Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 757 ggr
Ayena
0

Moon Lady

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer Moon Lady som blev klar nu precis. Hon är mystisk och sensuell och bär på en hemlighet Flört

Ayena
0

Närbild

Happyspirit
0

OJ, vad vacker hon är!!! Vad kreativ du är Gunilla!

Kram/Happy

pepsan
0

Åh vad vacker!! Glad

[Hellas]
0

Väldigt fin, det är roligt att vi fått ytterligare någon som avbildar kvinnor förutom Eleri som ju hållit på ganska länge med att ha det som sin specialité, kanske det är det som inspirerar till och med,

Kanske det snart kommer någon som kan måla av lite gudar också :) Tungan ute

Ayena
0

Tackar för berömsen Kyss

# 4 - Lustigt Hellas, för jag skrev precis till Cristine och sa att jag skulle försöka börja måla manliga gestalter nu, bara för att testa. Naturligtvis ska vi ha manlig fägring här också Flört

Jag har avbildat kvinnor sedan lång tid tillbaka men hade tyvärr några år av idétorka och absolut ingen inspiration. Men nu har både idéer och inspiration kommit och jag är jätteglad för detta.

Detta med att måla vackra kvinnor är ju inte riktigt accepterat i kontkretsar, det anses inte vara seriöst. Under min konstutbildning (1995-1996) så råkade jag ge vika för min egen  uppfattning om vackra kvinnor, och blev utskälld av min lärare. "Här jobbar vi inte med några skönhetsdrottningar utan med seriös konst" - Röt han till mig - och jag blev förbannad, krafsade ihop mitt jättestora ark och slängde i papperskorgen och lämnade lektionen.

Och den där kritiken har suttit i några år. Men nu målar jag vad jag vill och känner för och struntar högaktningsfullt i om det är seriös konst eller inte!

Tara
0

Vilken vacker tavla, man ser verkligen mystiken i den.Vilken talang du har Gunilla.

Eija
0

Wow!…Va fint du målar, vad använder du för färger till detta… jag gillar att måla med akryl bäst….oljan tar för lång tid att torka tycker jag, men det är ju så olika hur vi tycker…..

Jag vill gärna se mer av dina alster här…det är så kul med alla dessa konstnärssjälar som visar upp sina verk….jag bara njuter av detta…det finns så många duktiga konstnärer här….

Kram o tack för att du visa upp ditt alster…

Eija

Indiania
0

Så vacker hon är man kan riktigt känna mystiken runt henne!

Du är suverän Gunilla och GRATTIS ! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Ayena
0

Tack så mycket för alla fina ord Kyss

Eija, jag målar i olja på duk. Akryl har jag inte testat och kommer förmodligen inte göra det heller för jag tycker om oljan eftersom den är så tacksam att jobba med och levande.

Eija
0

Tack för ditt svar, ja…man är ju så olika…jag har målat några tavlor i olja men har inte lärt mig att ha tålamod…så därför blev det akryl på duk istället…den torkar såpass snabbt som passar mig….

Jag var inne o kika lite på din sida och lämna ett avtryck.

Kram/Eija

Ayena
0

# 10 - Det finns ett medium som man kan använda i oljefärgen som gör att färgen torkar mycket snabbare och som dessutom ger en vacker glans på färgen. Liquin, heter det, en slags gele som är jättelätt att hantera. Kanske inte så nyttig dock……….

[Hellas]
0

#5 Härligt Gunilla, ja det här med vad som anses vara ok och inte ok existerar verkligen inom konstnärskretsar, som man ju faktiskt tror ska vara oerhört öppna för allt men jag tror det kan ha med sexistiskt tänkande att göra.

Kvinnan ska målas som hon är och inte förskönas, vi kvinnor ska inte behöva se ut som barbie för att behaga osv. osv.

Ingen tänker på att bakom varje kvinna och man finns det vackra under bara eteriska själar som bara väntar på att få avbildas i dess skönhet och inre styrka.
Spännande, jag ser fram mot att se dina manliga alster.

Ayena
0

# 12 - Jo, detta med att konstverk inte får vara vackra är jag verkligen emot. Varför inte förgylla vår värld med vackra bilder och skulpturer istället för att måla mörker och ondska? Nej, fram för gudinnor - och gudar nu också Tungan ute - Hugaligen!!!

[Jeremina]
0

Såå vacker ..vem är hon?

