Besök i jul
Våra nära och kära på andra sidan brukar vilja besöka oss när det är firanden av olika slag och julen är ju en sån helg då dom gärna besöker oss och då vi tänker mycket på dom vi saknar. Har ni märkt av några besöker i jul? Här hemma ha vi haft trevliga besök i jul :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
ja jag märkte ju av den här kvinnan som jag skrev om under NYTT BESÖK I JUL? Men jag känner ingen yngre kvinna som gått bort, så jag funderar ju på om jag fått med mig en ande hem någonstans ifrån, eller kan det varit änglar? vet icke!
Ja Elisabeth!
Märkte detta i form av att någon hade satt på sonens tv inatt. Han själv låg nere och sov så gott i soffan.
Själv har jag fått hemska yrselattacker. Vet inte om detta kan bero på besöket.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

#1 Hon kan ju vara till någon i din omgivning, du får säkert svar snart på vem hon är.
#2 Yrseln kan ju bero på att den som besökte dig hade yrsel när h*n levde. Fundera på om du kan känna igen vem det är genom det du har känt och sett.
Elisabeth
Jag skulle just skapa en denna tråd Elisabeth men du var snabbare *skratt*.
Besökare i Jul, skojar du, vi har haft väldigt påtagliga besök, speciellt uppesittarkvällen.
Det var visserligen våra vänner som vi tidigare stött på här hemma, en man och en liten katt men de visade sig så oerhört tydligt.
Jag själv mötte mannen, han inspekterade köket där vi hade ställt upp lite kvällsvickning.
Katten fick min make äran att träffa, kissen var och åt lite mat ur våra egna katters skålar *Ler*.
Jag känner även alltid ett kärt deltagande från våra nära och kära, mormor och morfar tar plats i soffan osv.
Så visst är de med hela tjocka släkten
Dessutom är drömmarna ovanligt starka, jag som skulle ta lite andlig ledighet några veckor
, då passar de på att komma nattetid istället, men det gör inte så mycket egentligen.
Ja, jag har inte känt av så mycket, bara några coldspots här och där som bekräftat att det var nån här. Sen har vi min kära ekorre som sitter på väggen (uppstoppad version) och dess ande verkar ha fastnat här hos mej sen jag tog hem den, dess ande satte sej på min axel när jag satt på bussen hem 
Jag vet inte men h*n kanske trivs här där det finns så många andra som är som h*n *ler* 

#5 Det är inte första gången vi sitter här och skapar likadana trådar samtidigt 
Elisabeth

Jag har kännt doften av min far. Den har varit i sovrummet då jag skulle gått och vilat.
Men så kände jag att både mamma & pappa fanns med då vi firade julafton hos min yngste son och sambo..Så nog har de funnits med för att fira med oss allt..

#4. Ja nu har jag tänkt efter Elisabeth och jag kan ana vem det är.
En gammal kär pojkvän sedan många år tillbaka förolyckades i skogen för 1½ år sedan. Han fick ett träd i huvudet och avled ganska omgående. Kan vara därifrån min yrsel och huvudvärk kommer ifrån nu.
Inte mer än att lampan i julkrubban har gått sönder. Men det är nog snarare för att den har rätt många år på nacken än för att någon varid där och pillat med den. Fast man vet aldrig, besökare brukar ju ha en förkärlek för elektriska saker… I alla fall måste jag ju fixa en ny lampa så att de får lite ljus där i sin fina grotta.
På julafton hade vi någon här hos mig som skojade med oss. En skarvsladd, bakom soffan, som man inte på något sätt kan komma åt om man inte drar fram soffan, var urdragen….
Igår, juldagen, lade jag en "korv" med risgrynsgröt på bordet, vände mig om och gjorde något annat ett par minuter och när jag ska ta risgrynsgröten från bordet för att hälla upp den i en karott så låg där ingen gröt! Jag letade ett bra tag + att jag trodde att nu har jag blivit riktigt knäpp. Till slut såg jag - mitt under bordet låg den. Jag var ensam hemma just då så det var ingen "levande" som skojade med mig, det är det enda jag är riktigt säker på!
Jag tror mig veta vem som busar! 
Igårkväll satt mamma och jag uppe och pratade om allt möjligt, släktingar vi saknar osv. Helt plöstligt for en kula från granen mot oss…båda två skrattade till och sa jahapp då har vi sällskap.
Sen har jag drömt så intensivt att jag bäddat av hela sängen lakan och allt, flyttat sängen från väggen…brukar jag aldrig göra annars 
Jag har kännt mycket kyla som bara varit kring mig, sagt flera gånger till mamma och pappa att stänga dörren och då har de bara tittat på mig och undrat, så det har varit koftan på hela julhelgen 
Amor Vincit Omnia
I år har jag inte märkt något annorlunda, förutom att när jag satt och kika på tv och min dotter hade lagt sig o vila efter maten…då kom det en enormt stark doft av glögg….riktigt så det stack i näsan…så jag reagera väldigt och var tvungen att gå ut i köket o kika om dottern hade satt på glögg på värmning….
För jag våga inte smaka för min mage, men dottern tog lite av lättvinsglöggen tidigar under julaftonen……
Men Nej!….hon sov och vi var ju bara vi två under julen så…..
Jag kunde inte koppla ihop doften med någon som hade gått bort, men senare kom jag ju på….det var min styvfar, systerns pappa som gick bort före förra julen…..Han älska ju glögg, det var ett måste med mycket russin o mandel i….så det var kul att han kom o hälsa på…..
Hos mej har det varit lugn men idag när jag kom hem Så var mina kattor inlåsta i storarummet. Hur dom har hamnat där vet jag inte.
För dom var inte där inne i morse när jag gick till jobb.
Har inte känt något mer speciellt än vanligt..
Har precis suttit och tittat igenom bilderna som jag tagit under julhelgen. Plötsligt ser jag på ett foto en sk. orb precis ovanför min kusins huvud, en riktigt stor en. Jag är helt övertygad om att det är vår mormor som kom på besök och nu vakar hon över min kusin (hennes yngsta barnbarn) som väntar sitt första barn till våren. Jättehäftigt att se!!!
Ja då besök har jag haft jag med. Sprit eller öldofter som jag samman kopplar med min far. Vid 2 tillfällen har jag också känt en hand på min högra axel. Det tror jag dock inte var min far. 

