Migrän taggtråd!
Undrar om det är fler en jag som har fått under de senaste dagarna migrän taggtråd på näthinnan!
Det har jag sen jul - det är väldigt irreterande - då man inte ser ordentligt - blir som en ljus fläck som inte går att se igenom!
Har det nu också och är jätte svårt att läsa inlägg och att skriva!
Det blir ingen Migrän av det utan endast den där irriterande halmånen av taggtråd!?
Tänkte om det var något med energierna - annars får jag nog gå och kålla upp det om det inte slutar!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Du är inte ensam Jane, jag har haft det ofta dom senaste veckorna men som du beskriver, det blir ingen migrän av det och jag har också en tanke på att det istället handlar om något med energier.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#1 Aha , spännande - fast jälkligt irreterande!
Mina är i regnbågens färger!
Undrar om fler har haft liknande eller har!?
Kram Jane

Ni är inte ensamma,jag har haft något liknande och dessutom nervpirr i vänstra ögat,det rycker i det.Det börjar nu släppa,tack och lov.Funderade ett tag på att söka ögonläkare när jag inte såg det jag läste mellan varven.

#2 ja som i regnbågens färger i en halvmåne eller hur jag ska säga.
#3 oj en till - märkligt!
Kanske regnbågsfolket

Fast förr om åren hade jag så och det blev ett riktigt migränanfall..men jag har ej migrän längre,använder ingen medicin heller..så frågan är så klart vad det är?
Brukar även ha ett zick sack mönster framför ögonen, ingen huvudvärk, (över ansträngd, när man varit spänd över något och det håller på att släppa)det brukar hjälpa med att vila slappna av, det går inte att läsa vid sådana tillfällen, allt flyter liksom bort. Men du behöver inte oroa dej för det går över. Har varit så för mig i ca 40 år till och från.
T.O har klagat på något liknande, samt att hon såg "suddigt".
Hon brukar också ha migrän.
Inget migrän och ingen taggtråd men mina egna frekvenser i huvudet som stiger, stannar av ibland,ibland knäpper det till och då hörs de högre. Det känns precis som den söker någon våglängd.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Glömde att skriva jag ser flimret även om jag blundar när jag har problem med detta. Trodde första gånget att jag drabbats av något hemskt
Oj, vad konstigt. Jag tycker nog du ska kolla upp detta med en ögonläkare i alla fall Jane. 
Kram Happyspirit
Håller med Happyspirit Jane, du bör nog anlita en läkare och kolla så det inte är något som felar dig/kram
#8 Ja så kan det vara - är nog överansträngd! Ja ser flimmret om jag blundar med! får väll se vad det blir!
#12 går det inte bort går jag iväg!
Fast lite lustigt att fler haft det i samma period eller kanske inte- det har ju varit jul och nyår mycket att göra för alla - jag avaktar och ser vad det blir!
Klokt svar Tara!
Kram Jane