Dinengel
0

Vilken vacker målning, ser ut levande och ögonen…får man skriva ut en kopia ?

Du ska vara stolt över dig.Glad

Man behöver inte gå kurser för att få kunskap har jag sagt innan.

jag har köpt akrylfärg men aldrig börjat…var finns att köpa oljefärg det du målar med.

Frejzan
0

Vilken tur att du inte lyssnar på dina fd lärare. Du gör strålande kvinnor. Du är hur duktig som hellst.

Kram

[Jeremina]
0

Denna kvinna ser ut som min skyddsängel som är min mammas farmor. Hon såg ut så som ung…..min första syn var en kvinna som såg ut så…jag var 11 år och nu vet jag äntligen vem hon är. Konstigt sammanträffande…FörvånadGlad

Ayena
0

# 15 - Visst får du skriva ut en kopia, men den blir inte så där jättebra i kvalite. Den kommer blekna ganska snart. Om du använder vanligt papper förståss.

Annars är den till salu. Jag har visserligen fått en förfrågan som inte är bekräftad ännu (kan bero på tidpunkten på dygnet, när normalt folk ligger och sover) så jag får se vad som händer i morgon.

Så är det någon som är intresserad, hör av er med ett pm

Kram Gilla

Eleri-Twinkle
0

Jättevacker gudinna GunillaGlad, blev du inspirerad av denna?

En fråga ang akryl, hur tunnar du ut färgen?=) Har köpt två dukar i dag och ska ge mig ut i "akryl-skapandet" wiii

Ayena
0

Tack Eleri!

Ja visst är det Jessica Galbreths bild som inspirerat mig. Jag var osäker på om jag skulle bifoga bilden eftersom jag egentligen inte ville göra någon kopia utan bara göra bilden på mitt sätt.

Jag målar inte i akryl så jag vet inte hyr man drygar ut färgen där. Är inte dessa färger vattenbaserade?

Jag målar i olja och använder linolja och/eller grönsåpa för att tunna ut färgerna. Egentligen ska man använda balsamterpentin men det är ganska jobbiga ångor som bildas då och man kan inte ha öppet fönsterna så här mitt i vintern.

Lycka till med målningen Flört

Happyspirit
0

#19 Har du gjort den där Eleri? De är ju jättelika!!!Förvånad

Eleri-Twinkle
0

#20 Jag tycker du har gett den din twist, som en vacker hyllning av hennes vackra tavla*ler*

Jo, alltså det jag har läst om akryl så står det att det tunnas ut med vatten, men det kluriga är att det stod akrylfärger på hyllan där jag köpte dem, men på färgparketet så står det oljefärg*klurar* Så jag känner mig riktigt osäker nu på vilket som gäller*hmmm*

Tusen tack, ja…detta ska bli jättespännande:-)

#21 Nope, inte jag men den underbara konstnärinnan Jessica Galbreth. Hon gör helt underbara målningar, hur inspirerande som helst*ler*

Kram

Ayena
0

# 21  - Bilden som Eleri visar är av Jessica Galbreth. Det är denna bild som inspirerat mig till Moon Lady.

Jag har massvis med bilder av Jessica Galbreth och kommer även i fortsättningen låta mig inspireras av hennes bilder.

Soffe
0

#23 Tycker jag att du gör helt rätt i Gunilla.. Vad vore vi människor utan inspiration.. Det är väl så mkt annat skapas, från inspirationen av andra människor, men såklart skapar man en del själv oxå..

Happyspirit
0

Aha, då är jag med!Skrattande Härligt med inspiratörer! Ni kommer nog att inspirera andra i er tur.

Ayena
0

Ja hade vi inte inspirerats av varandra så hade det inte blivit var sig musik eller konst, böcker eller filmer.

Jag får väl säga att min målning är en parafras av Jessica Galbreths.

Och nog var det en utmaning att försöka få till just den där attitydblicken som hennes bild har. Jag tyckte inte jag nådde ända fram där, men kanske nästa gång Tungan ute

Zoraye
0

#5 Trist att läsa om din lärare Gunilla, men bra där att du målar exakt det du vill! Blir så förbannad när jag läser om sådana "lärare", oavsett vad det är de "lär" ut. Fatta vad många det är som vill uttrycka sig genom olika medel och som helt tappar självförtroendet att göra det av sådana utskällningar.

Kvickast
0

Vilka talanger det finns här på Ön, ni är jätteduktiga :)