onskan
Undrar om medialitet o onskan har nära anknytning. var i ihop med en mycket medial dam , samtidigt fans det onskefyllda handlingar/tankar, nu är ute som "uteliggare". I början hade jag ett värde , nu så gott som inget. Men det är Jul . därmed God Jul till alla här.
Egge
Nu tycker jag att du "drar alla över samma kam".
Bara för att en…….. är väl inte alla??! Eller?
Instämmer alla är inte det. Tycker inte synd om mig själv. Inte första gången man råkat ut för sk. mörka krafter just inför Julen. Resonemanget var ifall onskan på ngt sätt har anknytning till medialitet. Talar om mitt liv. Frågan är egentligen , vilka krafter är det som verkar. Kan det rentav vara så att just Julen med hänsyn till dess innebörd är bara beviset på att kunna/orka tro på sin sak, den idealen man byggt under många år som medium. Kanske för att lära leva på den vägen man själv lär andra att leva.
Egge
Jag tycker ialla fall precis tvärtemot vad du skriver. En medial människa är för mig en som lyckas använda sig av sinnen som gemene man inte tror sig kunna använda. I och med att man lär sig använda dem och få insikt i "en annan värld" så tycker jag att förståelse, överseende mm kommer "hand i hand med den kunskapen.
Sedan tror jag att det kan finnas "avarter" i alla konstellationer.
Jag tycker att det är synd och skam att du måste gå omkring med dålig självkänsla pg av en dålig (flera?) förhållanden. Jag tror att det är som så att du har inte hittat rätt partner ännu. Vem vet vad framtiden har i sitt sköte? 
Gumman 08, är så tacksam för Dina svar. Blir man nertryck tillräckligt länge fins väl bara en ytväg. det är friheten. kruxet är dock, det känslomässiga bandet till barnet (4 är) som jag varit till 90 % nära. Plötlsligt tar man bara henne ifrån mig. o den vägen är för mig som ett h….e. Men förståelse har jag just nu svårt själv förstå. En sade som bäddar får man ligga. Försöker bädda så att det leder till ljuset. Kanske även till en rätt partner.
kram Egge
Jaa du, och enligt min filosofi, är det vi själva som en gång bestämt (bäddat) vad och vilka med och-motgångar vi ska ha i just detta livet. Man kan ju undra varför man valt att få allt skit (tycker man själv) men det är en mening med det också, hur j…igt det än känns när man går igenom elände efter elände. Meningen är att vi ska ta med oss det i vår ryggsäck och att så småningom förstå varför det blev på det vis det blev. Förhoppningsvis lärde vi oss det som va meningen så slipper vi gå igenom det igen. Nästa resa hit till jorden får vi lära oss andra saker och nästa och……
Det kanske inte är någon tröst just för tillfället, men barn blir äldre, kan, och får, fatta egna beslut och jag tror att om du och barnet hade en nära och bra relation, så kommer ni att ta upp er kontakt med varandra när h_n blir några år äldre.
Kram på dig och sov så gott i natt!
//Gumman