Jag kan annars få så någon gång ibland om jag inte har ätit ordentligt t.e.x men det som har varit nu är annorlunda, svårt att förklara men det är inte det vanliga.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#14 Om jag var du skulle jag kolla upp detta genast.
Fick själv problem med ett öga för några månader sedan, men jag såg en svart fläck. Jag ringde sjukvårdsupplysningen (en söndag) som kopplade mig till ögon, fick en tid där redan på onsdagen. Jag hade glaskroppsavlossning.(inget farligt, åldersrelaterat)
Så mitt råd, ring sjukvårdsupplysningen. Skadar inte att fråga en gång för mycket än en gång för lite.
Jag vaknade en morgon (några månader sedan nu) av att jag skulle kolla på digitala klockan. Siffrorna flöt ihop och såg bara grön suddig färg. Tänkte att det är väl bara att jag fått fett i ögonen eller något. Så jag går upp och kollar i spegeln på toaletten och ser inte mig själv i spegeln. Ungufär som när man har duschat och det är imma på glaset. Detta har jag fått en 2ggr fast månader emellan. Undrar vad det är. Man blev ju rädd och trodde att man skulle bli blind. Gick och lade mig och sakta kom det tillbaka igen.
Sen en sommar stod jag och vattna blommor ute och min sambo stod en bit framför mig då blev halva synfältet sicksack. Vart rädd sprang in, efter kom min sambo och hans ansikte såg jag inte bara konturena runt om. Det var riktigt otäckt, trodde att jag fått en propp eller något. Kanske har med lågt blodtryck att göra.
Kram Jile
Jag har också en tryckande huvudvärk som jag till och med vaknar av på nätterna men jag kopplar den till min influensa som jag dragits med hela julledigheten
.
Min egna teori om detta är att jag själv alltid blir sjuk när det är dags att vara ledig, det är otroligt ledsamt och deprimerande men jag är så säker på att det handlar om kroppens egna system och dess språk.
Vi behöver alla få ledigt ibland, både kropp och själ och är det så att man som person vägrar att vara "ledig" även då man är ledig ja då ser kroppen till att man inte kan arbeta helt enkelt.
Men släpper inte din halva taggtråd så måste du nog kolla upp det hela, bättre att göra det en gång för mycket än inte alls.
Kram på dig och vila upp dig riktigt ordentligt nu
!
#16 För att förtydliga mig: I mitt fall får man bara lära sig leva med detta. Men OM jag skulle se som en blixt i kanten av ögat, eller som en rullgardin, så skulle jag åka till ögon direkt. Då kan det vara näthinneavlossning, och det kräver operation på en gång.
Vill på intet sätt skrämmas med det här, men ögon är inget att leka med. Man måste ta symtomen på allvar.
Så ring åtminstone sjukvårdsupplysningen och rådfråga vad du ska göra Jane.
Lycka till !

Hej på er. Jag har de sista veckorna haft envisa ryckningar under mitt högra öga och sen så ser jag en massa korta skuggor som småfolk. Har funderat på varför. Jag brukar bara se en skugga efter en vuxen människa när jag sitter och kollar på tv, nu är det en hel hop fastän kortare männniskor. Intressant är det iallafall.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Något på gång tydligen. Har under två tre veckor haft en fruktansvärd huvudvärk som sitter tvärs över pannan. Och jag har nästan aldrig huvudvärk. Har haft svårt att se mellanåt. Men nu börjar jag komma tillbaka igen
Jane, det du beskriver är exakt vad jag har innan ett migrän anfall…..Det börjar med denna halvmånade sicksack rand i flimrande färger, det flyttar sig sakta uppåt och under tiden så försvinner synfältet just där bågen är…..
I det stadiet är jag tvungen att rusa iväg o slänga i mig tabletter mot huvudvärken….hinner jag inte så kommer denna huvudvärk som inte går bort på flera timmar, ibland i två dagar……
Ibland kan jag även känna när det börja domna bort i halva munnen o näsan och vidare även i hand o arm på samma sida….och det var läskigt första gången jag fick det i tjugoårsåldern…då trodde jag att jag hade fått en hjärnblödning….
Men idag vet jag att jag lider av denna form av migrän…så sicksack bågen är en förvarning för mig….då klarar jag mig från huvudvärken o bortdomningarna när jag hinner ta tabletterna….
Men det låter mysko att du bara får sicksack bågen men inget mer, och hur länge har det hållit på för dig?….min båge brukar hålla i sig i ungefär en halvtimme sen försvinner den ur synfältet….
Jag råder oxå dig att höra med läkaren, även om vi har våra misstron på den fronten….men man måste ju prova sig fram, så det inte är något allvarligare….
kram på dig/Eija

