Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 993 ggr
[mia-38]
0

Konstig dag!

Idag är en konstig dag.

När jag körde hem från affären i förmiddags så öppnade sej handsfacket i bilen. Jag kollade efter när jag hade stannat så den inte kan öppna sej själv..Och det kan den inte! Och den kan heller inte hamna i mellanläge. Tyst Jag hade nog nån med mej.

Senare skulle jag dammsuga. Den bar sej väldigt konstigt åt. Sög inte som den skulle och levde som bara den. Helt plötsligt börjar det ryka ur den!!Förvånad Och inte lite heller.
hahaha..den brann upp!! Nu har jag äntligen fått ur röken ur huset.

Men jösses vilka saker det kan hända ibland.

solblomman47
0

MIA det händer konstiga saker ibland och tur är väl det tycker jag.

I går rammlade det ner en vas från mitt fönsterbräde som gick i en massa bitar.det fanns ingen i närheten. Jag vet att det var nån som ville uppmärksamma mig om nått, själv tror jag att det var att jag skulle ta det lungt för jag har stressat ett tag och hade huvudvärk redan när jag vaknade så det blev en sovdag för mig igår.

Eller också var det att jag ska föröka göra av med en massa prylar för min man tycker att jag dragit på mig en massa som aldrig används och vi hade precis diskutera det på morgonen.(Arv efter hans pappa och min mamma) samt lite av vårt eget.

Det där med dammsugaren var tråkigt hoppas röklukten inte bite sig in i väggar och textiler. Nu behöver du ju inte dammsuga men det kanske inte var så bra till jul.

Kram /Kerstin   Glad

kajsa-kavat
0

Visst kan man ha med sig "någon" när man åker bil, det tror jag fullt och fast på efter vad jag råkade ut för

Hade varit hos ett medie, där flera av mina döda anhöriga kom fram. När jag satte mig i bilen och var på väg hem böt radion kanal helt av sig själv ?? Jag knäppte på #min# kanal, men någon böt till samma som förut. Detta hände fyra fem gånger, innan jag högt och argt sa: F-n, ska radion gå sönder nu också. Då blev det lugnt.

Någon ville nog retas med mig, eller ?

[mia-38]
0

Här händer jämt "konstiga" saker. Så man börjar bli van. Men det har aldrig hänt i bilen innan. Det var faktiskt lite skoj.

Får köpa ny dammsugare till mej själv i julklapp. Skrattande Behöver ju en ny kaffebryggare med. Den har med gått sönder. Hahahaha.

Frejzan
0

Hade någon i knä en gång när jag åkte som passagerare på hemväg. Kände att jag liksom trycktes ner och stolen åkte en aning bakåt. Märklig känsla. Har funderat flera gånger varför vi fick en medpassagerare och vem det var. Om det var en skyddsängel som ville att vi skulle ta det lugnare eller om det var någon som bara ville med en bit Cool

[mia-38]
0

Man kan ju undra vad meningen var med att öppna handskfacket? Glad
Kanske bara ville visa att jag hade sällskap..

solblomman47
0

Du har inget papper heller nått som du kanske behöver där. Så det var därför nån öppnade.

[mia-38]
0

Det är tomt i det.

[Jeremina]
0

Jag kände lukter så starkt i eftermiddags..först luktade det surt snuskigt sen luktade det hyacint. Sa att nu får ni lägga av för jag ska laga mat och lukterna försvann.

[mia-38]
0

#8…Här har det med luktat surt ett par dagar och jag har inte fattat vart det kommer ifrån…luktar som en död råtta. Men nu är det borta.

Fattar ingenting.

fruhannaa
0

Hos mig har det luktat svett.. ? Sprang som en yr höna och luktade på stolar, bord, möbler, ungar, man och mig ingen av oss luktade så där. Luktade riktig "gammal människa svett" el. "gubbsvett" i matsalen på ett ställe. Gick fram och tillbaka och dukade bordet på samma plats fanns lukten sedan bara försvann det.

Flera månader senare så luktade det lika igen fast nere i källaren på min vänstra sida där jag satt vid min dator…

Jag tror att någon var och hälsade på oss el mig just vid de tillfällena.

