Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1822 ggr
Mads
0

Drömtolkning

Inatt drömde jag så märkligt innan jag vaknade. Har en förmåga att få ihop de mest konstiga situationer i drömmar så jag tänkte plita ner min dröm här så får ni gärna hjälpa mig tolka den om ni har lust. Om det överhuvudtaget går Flört

Jag minns drömmen från det att jag och en man jag träffade en kväll fär länge sedan ( och har bara träffat honom denna gång ) promenerar i en stad, Stockholm möjligtvis, vi går genom staden och går in på ett café. Där sitter en kvinna med eldrött hår och han presenterar henne som sin nyblivna sambo, berättar att han flyttade hem till henne i söndags. Hon sitter med sin mamma och ett par kvinnor till. Jag ser på henne att hon inte alls vill ha honom där och inte heller de andra hon sitter med. Berättar denna känsla för honom när vi kommer ut från cafeét och han bli ledsen och när jag vänder mig om har han försvunnit.

Jag tänker jahapp, tack för den jag är ju främling i denna stad och vet inte var jag ska. Går vidare och stannar under ett träd, det faller ner små löv som är klibbiga och fastnar i mitt hår.

Går vidare och kommer till någon automat full av mynt, tittar på den och går igen vidare. Går förbi en buss och sätter mig i en svart bil framtill på passargerarsätet. Helt plötsligt kör bilen iväg utan förare och jag måste hoppa över och köra bilen, kör bilen runt kvarteret så att ägaren kan få tillbaka sin bil. Sen vaknar jag….& fattar i princip ingenting. Har inte sett nån film eller nåt annat som skulle kunna påverka vad jag vet. Ibland undrar jag vad jag har i huvudet Obestämd

Tack på förhand för lite hjälp..

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

Magi-cat
0

Kul dröm och fantasifull! Skrattande

Bara en kommentar till det sista, om bilen: Fortskaffningsmedel, bil är hur vi tar oss fram i livet. Du går förbi bussen = du åker inte "kollektivt", åker med andra. Du går in i en bil (= mer individuellt)och tänker dig att bli passagerare. Det går inte, bilen, eller livet, bestämmer att du inte kan bara "åka med" utan du får ingripa och styra själv, vare sig du väntat dig det eller inte! Du är ansvarsfull och lyckas köra tillbaka till ägaren av bilen = du har rett upp en situation åt någon. Jag skulle tro att det är mycket reda med dig och att du ofta får "styra upp" saker…

Kram!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mads
0

Tack ! Jo, så kan det absolut vara. Jag är nog en liten "fixare" och vill gärna hjälpa till och att alla ska ha det så bra som det går. Lite lustigt det därmed bilen just för att jag alltid åker kollektivt för jag har inget körtkort än Glad

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

Mads
0

Puffar lite..

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Du har nog bitarna i ditt liv…om du tänker efter, dela upp drömmen i bitar. Jag brukar drömma att jag sitter i en bil som inte har någon förare och den åker bakåt. Jag försöker bromsa men bromsarna funkar inte och då vaknar jag.

Då brukar jag ha för många bollar i luften samtidigt och behöver lugna ner mig i livet.

Kvinnor med eldrött hår brukar anses som viljestarka, det är vad jag har hört ofta. Se bara Megan Follows som spelar Anne på Grönkulla!

Kramar från din vän Jeremina!

Magi-cat
0

#2 Ja drömmar är symboliska mer än bokstavliga Skrattande

fortsätter väl lite då…..du vandrar runt i en främmande stad = nya områden kommer in i ditt liv, du utforskar något nytt, inom dig, eller i vardagen, men med gamla komponenter, eftersom den där killen kommer in som du träffade en gång. Kanske representerar han något från den tiden? Sedan följer ett parti med känslor, mest känslor gentemot kvinnor. Kanske att din nuvarande situation, med det nya, innebär en konfrontation med gamla känslor? Eller rättare sagt, att något känslomässigt behöver komma upp till ytan för att du ska kunna fortsätta vandra i den främmande staden?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mads
0

Spännande tankar kring min dröm Jeremina och Magi-cat. Det låter så logiskt och riktigt det ni skriver. Tänkt vilken hjälp man kan få att öppna sina ögon och tänka bara lite annorlunda så får man fram hur mycket information som helstSkrattande

Den här killen representerar ju mitt förflutna. Har kännt en del bevsikelse den senaste tiden gentemot väninnor jag haf i många år som inte är riktigt snälla och som inte bryr sig så mycket som man gärna skulle vilja. Håller nog på att rensa mycket i min umgängeskrets just nu,..

Tack så mycket för allt ni skrivit ! Kram Madde

Amor Vincit Omnia