åååh….. sådär får jag innan migränattack (vilket jag ser är jättevanligt tydligen) men det sista har jag inte fått nån migrän efteråt…. Det är jobbigt att ha det så… man ser inget o efter ett tag så känns det som ögat krymper/expanderar… Har märkt däremot att när detta "synfel" lugnat sig har jag lätt att se auror… vilket jag är desto gladare för
Läkaren hävdar att det är migrän, en mildare sort…även om jag inte får ont i huvudet. Men Jane… gå till doktorn för säkerhets skull
Kram Linda
# 18 Känner igen det där Hellas. Jag fick ledigt hela december och såg fram emot att få mysa med lillfis eftersom jag var tvungen att börja jobba redan när han var 8 månader. De första 3 veckorna var vi sjuka, dels förklyning och så kom en dundrandes magkatarr förmodligen eftersom jag slappnade av.
Men, men jag förlorade inga pengar i alla fall och ledigheten har ju varit mys ändå.
Amor Vincit Omnia
Nu har jag faktiskt legat och sovit några timmar efter att jag faktiskt fick en ordentlig huvudvärk - lite molande fortfarande - men starka tabletter gör ju susen- mår lite illa med!
Hade migrän som ung - antar att de har kommit tillbaka nu - med all stress jag haft här med min syster och allt med gården!
Ska tala med min läkare om detta när alla helger är över!
Men fortfarande intresant om det har någon energikoppling också:-)
Det märks ju tillslut:-)
Tack alla för er omtanke!
Kram Jane
#"25 Jag hoppas att du blir bättre annars tycker jag att du ska besöka läkare.
Jag får ofta migränliknande huvudvärk (ofta i samband med stress) på höger sida ser också konstigt det kan ta flera dagar innan synen blir normal.När jag blir så kan jag inte köra bil det blir liksom fel jag kan gå emot saker för jag ser fel.
Före jul hade jag det väldigt ofta fick ligga en del dagar.
Vaknade på Nyårsdagen med en konstig huvudvärk (ingen baksmälla för jag hade inte druckigt alkohol) och att jag ser som i en dimma med höger öga jag har fortfarande besvär med ögat men huvuvärken är borta och jag är väldigt trött,
Men tydligen är det fler som verka ha samma besvär här.
Kram på er alla Kerstin
Jag har spänningshuvudvärk, har dock använt förklaringar som medicin jag äter och Pms men det är fler attacker en vanligt. Jag har dock bara ett ljust sken. JAg ser ibland något som liknar ett hårstrå som faller framför mig i mitt syn fält.
Har läst någonstans att regnbågsfärgen är änglar som fyller en med healing enegier, för att man ska healas och kunna ge healing.
Det kan aldrig vara fel.
"27 Spännande
- jag talade med andra kollegor idag och de har också haft eller har huvudvärk liknande mitt - så vi får se vad det är och blir av det!
Har lite kvar idag - mina glasögon gick sönder - kanske en vink om att jag behöver skystera mina glasögon!
Ska gå till en optiker efter alla helger!
kram Jane
Hur har det gått med taggtråden ????
Taggtrådsupplevelse bör även om man är medial kollas upp av ögonläkare och eller medicinläkare. Lita på mig för jag har varit ute för det och det är början till migrän för mig i alla fall.
För mig räcker det med att ta 2 värktabletter när det uppträder. Om det vore övernaturligt så skulle du väl urskilja detta?!
Better safe than sorry! Kram Jeremina!
#29 Jo tack den är borta men fick en häftig vinterkräksjuka istället men en bihängande flunsa med halsont - ont ska väll med ont fördrivas :-)
Tack för att du frågar ! Har varit lite taggtråd efter sist - får se vad framtiden bjuder!
#30 Nog vet jag allt
Kram Jane
Usch då, vinterkräksjukan skojar man inte bort. Krya på dig Jane och hoppas din taggtråd snart försvinner oavsett vad det är som orsakar den.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Bara ta det lugnt! Luta dig tillbaks i en stor underbar trygghet..att bara vara…
U R us