Mads
0

Har känt starka svala vindpustar både ikväll och igårkväll, emellanåt luktar det parfym också. Så nån är väl här antar jag Glad

En dag när jag skulle avliva min älskade katt för ett par år sedan kom ja in i badrummet i min dåvarande lägenhet och det luktade så enormt starkt min bästa väns parfym och doft. Hon dog några månader tidigare. Då kände jag verkligen att hon var med mig just denna jóbbiga dag Glad

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Det är härligt med dessa igenkännande lukter även om det luktar svett. Jag brukade ligga bakom rumpan på min farfar när jag växte upp och han luktade inte jordgubb. Ibland känner jag hans svettlukt och jag känner bara kärlek Kyss

Som tur var kom min farmor hem vid 23.30 vardagar efter sitt jobb som fältassistent i Östberga i Stockholm, då hoppade jag i min säng och farmor kom och hon luktade så gott Kyss

[mia-38]
0

När jag kom upp i dag på morgonen så stod min sons tv på i hans rum. Han själv låg nere och hade somnat i soffan under natten. Han hade INTE vart uppe och satt på den.
Den kan inte sätta på sej själv. Man måste trycka på en ON/OFF-knapp. Vem har gjort detta?

Felicula
0

Det där med att åka bil är ju rätt skoj ibland. Jag har en hjälpare eller skyddsängel, vet inte riktigt vilket, som åker HD strax bakom mig ibland. Har sett honom på hojjen i backspegeln som en glimt som sedan inte är där när jag tittar mer fokuserat. Men han ser nog till att jag kör vettigt i alla fall. Haha, visst kan en biker bli hjälpare också, även om jag själv inte varit i den kulturen, men lite ballt är det ju!

Tyvärr gillar ju våra besökare att pilla med elekriska saker - och alla är väl inte elingenjörer direkt, så ibland pajjar prylarna. Jaja, hoppas det inte var någon ny och fin dammsugare som gick åt skogen!

[mia-38]
0

#14, hahahah,,,BÅDE dammsugaren och kaffebryggaren har pajjat. Kaffebryggaren var bara 1½ år och dammsugaren hade några år på nacken. Man kan undra när ALLT går sönder samtidigt.

Felicula
0

Ojoj, kaffebryggaren också? Kanske någon som tycker att du har städdille och dricker för mycket kaffe? :P Kanske dags att säga ifrån innan något rktigt dyrt pajjar?

Eija
0

#14, Va häftigt att ha en HD-knutte till skyddsande, en sådan skulle jag inte ha något emot när jag är ute o åker min hoj…

Ja du mia-38 du verkar verkligen ha aktivitet hemma hos dig….är det speciellt nu under denna period eller är det lika hela året…för annars kanske det är speciellt till julstöket och städet runt som den har speciella minnen kvar till……

Jag skulle allt bli lite skrajsen…ryyys…är ju en räddhare….och sen är det ju lite extra olustigt att det är elektriska saker som går sönder….för tänk om det ställer till kortslutning när ingen är hemma…usch ja….det är nog bäst att dra ur alla elsladdar när du är borta….

sköt om dig

Kram/Eija

[mia-38]
0

#17. Det är så här årent runt. Det går i perioder. Kan vara lungt i kanske ett par månader. Sedan händer det jättemycket under en viss tid igen.
Småsaker märker vi knappast av nu. Utan de får allt ta till lite grövre grejer för att vi ska märka nåt. Så vana har vi blivit.

[Pirkkolino]
0

Jag är van att spökarna pratar med teckenspråk. Det gäller bara luska fram budskapet som inte är lätt på varje gång. Oftast fattar jag sedan när någonting händer och sedan svarar jag. "Juste det var det vad ni menade, tack." Flört

[Pirkkolino]
0

Jag är van att spökarna pratar med teckenspråk. Det gäller bara luska fram budskapet som inte är lätt på varje gång. Oftast fattar jag sedan när någonting händer och sedan svarar jag. "Juste det var det vad ni menade, tack." Flört

[Pirkkolino]
0

Okej, spöken ville också sända nåt, men använde den vad jag redan hade skrivit klart. Skrattande