Mina takar går till
Så här i jultid och speciellt i dag går mina tankar varje år till de som omkom i tsunamin 2004. 225 tusen personer. Skänker även mina varmaste tankar alla anhöriga som förloarde någon kär då. Detta är på nåttvis en väldigt obehaglig påminelse hur fort livet kan förändras. Så varje dag är det en påminelse att ta tillvara på den dyrbara gåva som livet är och visa våra kära hur värdefulla de faktiskt är.
Mina tankar går till min mamma som dog för två år sedan på juldagen och min storebror som dog hastigt bara 24 år gammal, för 30 år sedan, den 14 december, den julen var så ledsam, och min far som dog 1999, saknar er extra mycket nu i juletid.
Tänker även på er övriga nära kära som inte finns bland oss levande, saknar er så mycket alla! mins såväl alla trevliga jular vi hade tillsammans, nu finns bara minnen kvar.
kramar från Mona
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Mina tankar var hos mannen som skulle ha firat sin födelsedag 26.12 i stället än hastigt dött den 7.12.1999. Han själv kontaktar mig ännu från andevärlden dock jag tar emot kontakten med blandade känslor. Ibland hans närvaro känns bra o ibland inte.
Kram till er alla som har förlorat sina nära o kära.
Givetvis går mina tankar också till alla dem som förlorade sina nära anhöriga eller vänner i tsunamin 2004, vilken fruktansvärd händelse, skickar även styrka att orka, till alla som tappat en nära anhörig genom olycka eller krig eller annan tragisk händelse.
Styrkekramar till er alla!
Mona
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Tack för inlägget Sofie28.Jag förlorade min syster,hennes man och deras lilla son Isak i tsunamin,de befann sig i Khao Lak när vågen kom.
Javisst är det hemskt att livet kan förändras så på ett ögonblick,och fruktansvärt för alla efterlevande som sen ska fixa att leva vidare trots att allt rycks upp . Annandagen kommer alltid vara en påminnelse om hur hårt livet kan va.Min syster finns ständigt i mina tankar men allt blir så starkt på annandagen.
varm kram Maria