Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 2757 ggr
Elisabeth-J
0

Nyårsafton

Vad ska ni göra imorgon när det är nyårsafton?

Jag ska bjuda på nyårsmiddag och sen hoppas jag att vi får se något fint fyrverkeri här på byn :) Ser fram emot ett nytt spännande år, har fått en del inblickar inför det nya året ;)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Trisha
0

Vi har pratat hummer o lite annat yammi, yammi godis… så förstås massor av skumpa - vi gillar Asti Cinzano så det kommer vi sippa på. Sistaminutengäster på väg in…. Elda lite kanske och sen kika på grannarnas fyrverkerier - sparar ju massor med pengar på det! Och ingen blir ledsen heller.

Nu ska jag se vilka sistaminutengästerna är… hmmmm. Blir spännande…

Gott slut alla!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

[starson]
0

Ska åka till en god vän och hans familj.

Hoppas inte på fyrverkeri-har hund!

Dessutom är det en enorm miljöbov. Visste ni att under Stockholms vattenfestivals fyrverkerier släpptes lika mycket skit ut i luften som all biltrafik i Stockholm släppt ut under hela året!

Men vackert är det, och lite av det hör till.

Jea59
0

Har blivit bjuden till min syster, hela dagen och aftonen, ska passa på och spela spel med hennes barn som jag tycker är så kul.

På kvällen så blir det väl fyrverkerier i hennes by, tycker också om att titta när andra skjuter, är rädd för att hantera dom själv.

[Hellas]
0

Vi är själva hemma, min make och jag, barnen ska ut på egna galejer. Jag Vi äter alltid något gott, hoppas det blir något från sjön men det brukar alltid vara min make som står för detaljerna så jag vet ju inte riktigt.
Visst blir det skumpa dessutom men sedan är det lugnt.

Fyrverkerier, nej det har jag vägrat i många många år, det är skam att lägga ner så mycket pengar som man eldar upp när dessa kronor istället kan skänkas till något annat behjärtansvärt.
Dessutom lider både djur och miljö!

Annars tycker jag att detta med att fira nyårsafton ute på krigen är riktigt överskattat, ljummen mat, för mycket folk osv. osv.

Hellre lite mys i soffan :)

kajsa-kavat
0

Jag/vi ska fira nyår själva i år, och det ska bli riktigt skönt faktiskt. Lite god mat ska vi förståss ha, och så kanske det är någonting bra på TV ? Alltså lugnt och skönt bara.

Så hoppas jag att grannarna inte skjuter för mycket fyrverkerier. Har två dräktiga ston som inte alls gillar när det smäller.

Sén nyårsdagen blir det ev. middag för en släkting, om hon orkar ta sig ut till oss.

Toyan
0

Ska äta middag hos min äldste son med familj, umgås och mysa, så blir det att titta på fyrverkerier.

Gott slut önskar jag alla på Ön.

Happyspirit
0

Ja i mitt fall så kan ni ju läsa Trishas inlägg!!!Skrattande

Jennie-S
0

Här blir det lugnt, kanske att jag går över en stund hem till min moster eftersom hon fyller år då.. men kommer gå hem i god tid, har ju hunden och vill ju inte att hon ska vara ensam.. Hon är inte rädd för smällare och raketer men det känns så onödigt att chansa ifall det skulle hända något.. Sen blir det nog min och kusinens vanliga tradition, ut och gå nångång efter tolvslaget på en lång promenad..

Så med andra ord, väldigt lugnt för min del =)

Rocktjejen
0

här blir det väldigt lugnt för min del och nyktert dessutom,förmodligen så går jag hem till min väninna och umgås lite med henne.Om vi nu inte skulle få något tok ryck och få för oss att hitta på något annat tokigtTungan ute

Annars hade jag tänkt mig en god ostbricka med en massa goda kex till och skåla i något alkoholfritt skumpa

Gott nytt till er alla..

xinluo
0

Min dotter, hennes sambo och minsta gästen mitt minsta barnbarn Calle är hos oss över nyår. Han har nu blivit 7 månader och är hur go som helst, han ler med hela ansiktet när han ser sin mormor….Skrattande då ler mormor lika mycket och känner sig så glad.

Vi ska äta en massa god mat och ta ett glas vin eller kanske två?

Vid tolvslaget är det tradition på vår gata att alla grannar träffas ute och önskar varandra GOTT NYTT ÅR. Våra barn som är 7 & 8 år har inte orkat vara vakna så länge men i år ska dom det säger de Obestämd vi får se om de orkar. Då är det fyrverkeri runt hela samhället.

Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR

Kerstin

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Britt-Marie
0

Det blir jag och sambon hemma i alla enkelhet. Lite gott skall vi väl hitta på att äta under kvällen. Får skåla in nya året i pommac om jag nu orkar vara vaken till 24.00, men hoppas det alla fall. Och så får man titta på fyrverkeri runt om, för det kommer ju att skjutas upp raketer förstår jag. Det är ju vackert att se på alla fall.

