Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1666 ggr
Mads
0

OT Vad tror ni

Det här känns så fånigt och jag vill absolut inte missförstås och att det ska verka som att jag är ute efter gratis medial vägledning. Men jag känner mig så trygg här med härliga människor och är i behov av lite tips och råd över en situation som tynger mig lite.

Det gäller en gammal kärlek, jadå jag vet ett stort i-landsproblem Flört. Jag mötte honom för lite mer än 10 år sedan och det var utan tvekan ödet. Jag var på väg till en väninna som inte var hemma, vände om och gick istället då för att hälsa på min farmor och farfar när jag ändå var istan. På vägen gick jag förbi en nyöppnad tatueringsstudio och såg att det var en gammal klasskamrat som öppnat den och gick in för att hälsa. Där inne satt en helt underbart härlig man som jag aldrig trodde jag skulle se igen. Men så blev jag bjuden på invigningsfest samma kväll och där möttes vi igen. Båda hade lagt märke till varandra tidigare på dagen och sedan denna kväll levde vi inte utan varandra en dag lite mer än 5 år framöver. Där kom vi till en punkt där vi gled isär och separerade.

Jag levde singel i 3 år och trodde jag kommit över honom trots att jag fortsatte drömma om honom och kunde ibland känna av om han mådde dåligt eller så..Försökte skjuta det ifrån mig och vandra vidare i livet. Efter 3 år träffade jag då sonens pappa och helt plötsligt dök exet upp i tankarna jämt. Försökte återigen släppa tankarna och drömmarna. Han hade en ny kvinna i sitt liv och nu jag en ny man.

Nu har drömmen ändrats, i alla år har jag alltid drömt att exet förklarar för mig att han är med sin nya kvinna nu och att det är slut mellan oss. 2 gånger har jag nu drömt att han istället väljer mig.

Vid 12-slaget nu igår på nyår tänkte jag att nu var det nog dags att verkligen släppa allt gammalt och även nu denna gamla kärlek då. Nån minut senare ringer en väninna för att önska gott nytt år och berättar att mitt ex kommit fram till henne på gården där hon firade med sin pappa och kramat om henne. Han hade också med sin nya kvinnan och dennes barn. Han hade bett henne hälsa mig så gott. Jahapp, nu blev det ju inte så lätt att släppa tankarna trots allt. Känner mig lite hånad av universum där när jag nu skulle göra gott och släppa gammalt Flört

Detta låter så förbenat löjligt men jag känner i både själ och hjärta att han var min soulmate. Kanske kan man i livet ha mer än en och kanske är han med sin nu ? Jag vill släppa detta men vet inte hur och samtidigt finns ju en strimma hopp om att kanske…kanske är det meningen att det ska vara vi. Jag har inte sett honom sedan 2005. Numera har jag börjat se hans syster och hennes man överallt och likaså hans mormor…lustigt..

Jag ber om ursäkt för mitt fåniga inlägg. Jag vet att ingen kanske kan veta vad som ska hända i mitt liv eller kan råda mig till exakt vad jag ska göra…men ville ändå skriva av mig lite…

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

Jag tycker att du ska följa ditt hjärta. Fundera inte så mycket.

Kramen!

SEViking
0

Jag tycker det låter som att du ska släppa taget. Å det är ju en prövning i sig självt. Prövningar är inte lätta, och vid prövningar ställs man inför otaliga "påminnelser". Som du i å me att du träffar folk som härrör till Xet.

Karln har en ny nu, å säkert åtagit sig fostran av 1 åringen. Vill du vara del i att flera liv går i spillror bara för din egen lycka, ditt eget egos skull? Låt karln höra av sig ifall han vill återuppta ert förhållande.

Detta är min uppfattning, och säkert har andra andra uppfattningar.

Lycka till, å var stark.

SEV Oskyldig

Mads
0

# 1 Ja det är kanske det bästa, att låta tiden ha sin gång. Jag kan ju inte påverka så mycket i alla fall.

# 2

Oj, du har nog verkligen missupfattat både vad jag skrivit samt vem jag är som person lite grann…Obestämd

Att du tycker jag ska släppa taget köper jag, hade ju själv den tanken senast inatt och visst är det en prövning i sig. Det har ju trots allt inte riktigt gått dessa 5 år vi varit ifrån varandra.

Jag har en 1-åring, han lever tillsammans med en kvinna som har 2 barn som är äldre. Har inte alls någon som helst fundering på att höra av mig eller försöka splittra deras familj. Om det skulle bli vi igen så skulle det vara för att vi möts en dag, både är singla och vill leva ihop. Jag jagar inte kärleken även om jag saknar den. Nej, vill verkligen inte att någons lycka eller liv ska slås i spillror. Jag är stark och kämpar på och tackar för tips, råd och tankar kring detta Skrattande

Amor Vincit Omnia