Orb?
Vad är dom där runda små grejjerna för något? Jag fotade idag. Kan det vara Orber? (Jag vet typ ingenting om orber) Det är en stark till vänster och flera svaga till höger

Det är fotat vid ett badkar så jag tror mer att det beror på den fuktiga luften med vattenpartiklar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jo, det kan ju vara det fuktiga.
#3 Du har just dammsugit såg det ut som så det kan vara damm men hur vet man? Det är klart at man kan ju känna saker innan och då är det nog Orber som jag upplever det. Sååå söt vovve i alla fall! 

#5 Nä, inte riktigt. Jag dammsuger undervåningen, sen övervåningen. Så låter jag dammsugaren ligga en vecka tills nästa gång jag ska dammsuga, då dammsuger jag övervåningen och sen undervåningen och plockar då in dammsugaren där den ska vara. Så den ligger framme varannan vecka. (i know, mina föräldrar blir helt tokiga). Men tänk er själva att släpa en lååång slang upp och ner för trappan så att man snubblar & grejjer. Och sen försöka pressa in den i det där lilla skåpet den ska vara i… )
Det är kanske inga Orber. Men jag blir så fundersam när dom där dyker upp på nästan alla mina foton som är tagna i huset! Aldrig utomhus, eller i något annat hus. Även med andras kameror. Det kan ju vara damm eller fukt eller något.
Jag har läst någonstans att de "äkta" orberna lyser…som ett stakt ljussken…..men jag tror att orben hos din hund är riktig.
U R us