GOTT NYTT ÅR !

från Britt-Marie

silverfox
0

Vi ska ha goda vänner här och alla barnen och mitt älskade barnbarn.

Åta kalkon som huvudrätt och före blir det nog något med skaldjur och till efterrätt  glass med frukter(tror jag iaf).

Sedan champagne klockan 24.

Morsan1
0

Vi ska hem till gamla goda vänner! Det är sådana där riktiga vänner som man bara kan var sig själv med! Ska bli skitkul! Barnen ska med och trerätters skall ätas! Mmmm

Fyrverkerier…hmmm det har vi nog inte köpt…..måste kollas upp genast!

Önskar er alla en härlig nyårskväll/ natt och ett gott nytt år!

Kramis Å

mabia
0

Hos mig och sambon blir det lugnt, skönt och bara vi och vovvarna. Har haft mina barn och barnbarn hos oss över julen….jättemysigt, men full rulle…blir skönt att "bara vara" under nyårshelgen.

På dagen ska vi ta en långpromenad med hundarna….har en sankt bernhard som vi köpt en skrinda till och han är så stolt när han går där efter vägen. På kvällen äter/dricker vi något gott och slappar vid tv'n.

Ha ett gott slut och Ett Gott Nytt År allesammans!!

Mvh. Mabia

Eija
0

I år blir det till att åka till lilla mams i Köping, det blir jag o gubben min och sen dottern…och självklart båda voffsingarna…

Vi har bestämt oss för att göra en thailändsk maträtt av kyckling…nu är man såååååå trött på julmat, så det står en upp i halsen…..

Det blir ingen skumpa för mig, för jag tål ju inte bubbeldricka överhuvuvdtaget…såååå det blir nog till o skåla i glögg in det nya året….för den klara jag av o ta lite av…..lugnt o stilla blir det…mams är ju ingen ungdom längre…..fast hon tror det…..för hon spritter som en 17 åring, men kroppen hänger inte med längre….

Sen skall vi ju testa våra spådomar så klart efter 12 slaget….

Fyrverkerier har inte inköpts på många år, jag lärde mig detta efter att jag hade en hund som var så skotträdd….dom jag har nu, är inte det, men däremot så brukar min ena skälla när det smäller….fast det gör han bara för att folket brukade skrika då….så han tror väl att man skall skälla då….

Önskar er ett fint slut och ett Gott Nytt År!

MedlemNizze
0

Denne Skåningen kommer till att fira in det nya året i Växjö. Troligtvis med en fet Cigarr i munnen. Gärna en 100kronors! Flört

och njuta av andras slöseri med raketer.

Troligtvis så vänder sig raketskjutarna om och tittar på mig med stora ögon och fattar inte hur jag kan lägga 100kr på en cigarr

hihi

GOTT NYTT ÅR

KRAM

[GunillaF]
0

Nyåret firar jag tillsammans med släkt och vänner.

Bybo
0

Hm….Ska på en fest/ sammankomst som inte börjar förrän kl 21 ( skönt) så man har ätit hemma innan, sen samlas för att dricka ev äta lite snacks, dansa och så 24 slaget dårår…

Och jag är nog en djurplågare och miljöbov Skäms för jag gillar dessa bomber och granater, till ungarnas glädje gissar jag…huhuu…

Egentligen har jag bara lust att vara hemma då jag känner mig blääig, men nu har jag ju i en svag stund tackat ja *suck* Vilken optimist va? Men det blir kul när man väl är där, det är jag säker på….

Gottigt år eller Nyttigt år till er alla! Kyss

Mads
0

Jag & lillfis firar hemma hos mina föräldrar med min syster & hennes familj, min lilla farmor och min systers väninna som skulle suttit hemma ensam. Blir lugnt och mysigt.

Jag är lite nervös inför det nya året men tycker det ska bli skönt att lämna 2008 bakom mig och ta det jag lärt mig med mig och lämna allt trist bakom. håller tummar och tår för att alla inklusive jag själv får ett fantastiskt 2009 Skrattande

Gott Nytt till er alla ! Stor kram Madeleine

Amor Vincit Omnia

powderpuff
0

Jag firar mitt nyår med att springa mellan huset och stallet för jag har hundar och hästar som avskyr smällare.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Tatsu
0

Jag tänker fira mitt nyår hemma med familjen, ska jobba några timmar på dagen för butiken är öppen.
Fixa lite gott käk till kvällen,det brukar blir en trerätters meny på nyår. Glassen har jag gjort till efterrätt i två olika smaker förrätt vill T.O gärna ha krustader, sedan blir det väl någon köttbit. Hoppar över oxfilén i år då bitarna på Ica kostade 600-700:- en mindre filé.

