Dröm
Jag har flera gånger under flera år drömt att min man sagt att han inte vet om han älskar mig och att han flörtat med andra.
Jag har vaknat och haft hjärtklappning samt känt sådan ångest. Tänkte många gånger att med vår kärlek och sammansvetsning kan det inte vara möjligt.
Nu i helgen fick en släkting till mig uppleva detta…exakt…Hon berättade precis som jag drömt att jag känt…så kände hon sig. Allt stämde men det handlade inte om mig som i drömmen.
Det är nog därför jag känt att det är helt absurt och orimligt när jag vaknat ur drömmen. När min släkting beskrev sin känsla kunde jag känna allt precis som i drömmen.
Nu efter Nyår verkar det dock som dem rett ut saker och ting och ska fortsätta tillsammans…vad skönt.
Man kan ju drömma om någon annan men att man i drömmen har den jobbiga huvudrollen är mycket vanligt.
Någon som upplevt likadant som jag ang. olika drömmar?
Det har hänt mig med att jag har drömt om min gubbe i ungefär samma situation…
Men jag tror att det kan bottna i en rädsla längst inne att detta kan hända…l mitt fall så har jag råkat ut för otrohet utav ett ex, och detta tog mig väldigt hårt eftersom han gjorde det första gången när jag låg på BB och födde våran första son…sen fortsatte han med detta många gånger….
Tråkigt med otrogna män…jag har aldrig upplevt det men jag har blivit sviken som barn. Mycket sviken…har en rädsla att bli övergiven…
Det kan ju vara det du bär inom dig som visar sig på det viset som en mardröm……
Usch ja, det är inte kul att drömma om sådant….det känns i hela kroppen när man vaknar…..den mannen som jag har nu, kan jag lita på till hundra, men ändå så kommer dessa drömmar ibland….
Så visst kan det bero på att man har blivit sviken tidigare….det tror jag iallafall….
Jeremina, när man läser när du skriver om dig och maken så kan man verkligen känna er kärlekens energi. Tror att man ibland när man är riktigt lycklig ändå kan bli osäker och då drömma denna typen av drömmar. Kanske var det också som du skriver att du kände av någonting mellan ett annat par men du & maken fick spela rollerna i drömmen.
Ibland kan jag få för mig att jag inte kommer att få ha min älskade Noah kvar just för att han är alldeles för bra för att vara sann och så mycket har hänt i mitt liv som varit tufft. Men det är ju en rädsla av att förlora en älskad som kan ta över tankarna då.
Stora kramen
Amor Vincit Omnia
Kära Mads! Du kommer att få det såå bra med Noah och det blir han som hjälper mamma när han blir större. Då menar jag på ett vuxet sätt för han hjälper dig nu med och det vet du redan.
Jag är så glad och lycklig med dem jag har runt omkring mig men jag har ju också gått igenom så mycket jobbigt.
Skickar den stora kramen och ännu större till Er…Jeremina!
Tack vännen
. Javisst hjälper han sin mamma redan. Han ger mig den bästa anledningen att kliva upp varje morgon och se fram emot vsrje dag bara genom att hans finns. När jag behöver det som mest kryper han upp i min famn och ger mig den goaste kramen och en blöt puss. Vi har det så bra, lillfis & jag.
Kram
Amor Vincit Omnia
Det är så med djur med…min son som haft det jobbigt var ju hemma mycket i helgerna hos oss. Vår pudel följde honom hela tiden..låg hos honom.
Hon pockade hela tiden på hans uppmärksamhet och gosade och gav honom kärlek. Grejen är den att hon brukar ALDRIG brukar lämna mig om jag t ex sitter i soffan men det gjorde hon nu.
Min syster sa att hon känner att han behöver extra kärlek och omtanke nu. All kärlek är såå vacker…kramisar!
Någon annan som kan tolka min dröm…vill tolka…prova?