Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 3917 ggr
[GunillaF]
0

"Anden i glaset"

Jag har ställt denna fråga i en annan tråd men så kom jag att tänka på att den kanske inte passade där. Därför gör jag en ny.

När jag var ung (länge sedan) så brukade vi hålla på med "anden i glaset". Ofta blev vi så rädda att vi inte tordes gå hem ensamma. Vi fick alltid för oss att det var mindre vänliga energier som styrde glaset. Är det någon som vet om det här med dansande bord är ungefär samma sak? Skulle man kunna göra "anden i glaset" och be att bara "goda energier" ska vara med?

Frejzan
0

Har oxå hört en massa hemskheter som hänt när dom hållit på med Anden i glaset. Dom har fått otäcka svar att det är f*n själv som svarat osv.

Men med bordet har det inte varit samma sak. Där är mer glädje osv. Kanske för att man ber om beskydd och att enbart ljusa varelser/änglar eller dyligt kommer.Det är väl lite olika hur man formulerar det kanske.  

Annars vet jag inte. Men jag hoppas att det är så. Kanske det skulle gå bra med Anden i glaset oxå om man gör lika som till bordet…

Har precis köpt ett trebent bord på IKEA som vi så småningom tänkte prova med och hoppas få svar. Eller att det dansar med oss Oskyldig

Mysan59
0

Det där med bordet skulle jag vilja prova!

poppcorn
0

vad är det för bord :S

[Hellas]
0

Det finns en hel del tidigare trådar om både Anden i glaset och Dansande Bord, testa med att använda sökfunktionen.

[GunillaF]
0

#5 När jag använder sökfunktionen och söker på Anden i glaset så kommer det inte upp något annat i det ämnet än tråden jag gjort.

[Hellas]
0

#6 Jag provade söka jag med och det verkar vara något konstigt med sökfunktionenFörvånad, jag testade med att söka på "glaset" och det händer ingenting alls men det kommer säkert fler som svarar snart.

Jag själv ser Anden i glaset, Bordsdans, Ouija (vet inte om det stavas så) och andra typer av hjälpmedel till att just ha kontakt med andra sidan som likställda fast jag vet att det finns jättemånga olika meningar kring detta.

[GunillaF]
0

#7 Jag känner också att det borde funka med Anden i glaset om man ber om att bara god energier ska närvara.

Felet man gjorde som ung var nog att man inte visste vad man gav sig in i. Det var väl därför man blev rädd och uppjagad när glaset for över bordsytan.

[Hellas]
0

#8 Missförstå mig inte nu, jag är en av de personer som mycket starkt avråder från att göra Anden i glaset, brädor och Bordsdanser.
Speciellt då man fortfarande söker sin egna medialitet och inte till 100% vet hur man ska hantera de energier som kommer.
Vet man inte hur man ska hantera eventuella lägre energier, som ju ändå kan komma bör man skippa detta.
Även om man ber att bara goda energier ska närvara så är det ju inget som säger att inte andra energier kommer in.
Fast det är som sagt det jag själv känner inför detta.

Eija
0

Jag har oxå hört så mycket negativt om just anden i glaset…själv höll man ju på med tocket när man var i tidiga tonåren….man tyckte att det var så läskigt o spännande….men samtidigt så var jag inte riktigt säker på att det inte var någon annan som styrde glaset, än någon av oss som var med….

Har inte provat något senare, just för att man har hört att det kunde sätta igång saker som man sen inte kunde kontrollera….huuuuga….FörvånadTyst…

Fast det har nog med att göra med just detta att be om kraft o vägledning från den goda sidan….

Jag har oxå ett trebent bord som är antik, och den har använts till en seans….och den fungerade utmärkt förutom att den svara inte på våra frågor eller visa vilket ben som var ja, nej o räknebenet…utan den vandra iväg och dansa runt hela köket och vidare ut i hallen….sen så la den ner sig och där blev det stopp….och jag kan garantera att ingen av oss styrde detta bord…så det var allt lite läbbigt….

Nu står den sen några år på en ärbar plats i mitt vardagsrum med prydnadssaker uppepå….

Eija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skickar en bild på den….bordet står i mellan de båda hyllplanen….

sandra1977
0

jag har bara positiva saker att säga om Anden i glaset..det är många som får kontakt med släktingar o vänner,fått svar på frågor osv som sen har gjort att dom har kunnat gå vidare i sitt sörjande,kunnat släppa vissa funderingar om" hur och varför".

jag har själv aldrig varit med om nått otäckt vad gällande Anden i glaset o vi har hållt på med detta i många årGlad

MVH Sandra

obreon
0

Anden i glaset, dansande bordet och ouija bord är det igne skillnad på förutom för dig själv, vad du föredrar. det är bara ett "vertyg" för att kommunicera. och som någon undrade innan så är det alltid bra att bara be "goda" andar prata, men om det ändå kommer en ond så var inte rädd, du ska helelr inte sluta det utan avslutning.

Jag och två kompisar har hållit på med Anden i glaset i många år och vi har råkat ut för många onda andar men ingen som vill oss något illa som vi inte "kunnat kalra av", förutom en gång:P som jag inte berättar. Ha bara med en som vet vad du ska göra och inte göra så går de fint, om ni fortsätter med det så kommer ni tillsluti nte behöva ha fingrarna på glaset längre om jag kan säga det så…

Undrar ni något så fråga

Alecsandrala
0

Jag är tonåring, 14 år om ni vill veta ;)
Jag tycker att ÖN är intressant och spännande. Även en aning hemskt.
Eftersom jag själv fått kontakt med spöken/andar.

Tänkte bara säga att jag skulle inte få mig tanken att spela Anden i glaset.
Mina kompisar har fått hemska svar, som tex de fick ett ord på latin och de sökte upp det.
Ordet betydde "svara i telefonen, det ringer snart" eller liknande. De blev lite rädda men skulle precis forstätta men då ringde telefonen. De blåste snabbt ut ljusen och sprang ut. Där eldade de upp papperna. Efter jag hörde den händelsen så blev jag riktigt skrämd. Kommer nog som jag sa att aldrig köra Anden i glaset.

Jag skulle inte vilja att det blev negativ energi osv.

Jea59
0

Om man ska spela Anden i glaset så ska man inte fråga vem som sitter bredvid en, ej heller negativa tankar eller vilka andar som sitter i rummet,

Man ska tänka positiva tankar, fråga positiva saker, alla ska vara positiva, då brukar det oftast bli positiva saker i spelet

Jane-Lyzell
0

Jag Håller med hellas i denna tråden och avråder jag med!

Man bör veta vad man ger sig in på i dessa fenomen framkallande områden!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

molly57
0

Jag är osäker om man kan få något vettig ut Anden i glaset. Har gjort det många gånger (helt själv,utan någon annan) Och jag får väl för de mesta,de svar jag helst vill ha. Även om det hänt att jag fått till information som har stämmt. Så ung har, jag varit med om ett par riktigt otäcka händelser. Då var vi också flera,som gjorde Anden i glaset. Bl:a brände sig min lillebror väldigt illa. Och detta på ett mkt märkligt sätt.

Anden i glaset,är inget sällskaps spel/lek. Även om jag vet att många ungdomar (som jag och mina vänner tyckte) tycker det är spännande och häftigt. Man kan får mer än vad man önskar..