Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 647 ggr
freakyfestis
0

Upphittad hund!

Hej! Jag fick idag reda på av en "nätvän" att hon hittade en hund fastbunden vid ett träd. Hunden hade ärr som påminde om hundbett. Den var inte chipmärkt så ägaren går inte lokalisera.. Tänkte höra om ni kan få fram något om hunden? Om den är stulen eller inköpt för kamp? Skulle vara skönt att få svar på dessa frågor då polisen inte gör mycket i ärendet.

Kan ni även se hur länge hunden varit borta?

Även om det sitter någon ledsen hundägare som förlorat sin hund någonstans?

Kerstina-61
0

Kanske vore en bra idé att  kontakta polisen!?

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
0

I vilket område(stad/ort) hittades hunden och vad var det för ras?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

bettis69
0

Jag skulle också kontakta polisen, för om det är en kamphund, så ska ägaren definitivt inte ha tillbaka hunden. Ni kan också gå med den till typ något hundstall för vanvårdade/upphittade hundar. Polisen vet säkert adress till någon nära er. Lycka till!

[GunillaF]
0

Detta är absolut ett polisärende.Gråter

lkn02001
0

polisen har samarbeten med hundstallar där upphittade hundar får vara tills deras öde har bestämts. Din vän kan göra anspråk på hunden om hon är intresserad av att ta hand om den, det betyder att om ingen ägare hittas så kan hon få överta ägarskapet.

det är klart att polisen ska kontaktas, så att denna grymma människa kan ställas till svars ifall denne går att lokalisera. Kanske händer det fler gånger och då vet ju polisen att det finns ett mönster.

Tyvärr finns det ju människor som köper hundar som sedan används för att "träna" kamphundarn, dessa hundar far oerhört illa och lämnas sedan ofta vind för våg att dö. Man tror inte att det händer i sverige men tyvärr så gör det det.

bettis69
0

I förrgår var det en galning där jag bor som hade gått runt och jagat folk med sin pitbull. Vilken idiot! Som tur fick dom fast honom och dom tog hunden ifrån honom.

Hur ska man egentligen förhindra att pitbulls och amstaff och rottis och sådana hamnar i fel händer??

[GunillaF]
0

Det borde vara samma handläggande när man vill skaffa hund som när ett barn ska adopteras, tycker jag!!!!!!!!!!

bettis69
0

ja det tycker jag med och sen tycker jag att alla som inte kan uppvisa dessa adoptionshandlingar för sin hund, så kan man omhänderta hunden. (för att förhindra utspridning av svart-avel)

Synd, för pitpull och andra raser är egentligen fina hundar om man uppfostrar dom rätt. Vilken hund som helst kan ju egentligen hetsas till att bli kamphund, men pitbull är bättre anpassad för det med låsning av bett och stor uthållighet och envishet.

Men taxbett är egentligen det farligaste bettet. (jag har en tax. Dom har saxbett) Men hon är supersnäll. Man kan vända upp och ner på henne om man vill :-)