Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: diktercitatvisdomsord
Läst 12240 ggr
Erika-A
0

Ett nytt år...(svenska)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag har idag fått en text kanaliserad till mig som jag vill lägga ut här. Jag lade först ut en engelsk text som jag nu har översatt. Tycker den passar det nya år och de förväntningar vi har på det. Bilden har jag fotat över Viaredssjön (här hemma)när himlen var så otroligt vacker. Jag vill önska er alla ett riktigt Gott Nytt År med mycket ljus och glädje.

Kram Erika

Ett nytt år, en ny början för din själ att blomstra

Låt din själ förbereda sig för en ny start och låt den ge sken till människor I ditt liv.
Om vi kan sprida vår glädje och visdom till människor runt oss, kommer vi att se effekter av detta på vår jord. Kärleken är nyckeln till allt som får oss att leva. Om vi visar våra känslor och medlidande till våra grannar skulle det bli en mer fridfull omgivning. När du vaknar upp på morgonen och tänker på kärlek och glädje kommer dagen att bli fulländad. Vårt uppdrag på den här jorden är delvis att inge lugn och harmoni till andra som inte har detta i sitt liv. Var beredd på en ny soluppgång i era liv och låt solstrålarna sprida sig er emellan. Om vi är starka tillsammans, tänk vilken kraft det skulle inge.
Du kan välja denna känsla i detta livet om du vill. Allt beror på vad dina tankar är. Alla tankar är energier och energier bringar de saker du förväntar dig i ditt liv.

Vi vet att livet inte alltid är den enklaste vägen att gå men den kan bli det om du väljer ett annat tankesätt. I din värld tänker du oftast på den sämsta utvägen istället för den bästa. Du lever just nu och här och har valt att gör så. Lev ditt liv i kärlek och glädje och se vart den vägen leder dig. Vi är säkra på att du inte blir besviken. Lyssna inte för mycket på vad media och andra människor säger om framtiden. Om vi alla skulle göra det skulle jorden bli en dålig plats att leva på. Alla sjukdomar och ekonomiska katastrofer skulle få mer kraft av våra tankar och det skulle bli ännu mera katastrofer.
Ja, det är sant eftersom alla våra tankar är energier som drar till sig liknande energier och dessa sammanstrålar.  Det är som du tänker dig ett spindelnät. Om du tänker för mycket på det som är negativt kommer du själv att fastna i spindelns nät.
Vi är där för dig och hör dina önskningar. Det enda du behöver är att tro. Jag hoppas alla människor förstår att vi vill det bästa för er. Men om du har ett grått moln ovanför ditt huvud är det mycket svårare för oss att nå er. All din fokus är då på den negativa aspekten i ditt liv.

Det lättaste sättet att höja ditt energifält är att tänka positivt om dig själv och andra. Du är en fulländad människa med alla verktyg du kan tänka dig. Inget är omöjligt. Om du ser dig själv med ett bredare perspektiv, likt kamerans objektiv, kommer du till en början att se allt men inget specifikt. Om du istället fokuserar på horisonten kommer du att se hur himlen och jorden möts av ett linjärt streck. Tänk dig att du är strecket som för samman himlen och jorden, så att dessa två världar kan bli en. Alla av er kan göra det. Vi fokuserar oftast på saker vi inte kan göra istället för att se det vi kan uppnå. Ändra ditt tankemönster och du kommer se horisonten mycket tydligare i ditt liv. Det enda vi behöver göra är att fokusera på det.

Copyright bild och text, Erika Andreasson

Soffe
0

Tack! Fiiint :-) Vacker bild oxå!

Elisabeth-J
0

Tack Erika för att du delar med dig av dom fina budskap du har fått!

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Loet_old
0

Så sant såå. Tack.Glad

Jane-Lyzell
0

Gud så vackert både text o bild

Tack Erika!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tara
0

Tack Erika för att du delar med dig/kram

Tummelisa1
0

Mycket bra text ErikaSkrattande!

Otroligt vackert och så sant, det tankesättet skulle man vilja ha mer av även i andra media (tv o tidningar).

Stor Kram o GOTT NYTT ÅR till dig också!

Tummelisa

[Chakra]
0

Vilken fin text!

Tack Erika!

sofie28
0

tack

Kvickast
0

Så otroligt fint, både bild och text :)

Vibeka
0

Toppen fint och klokt!! Tack för att du delar med dig Glad

Ett varmt Gott Nytt År på dig med!!

Kramar Carina

emji
0

Tänkvärda visdomsord. Egentligen så självklart, men ändå så svårt.

Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År /  emji

pepsan
0

Vad bra att du delar med dej av den fina texten! Glad

Jättebra att du översatte den, jag är urkass på engelska Skäms

Bilden är så otroligt vacker att jag skulle vilja måla av den,  älskar solnedgångar så fint Glad

Gott Nytt År!

EvaNy
0

Tack, Erika, för de kloka orden!

Bilden är också otroligt vacker!

Kram/Eva

[Spanaren]
0

Tusen tack för översättningen som säger så mycket i dessa kritiska tiderGlad plus står sig i alla tider.

Bilden är bara så ljuuuuuuuvlig/ kram Bappi

Marina2
0

Tack för att du delar med dig. Och vilken vacker bild!

Kram/Marina

stina63
0

Tack Erika för att du delade med dig underbara texten.

kram Tina

Erika-A
0

Tack för alla vänliga kommentarer. Kyss
Jag är glad att ni delar samma glädje som jag över dessa budskap.

Kram på er!
Erika

Britt-Marie
0

Tack Erika för en väldigt vacker text och en otroligt vacker bild.

Mycket tänkvärda ord i texten.

Kram/ Britt-Marie

MedlemNizze
0

Ja, jag kan bara hålla med.. fin bild, vacker text.. Kan det bli bättre? yes!!

Nu tar Vi alla bort det gråa molnet ovanför våra huvuden !

Jag börjar Cool 

och då behövs solbrillorna för nu ser jag solen i december! Cool 

som aldrig förr.

Gott Nytt År o Tack Erika-A

Erika-A
0

#19 Härligt, jag gör dig sällskap och tar på mig solbrillorna Cool

Erika-A
0

Flört Puffar med tanke på det nya året ifall någon inte läst.
Kram