sett neonröda prickar
har en fråga: detta hände mig för några år sen, ca 5ggr
när jag lagt mig på kvällen, såg jag 2 neonröda punkter på väggen (kollade om dom kunde komma utifrån nånstans men hittade inget)tittade på dom säkert en timma blundade tittade igen ,gnuggade mig i ögonen tittade igen osv fortfarande kvar , somnade sen ifrån de
nästa gång likadant till en början sen blev varje punkt 2 började att vrida huvudet åt olika håll, prickarna följde med huvudets vridningar åt olika håll.
efter en stund fick varje prick svansar somnade ifrån de denna gång också, sen hände de någr. ggr till.
nån som har en förklaring på detta
Om prickarna följde med dina rörelser på huvudet måste det ha varit något i dina ögon? Eller var dom alltid på väggen även om du tittade åt annat håll?
Tänker på sådana små grejer som finns i glaskroppen i ögat eller på hornhinnan. Själv har jag som små prickar och några kringelkrokar som ser ut ungefär som dammfibrer men dom finns alltid. Rör sig uppifrån o neråt oberoende hur jag håller huvudet. Ser dom när jag vill se dom men oftast är dom bortglömda. Tror det är som små blodådror i ögat. Och kanske annat skräp som fastnat eller trängt in i ögat. Har haft mina så länge jag minns.
Carinadenfina. Du beskrev intressanta fenomen oavsett vad det är. Helst vill man inte tolka sådant vara något ögonsjukdom. Jag sjäv inte vill erkänna att "slingrande maskar" o snabba prickar som glimmar framför mina ögon beror på migrän. Läkarna bara tycks sig veta att så är det i mitt fall. Ändå behöver inte jag erkänna…för att jag vill vara "boss" över sjukdomar.
kanske är så men i ett mörkt rum verkligen neonröda lysande prickar, de där när jag vred på huvudet, var just de inte när jag tittade åt höger och vänster??

#0 ingen aning om vad det kan vara du har upplevt….
men "svarta prickar med svans" (spermier) som flyter/dalar i synfältet kan vara avlossning av ögonkristaller och det ska man kolla upp…. därmed inte sagt att det behöver vara en ögonsjukdom 
Kan bero på nacken!