Sedan blir det väl till att överljuda smällarna för gammelvovven är livrädd för raketer och smällare, han skakar och dreglar och vill helst sitta i vårat knä och pjåla. Ifjol drog husse igång med dragspelet med jämna mellanrum då gick det ganska bra, men ofta är det barn som smäller av raketer på dagen och då blir han så känslig för ljud hela dagen.

Gott Nytt År allesammans/ Tatsu

[Puppan]
0

Jag å min sambo är bortbjudna till min bästa väns familj. Där ett antal andra par oxå kommer att närvara. Middagen blir här hemma, bara vi två först, så det ska bli mys.

Sen blir det hadderajjan!

Gott Nytt År!!

Vibeka
0

Jag och min delsbo åker över till goda vänner och tillsammans lagar vi tre rätters middag Tungan ute vi blir 11 personer med alla barn. Inga rakter här inte…det lär nog smälla ändå runt omkring oss,tycker så synd om alla djur den kvällen och natten!!!

Önskar er alla ett Fantastiskt Gott Nytt År!!!!

Kramar Carina

FrokenPaula
0

träffa familjen sen ska jag festa hela natten lång med mina vänner sen kanske min kk får besök

nudisten
0

Naken bad en koskenkorva innan.
Sen bastu med mintuu.
Efter detta dags bada igen med alla kvinnor.
Sen skall vi dricka det som är kvar av julspriten.

Jane-Lyzell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi Har ju Nyårsfirande på gården med retreat - Jätte skoj med Meditation och annat skoj! som Nyårs supe med avslutande fyrverkeri!

Gott Nytt år alla!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camecat
0

Ska på bröllop som firas ända till nästa år så det blir dubbelfirande här.Skrattande

nudisten
0

Gott nytt alla men håll i hatten för dessa snubbar kan verkligen sjunga….

Videolänken är borttagen // Elisabeth

Jasmina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Very confusing choice of music video for this forum….Förvånad

wolfie
0

Här ska vi laga något gott till kvällen min sambo och jag..blir dessutom nyktert för jag ska upp och jobba i morgon bitti..inga raketer heller för våran katt är så skotträdd!Går lika bra att se på när andra skjuter upp dessa..lugnt och stilla detta år..Blir skönt att lämna detta år som varit ett väldigt sorgligt år för min del..

GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla!

Marina2
0

Vi ska vara hemma min man,jag och vovvan. Ungdomarna ska på fest. Gubben står för maten,fläskfile med murkelsås,vin. Senare blir det räkor och ost och bubbel.

Raketer och smällare hoppar vi över,ser grannarnas. Hunden har inte ont av det tack och lov.

Gott Nytt år På er!

Kram/Marina

nudisten
0

Hoppas allas nyårsafton vart trevlig själv sket vi i badet.
Men vi hade kul hoppas alla andra hade det med hade faktiskt kläderna på hela kvällen.

God fortsättning.

bettis69
0

Jag och mina döttrar gjorde smårätter under dagen, men potatisgratäng, moussaka, ugngratinerade grönsaker med balsamvinäger, laxbricka med kallrökt, gravad, varmrökt och laxsuffle, sallad och bröd. Det var gott.

wolfie
0

Här blev det inte riktigt som jag tänkt,sambon skulle iväg i alla fall,jag var dålig i magen,katten vettskrämd..

Kändes som pannkaka alltihop..sen dåligt med sömn av alla smällare under natten..bara att stiga upp o jobba sen det..hehe

mona43
0

Nyårsaftonen blev lugn och städad hemma med familjen, med lite god mat och samvaro, sedan gick ut och titade på fyrverkerierna som grannarna sköt, tänkte på alla pengar dessa kostat, sände sedan en varm tanke till alla i världen som lever i oro och i krig och inte ens kan få lite trygghet, hoppas de kan få ett bättre år i år, sedan gick vi in och lade ossGlad

/Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Bybo
0

Jag å barnen var på fest , och de få smällare de fått hade de fjuttat  på innan 24. Sen vid slaget blev det ganska rejält ( ändå  härligt)  Fy tusan vad jg bör känna mig dum asså…. Ni vet miljöförstöringskärring  djur osv…

Men iaf så är jag såååå bra på att spara på  miljön i vardagen …tex kör aldrig bil… och här ute på landet brukar det funka med dessa hundar ( mina katter e lite småskraja) men värst är att sommargästerna kommer hit till Landet med sina Skitnödiga voffisngar å blir arga på,mig ( fast i år var jag på, ett annat ställe..å tror ni…..DE hade  haft värsta fyrverkerit trots  att de sagt till mig låta bli helt hahaha…….ÖÖÖÖööööH?

nudisten
0

Har fått en förkylnings chock när jag isbadade naken.
Igår men så är det 1a gången kan kroppen få detta.
Då hjälper inte ens bastu.

Dr special skall inköpas på Måndag.