Ben/armar i kors
Jag har lärt mig att när man ger healing ska man inte ha ben/armar i kors för man blockerar energierna.
Men hur är det vid meditation/kanalisering o dyl.
Jag sitter/ligger hellst med fötterna i kors när jag har det bekvämt, men får liksom tvinga mig att sära benen när jag försöker meditera (vilket jag har svårt med just nu, har inget fokus)
Hur gör ni? Blockerar man sig om fötterna är i kors vid Meditation?
Fötterna tror jag inte men om man har armarna i kors..
Amor Vincit Omnia
Intressant , jag har inte en blekaste aning om detta, men det kanske finna andra här som vet….men däremot minns jag när jag skulle på en seans första gången, då fick man lära sig att inte ha ben o armar i kors för då blockera man besökare till sig…..
Jag var ju så rädd av mig så där satt jag med bena i kors för jag ville inte få besök, det räckte så bra att vara åskådare tyckte jag, att lyssna till dom andra som fick hälsningar var en otrolig upplevelse för en 16 åring som jag var då…..
Jag brukar alltid sitta bekvämt med båda fötterna (jordade) i golvet. Händerna löst liggande på var sitt ben. Alltså, inga ben och armar i kors. Jag skulle inte tordas ligga ner och meditera för då skulle jag somna på två sekunder
och det är ju inte det som är meningen!
Detta med ben i kors tror jag har mer logiska förklaringar, för det första så ä det bra att vara jordad med bägge fötterna i golvet, dessutom, benen i kors under en längre tid då man ska sitta absolut stilla ger domningar och man får rejält ont, speciellt då man ska räta på sig igen.
Jag kan inte sitta absolut stilla många minuter, hur jag än sitter. Lika är det när jag ligger. När jag sover snurrar jag hela natten och måste flytta en arm, fot eller ben hela tiden. Spelar ingen roll om jag sitter eller ligger, jag måste röra på mig ändå hela tiden. Har ofta myrkryp i benen. Mamma har restless legs så det är väl något från henne.
Jag har aldrig tänkt på det, men när jag ger healing till mina vänner, så placerar jag alltid min högra hand mellan skulderbladen, så fördelas energin dit det behövs. Fast det är min egen strategi. jag tror inte att det finns ett schema man måste följa till punkt o pricka.
Det som är viktigt är att du ska sitta eller ligga så att det är bekvämt för dig. Tror att ju mer avslappnad du är desto mer öppnar du dig och då kommer benen eller armarna du lagt i kors att vilja öppna sig så det spelar nog ingen roll hur du gör. Det ger sig med tiden du utvecklar dig. Om nu armar eller ben är i kors så kan man ju också fundera på varför du lägger dem i kors. Är det för att det är bekvämt eller för att du är rädd och vill skydda dig?
Jag sitter ofta med benen uppe i soffan i kors kanske men aldrig armarna som Mads skrev…
Håller helt med asamaria #7
Sitt, ligg eller stå på huvudet, men framförallt gör det som det känns bäst och skönast för dig. Meditation skall vara din alldeles egen stund, din stund som du bestämmer över i tillvaron. Vilken position du väljer att placera din kropp i under denna stund är fullständigt egalt. Lyssna till dig själv, inte så mycket till vad andra anser vara bäst, nyttigast etc… så ska du se att din Meditation kommer att bli precis lika angenäm för dig som min är för mig :).
Hej Ogna!
Fler som är vaken nu…skönt att inte vara ensam…Jag tycker som du att man sitter, går eller står eller vad som känns bäst för en själv. Kram Jeremina!
Att gå ute i skogen är oxå en skön Meditation, som du säger Jeremina.