Frågor...
Jag skriver en egen tråd här iaf, även om det säkert finns svar på detta i andra trådar..
* När jag sitter i lugn o ro, ex. ger mig själv healing.. Då vet jag inte om jag bara föreställer mig att någon pratar med mig eller om jag bara läser av det som den skulle kunna sagt till mig i verkliga livet, för de svar jag får fram stämmer ju in på mig själv, känns det som iaf, kanske är det så att jag får kontakt med mitt högre jag istället..
* Ibland när jag är öppen, så kan jag känna som att någon är väldigt nära mig, men vet inte om det är så för att det är starkt.. Jag kan känna att jag blir lite vimsig av energin, är det då bara att jag är för öppen.. Kan va att jag spänner mig o får lite syrebrist.. Svårt att alltid veta exakt vad det är..
Vore tacksam för lite svar på mina frågor :-)
Kan mycket väl vara så att det är ditt högre jag, eller din guide? Vimsigheten brukar försvinna om du ber dem backa lite, ibland kommer andevärlden lite för nära för ens eget bästa. Jag uppfattar det som att när en andes energi kommer in i min egen energi kan det bli lite för mycket ibland och kan då skapa lite enrgikrockar eller vad man ska kalla det? Detta brukar bli bättre om man då lugnt ber anden att backa något, så att den kommer ur din närmaste aura eller energifält. Kan även vara så att vimsigheten kommer från anden, kanske så som anden kände sig under någon period i livet, ett kännetecken för just den till dig.
#1 Tack för svar :-)
Ja det kan vara en guide oxå, men det beror nog på vem jag söker kontakt med, om det är så att det är den då eller om jag bara får kontakt med mitt högre jag.. Jo ibland har jag påpekat i tanken att det är jobbigt när det blir så tydligt i energin omkring mig.. Men så vet jag att jag är väldigt känslig oxå.. Jag minns när min ena syrra skulle heala mig en gång och jag kände det väldigt starkt i hjärtchakrat, jag asgarvade hela tiden, kunde inte sluta, skitkul va det och jag behövde det verkligen oxå.. Hon sa efteråt att hon gav mig positiv energi, inte så konstigt, hehe..
Ibland har jag känt något så konstigt, nästan så att jag inte känner min egna kropp, undra om det är en ande som är så nära mig då att jag känner av den lite mer istället för min egna, läskigt är det.. Händer att jag känner närvaro om nätterna oxå när jag vaknar av starka drömmar och att någon är där då ibland eller ofta.. Lite jobbigt då jag oftast känner mig väldigt öppen just då..
Det finns inget att vara rädd för, det bästa är att ta emot det med ett öppet hjärta. Försök också att låta bli att gå och "känna" av omgivningen för mycket, då blir det lätt hjärnspöken du får kontakt med och det är ingen andekontakt utan din fantasi men kan vara väl så svår att skilja bort i början. Om du har någon nära och kär på andra sidan som vill ta kontakt med dig så finner dom ett sätt att nå fram till dig, så leta inte efter dom. Det blir som en omvänd gangsterfilm: ring inte mig jag ringer dig!
#3 Jo jag vet att jag har hjärnspöken ibland, men för det är jag ju inte psykiskt sjuk.. Det är nog lite test för att jag inte vågar släppa på kontrollen och jag går o känner av för mkt, oxå utan att jag tänker på det, iaf har det varit o är så för mig.. Ett mönster som går att bryta.. Jag letar inte efter mina anhöriga, utan dem kan jag känna av när jag antingen tänker på dem eller när det bara är påtagligt att det är någon energi, eller så är det min egna rädsla jag känner av oxå emellanåt.. Jag har inte tränat så pass att jag kan skilja bra på allt jag känner, men det kommer nog med tiden..
Det är generellt mediala människors "börda" att känna sig ibland som "självgående elanläggning". När man är mottaglig o öppensinnig dras man med sig alla möjliga energier o slutet vet man inte vem man själv är, eller är man inne sitt eget kropp överhuvudtaget. Jag har lärt mig "rensa bort" allting av min aura. "Detta är mitt området o utan min tillåtelse ingen kliver sig in. Oavsett tillhör energin levande eller döda." Detta är som min mantra. Kram till er alla.
#5 Tack.. Det låter nyttigt! Jag tror nämligen att jag är en liten dammsugare emellanåt :-/ Har fått råd en gång om att jag behöver rena min aura, men har inte hittat mitt sätt att göra det på som känns rätt..
Soffe. Det är inte lätt heller att hitta metod som fungerar alla gånger. Ibland händer i alla fall mig att ingenting fungerar. När någon starkenergi får för sig angripa mig är jag själv maktlös. Men de energierna har någonting viktigt att medla genom mig. Sedan när budskapet får konkreta förklaring. Då energin släpper taget av mig. Men olika typ "aurarensningar" behöver vi medialamänniskor mkt ofta. Det gäller att försöka hitta passande metod. Vissa fantiserar o fokuserar att "bygga" ett äggskal runtom sig. När man är inne i skalet kan ingen energi tränga sig in där. Vissa skyddar sig med mössa i huvudet. Yoga är också bra o man kan "andas ut" främmande energier av kroppen. Vi hörs igen. Hoppas. Kram.
#7 Ja det låter klokt! Jag blir lite arg på mig själv ibland att jag inte renar mig, känner mig slarvig.. Jag har gått en Qigong kurs och det var mkt bra! Ska köpa skivan först innan jag kör på hemma själv..