Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1029 ggr
[Vargen-J]
0

My Psychic Art

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte låta folket här få se lite alster jag gjort sen förra sommaren som är lite psychic art.
Ni får ursäkta den dåliga bildkvalitén, tog kort på bilderna med min mobilkamera då skannern inte är som den ska.

Bilden nedan är gjord på en engelska b-lektion jag egentligen inte skulle ha gått på (har inte engelska b) men jag följde med en kompis som kände sej utanför när hon satt på dom lektionerna snäll som jag är Glad
Stannade där hela lektionen som höll på till 16:10 eller nåt och 10 minuter innan dom ska sluta så blir jag helt fokuserad på det rutiga pappret jag har framför mej och kan helt enkelt inte sluta rita förrän jag är helt nöjd med alla detaljer och som synes (det lilla som syns) så är det inte direkt lite detaljer heller (säj till om ni vill ha en närmare förklaring av bilden). Min kompis tittar på mej strax innan dom ska sluta och säjer: "Hann du med allt det där på den lilla tiden?". Lika förvånad som hon ser ut att vara är jag fast jag är känd för att få färdigt mycket innan lektionen (vilken som helst egentligen) är slut i vanliga fall.

Som det står i bubblan under hakan på mannen på bilden så ska hans namn vara Upshaw, en man av Absaroke (crow) stammen. Hittade ett kort med honom på i min "bildbank" i datorn, där jag samlat en del gamla fotografier på native americans, och allt som jag sett för min inre syn och som är på pappret stämmer överrens. Fotot jag hittade var taget 1905 (därav årtalet på teckningen) och datumet på min teckning är dagen då jag hittade fotot.

Sen dess har det rullat på, jag har ritat allt fler personer från samma stam som jag en gång delat med dom (har hittat inte mindre än 4st fotografier på mej från den tiden). Fler bilder ser ni nedanför Glad

[Vargen-J]
0

Bilden nedan ritade jag under en annan lektion (dock en lektion jag skulle vara på då den ingår i mitt program) då vi hade en 10minuters rast eller liknande och som förra gången så kunde jag inte slita mej ifrån den förrän den var färdig.

Mina kompisar försökte prata med mej men jag kunde verkligen inte släppa bilden för fem sekunder. Jag svarade dom liiiite bryskt: "Ja, snart" och sen fortsatte jag med bilden *skratt* Dom såg inte värst glada ut när jag tittade upp men det var det värt, för nån vecka senare så hade jag min dator med mej på lektionen för vi skulle göra våra arbeten på datorn och skolan har helt enkelt inte datorer till alla så jag satte mej med min dator tillsammans med tre andra nere i ett hörn av klassrummet och börjar gå igenom smått vad arbetet ska handla om och så.

Så helt out of the blue så kommer jag på: "Jag måste kolla fotografierna på native americans NU!" och när jag kollar på första bilden av en Absaroke-man så hajar jag till och måste ta fram alla mina teckningar jag samlat på mej under 4 månaders tid och går igenom dom. Där mitt i högen så hittar jag denna teckning som liknar mannen på pricken, fast mannen på fotot har inte sitt hår i flätor, har en skjorta på sej (har en tendens till att rita dom i typ byst form) och har halsband. Trots en del avsaknader så ser jag direkt att det är han. Mannens namn var Two Leggings och fotot togs 1908 av Edward S Curtis.

Samma kompis som jag följde med på engelska-lektionen tittar på mej och ser förvånad ut. ÄVen hon ser likheterna i bilden och på fotot av mannen. Samma krokiga näsa, samma örhängen, samma frisyr (med undantag för flätorna, pompadouren hade han på fotot)… Allt stämde perfekt in, jag förstår bara inte vart jag får dessa bilden av ansikten ifrån Obestämd

[Vargen-J]
0

Denna bilden är gjord den 17/12 förra året, strax två dagar innan skolan slutade för terminen. Satt på en engelska lektion med min kompis igen och höll henne sällskap där jag gjorde två teckningar till, dock så fick jag inte lika mycket detaljer på dom som med denna.

Hans namn ska ha nåt med "Two" att göra och han ska ha vart 180 lång när han levde (alltså rätt så lång). Det är det mest detaljerade jag fått till mej medans jag har ritat en person nån gång.

Vidare information om dom andra två bilderna.
Bild nr 2 (efter denna) fick jag till mej att mannen i fråga skulle ha haft ett hästtotem. Han såg ut som om han var runt 40-45 (ev 35 eller nåt, hade börjat få lite mer och grövre rynkor i ansiktet speciellt kinderna), hade örhängen i form som dom på förra bilden och hade håret i ett tygstycke som han rullat in håret i (svårt att förklara, ska försöka slänga ihop en bild på alla bilderna sen).

Bild nr 3 är en yngre man med ett örhänge i örat och håret/luggen i pompadour (fråga om ni inte vet vad pompadour är). Ser ut att vara i 20-år åldern.  

Sen har jag haldana bilder med halva ansikten men jag tänkte bara ta med dom som man ser hela ansikten på för att göra det lättare för både mej och er att se och förstå vad jag pratar om Glad