaturliga för att dem är konstiga. Som jag svarade Jane i hennes tråd taggtråd om att se taggtråd. När jag gjorde det första gången 2001 fick jag åka till sjukhus med högt blodtryck och en enorm migrän.

Nu kan jag ibland se taggtråd eller zick-zack (väldigt sällan…puh) och då tar jag 2 alvedon men jag behöver inte få huvudvärk för det. Man måste kunna skilja på saker och ting. Min medicinläkare sa att denna typ av synstörning alltid handlar om migrän.

Även mitt medium som är min mentor säger samma sak..

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För att skriva om grönt igen…mina blommor har börjat bli såå gröna dem här senaste dagarna så det är otroligt. Och jag har just nu 62 krukväxter så jag kan verkligen njuta…