Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 923 ggr
Ljuset
0

Auraskikt

Kan någon hjälpa mig med de olika auraskikt som vi har runt kroppen. Jag läser överallt och jag får till mig olika information. Vilken är den Första, andra, tredje, fjärde auran osv???

[Lady-Oona]
0

Det beror på vem du frågar, precis som du skriver…det finns väl inget som man med säkerhet kan säga att så är det, utan mer hur människor uppfattar begreppet aura.

Aura, själv ordet betyder "vind, fläkt" något som rör sig som en sådan och auran består av olika snabba energifält. Den som rör sig snabbast är väl den som har med våra tankar att göra, sedan kommer nog känslorna till sist den aura som vår fysiska kropp utstrålar den är långsammast.

Sedan finns det esoterisk kunskap som pratar om mentalkroppen, buddhakroppen, andekropp, själskropp. ljuskroppen osv… men  enligt mej så ingår det tänkandet  i ett trossystem och då tar man till sig hela trons system/filosofi och inte bara bitar av den som just auran utgör.

Det finns nog massor av olik svar

Ljuset
0

Tack. Jo, jag blir lite förvirrad när jag gogglar på Auran. Tror att jag tänker för mycket när det gäller Auran hur det ska se ut och vara. Målar upp för stor bild av det hela. Och slukar allt som står om den. Gäller nog för mig själv att känna in vad som är rätt.

Keiran
0

Auran är utstrålningen av vår själ och medvetande. Och speglar det mående man är i och i den livssituation man upplever.