Pratade med en granne igår… hon frågade om det var mer vanligt med mycket aktivitet runt jul och om jag oxå upplever konstigheter… som vadå frågade jag. Böcker som legat högst upp i bokhyllan ligger i fin prydlig hög på golvet i ett rum ingen har vart i…
Både hon och jag har vart med om att ytterdörrarna öppnas eller stängs…. någon tänder lampan i trappan (hyreshus) fast trappen e tom…. någon knackar på dörren osv
Det roliga är att både hon och jag har fått känslan av att det är ett barn och en äldre kvinna…. som har anknytning till oss båda på något vis (vi har kännt varandra i 17 år så det är ju fullt möjligt) vi bor ovanpå varandra och det verkar som det rör sej mellan oss… våra lägenheter 

Jag fick et medialt ögonblick. Jag fick se min fars moster julekvällsnatten:)
(som et billede i huvudet).
Det er litt vanskelig å forklare det på svensk, så det blir med norske ord innimellom:
Hon stod i en dörruppning, med blå-blomstret kjole, og med hvitt forkle. Hun var litt kraftigere enn jeg husker henne. Grått hår som var satt opp i en knute bak. Jag så henne tydeligt, och kände på en härlig god energi. Utstrålningen var annorlunda enn da hon levde, hun hadde andra energier.
Och det var som om hon önskade meg velkommen inn til mat :)
En härlig atmosfär preglade hela upplevingen jag fick :)
ja det kan man nog säga, natten till julafton, klättrede en dam upp på min balkong, hon försvann hastigt, va nog fel ballkong. igår kväll va det någon som tyckte att jag borde ha mer ordning på kablarna bakom TV för det möblerades om ljudligt därbakom medans jag roade mig att ligga i soffan.
Idag har det varit både trevliga och otrevliga odörer som givit sig till känna… så visst har det varit finbesök alltid…
Själv har jag inte varit mer om nåt, mer än lite vemod å så..( helt vanliga orsaker) Men fick ett ryck, gick och hämtade ett foto på min döda pappa sedan 2 år och satte honom under granen!! hahaha

#22 Vad fint Bybo, din pappa blev nog väldigt glad att få vara med där i jul, granen med allt sitt pynt är ju det vackraste så du valde den bästa platsen till din pappa :)
Kram
Elisabeth

TV:n betedde sig konstigt två gånger. Ena gången ändrades bildstorleken och andra gången frös bilden. Tror min far var med mig. Ett medium hade sagt till mig att han skulle visa sig på något sätt just julafton.

Jag har känt närvaro till och från här hemma..på jobbet i går kände jag också närvaro,när jag pratade i telefon så sprakade det i luren..väntade nästan på att jag skulle få höra någon annans röst!
Dessutom har jag en yrsel och har även haft en konstig huvudvärk..öronvärk..värk i ögon..
Jag som trodde jag hade semester från det mediala!Tji fick jag!
Veckan före jul kom en på besök på natten och tittade in i sovrummet från vardagsrummet,då sätter jag mig upp och säger :gå ut i köket så kommer jag strax,varpå jag la mig ner och somnade om!
Sen under julhelgen har jag kännt av och fått bilder från mina nära och kära,alldeles underbart.
Jag har också haft extra stark kontakt med min guide.