Spådom för 2009
Eftersom jag ändå är hemma under kvällen med mina katter tänkte jag göra en Meditation och rita 2009. Är det någon annan som gjort, eller tänker göra, någon spådom för det kommande året? Du behöver inte tala om vad du fick fram om du inte vill, utan jag är mer nyfiken på om det är fler som gör sånt?
Nu har jag gjort min spådom. Tror det mesta som kom upp är personligt. Jag postar en bild av det jag ritade (nej, konstnär blir jag aldrig, men musik håller jag ju på med…) Undrar vad alla ansiktena runt böckerna håller på med? Och vad är det för underlig cirkel med en triangel på? Och vad gör segelbåten där, jag har ingen båt och har inget sånt planerat. Någon som vill får gärna ge sig på en tolkning. Även av de underliga sakerna som jag skulle rita uppe i det vänstra hörnet, vad 17 är det?
Bilden uppe i vänstra hörnet tolkar jag som spotlight, förmodligen kommer du på ett eller annat sätt stå i rampljuset.
Det behöver inte betyda att du ska duppträda på en scen med publik men du kommer att stå i fokus, det känns dessutom som väldigt possitivt för dig.
Männsikor står och sjunger tillsammans runt ett sånghäfte, medverkar du möjligen i en kör?
Jag det du ritat säger hur mycket som hellst men jag orkar inte mer nu 
Kram på dig!
#2 Tack, det låter ju positivt, själv tyckte jag mer de såg ut som skinkor i en gammaldags slaktarbod, men jag äter ju inte kött så jag fattade inget alls (och rita kan jag ju som sagt inte skryta med att jag kan, det blev bara en lättare trans eftersom katterna hoppade upp och ner i soffan hela tiden när det började smälla här, utan det är nog tyvärr fortfarande min hand som ritar de bilder jag fick upp, därav den usla kvalitén på pennan)
#3 Jag lade till lite text i #2 men det blir lite stötigt, inte som en tolkning ska vara men, sorry! Kram
#1Nu ska jag testa…
Bilden i vänster hörnan ser ut som kapell kan det vara giftermål på under året och båten att segla till över ocean på smekmånaden. Katter tolkar jag på den bilden som ödmjukhet några anhöriga står och tittar när du står framför kapell eller seglar iväg.och dom stora händer känns som du har fått och vunnit det du har strävat efter. Högst upp ser jag en ängel kan vara din skyddsängel som ska vara närvarande under året mer än den brukar vara..
det är bara min första känsla när jag tittade på din fina bil.
Ha det gott
Katterna tror jag inte är så svårt, min katta väntar ju kattungar och att jag såg henne med några mindre omkring sig är väl rätt naturligt. Dock kunde jag inte avgöra antalet, så jag bara ritade dit några. Men någon annan kanske får ett antal också?

Igår kväll lade jag en astrologisk tarotläggning och fick en bekräftelse på vad jag redan har haft på känn. Det kommande året kommer att bli något omvändande för mig och jag är på rätt väg. Något mer vill jag inte dela med mig just nu. 
Vilket trevligt sätt att spå året, detta att göra teckningar! (det är inte konstnärstalangen som är det viktiga!
)
Ansiktena runt boken tyckte jag rent spontant var en kör. Det kan ju också vara en typ av studiecirkel. Sakerna uppe till vänster såg jag som klockor, bing-bång. Kanske var det tolvslaget eller att det kommer att ringa i klockor i år. 
Alla kattungarna tyder på en tillökning bland släkt/vänner. Samt att det finns talanger du kommer att utveckla under året. De visar ryggtavlan, så de är redan på g.
Något kommer att avgöras och du kommer ut på en resa.
Själv brukar jag alltid lägga tarot, men har inte gjort det ännu…..Ska försöka imorgon. Men denna metod med att rita teckningar ska jag pröva (fast jag verkligen inte kan rita
) för det verkar kul. Man kan ju också spara sin teckning hela året, och sedan tolka vartefter…..
Ha det gott!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag lärde mig rita under Meditation när jag gick en kurs för Anna-Lena Wilkström. Man mediterar, ber om goda vägledare som ska komma. Jag har vidareutvecklat själva meditationen så att den ska passa mig själv, så jag blandar självhypnos med att ta in ett gyllene ljus som får växa med varje andetag. Sen tänker jag att jag kan vara kvar i det här mediterande tillståndet även om jag öppnar ögonen. Mellan varven blundar jag också när jag ritar.
Det kommer saker som ska vara med redan på väg ned i transen, och en del kommer senare medan jag ritar. Lite lustigt är att jag också får veta var på bilden en sak ska placeras. Jag har ännu inte lyckats lista ut varför. Detsamma om bilden ska vara i stående eller liggande format.
Händerna som är med koom fram genom att jag satt och strök mina änder över ansiktet upp och ner upp och ner och så kom jag på att det skulle vara med ett par händer på bilden också, återstår att se vad de betyder…
Jag tror att om man kan gå djupare kan man också få hjälp att rita bättre, men dit kom jaga lltså inte bland katter och smällare i går kväll :) Tusen tack till er som givit er på en tolkning! Oftast ser man ju bättre på andras saker än på sina egna, så det är fint om vi kan hjälpas åt!
Puttar upp eftersom det skulle vara kul om någon annan också gav sig på en tolkning. Det var någon mer som hade skrivit här i tråden att den skulle försöka, men det inlägget hittar jag inte längre…?