vindspel
hejsan.
är ny här så hoppas jag inte gör något fel :)
det är så i lördags så satt min mamma uppe helt själv och drack kaffe i sängen , plötsligt börjar vindspelet som hon har i storarummet att spela en vacker melodi.
med tankte på att den hänger inne får den ju ingen vind att börja spela av sig själv.
kan det vara så att det är mormor hennes mamma som hälsar på?
för min mormor blev hastigt sjuk då i december och gick bort den 23/12-99.
tacksam för svar :)
Kramar Therese
Hej Therese. Jag är säker att det var din mormor som spelade. Jag själv vaknade natten mot lördag kl halv 4 när en ut av mina vindspel snurrade runt o spelade själv. Annandagjul skulle min blivande man firat sin födelsedag. Han tog hastigt 7.12.1999. Men gör regelbundet besök hos mig ännu. Mina vindspel är inne också som din mammas att det är onödigt leta konkreta förklaringar. Jag har slutat sånt, för att det händer så mkt vad jag innersinne vet, att detta är andarnas energiers sätt att söka vår uppmärksamhet. De vill säga att de finns, antingen permanent hos oss eller bara på besök.
Ha det bra. Stor Kram. Pirkkolino.

hejsan Pirkkolino.
beklagar din man. :(
Tackar så hemskt mycket för svar :)
kramar Therese
Hej Therese. Tack själv för din omtanke. Jag har tänkt att din mormor o min blivande man (han begravdes på samma dag vad vi hade planerad gifta oss) är förtjusta att spela vindspel. De är påhittiga också. Det hörs när vidspel börjar blinga inomhus. Jag har redan vana om saken, för att han har varit ande nu över 9 år o spelat flera ggr mina vindspel under dessa år. Kramar. Pirkkolino.
Jag tror att det var din mormor…jag har ett stort vindspel ute i en björk och det spelar så vackert när det blåser…Kramar Jeremina!