Presentation
Jag har haft andliga upplevelser så länge jag kan minnas. Före puberteten avfärdade jag det som att jag var mentalt störd. Det blev jag senare diagnosticerad också fast än vårdpersonalen var förbryllade hur det gick ihop med min humor och värme. Min första upplevelse var av min mormor, en kvinna som hade förmåga att tränga förbi alla attacker och försvar. Jag tror att hon helade mig en gång när jag var svårt sjuk och hon skulle sitta barnvakt och inte lämnade min sjuksäng annat än endast korta stunder jag behövde något akut. Vid något tillfälle när jag hade hög feber blev jag plötsligt klarvaken och medveten och då fick jag en känsla av att hon svävade ovanför min säng. Min mamma såg en ängel när hon vaknade en gång när hennes sonson var sjuk och var rädd att något hänt honom. Kanske bara en skyddande eller tröstande ängel. Hon som jag kände på sig när min bror var med om sin svåra olycka. Jag sanndrömde om den långt innan och hon visste att något var fel fast hon inte var där. Min syster förebyggde en incident en gång med ett omkullfallet stort träd nära deras hus när barnen var små och lekte mycket utanför huset. Hon ville plötsligt åka iväg med dem och mig. Min systers son varnade oss en gång för något farligt i köket när han från sovande tillstånd satte sig rakt upp i sängen helt vaken och pekade mot oss. Själv såg jag en gång 2 skuggor komma utifrån i skepnad av människor efter att de kommit in på en restaurang och de satte sig ner och talade illa och obehagligt beräknande om någon. Obehaget fick mig att lämna restaurangen och då såg jag att ett mörkt moln hängde på himlen just över den platsen där himlen i övrigt var klarblå. När min mamma fick cancer 3 gånger var jag med om en händelse där jag satt på vår altan och det hade varit torka i flera veckor när jag plötsligt fick mycket svalt vatten i mitt knä utan någon förklaring. Några veckor senare droppade det vatten från min panna fast jag inte svettades och kunde förklara det. Tiden som följde efter händelserna tydde på att jag fått förmågan att hela eftersom inte bara min mamma tillfrisknade bra. Jag kunde också hela mig själv. Den förmågan har jag inte kvar vad jag vet eftersom jag tror den var menad för bara just det uppdraget att mamma skulle bli frisk. Min sambo kan Reiki 1 som tur är. På senare tid har en rad händelser inträffat. Min sambo fick ett nyp i armen av en ande när vi skulle övernatta hos hans föräldrar. Nästan omedelbart efter fick jag en inre syn där jag såg deras hall och en figur tydligt stå framför ett stort gammalt skåp i hallen som var ålderdomligt klädd som om denne korte vuxne som ju folk var förr eller barn bara ville visa att den fanns. Det kändes inte hotfullt men inte heller helt behagligt. När jag månader senare tog mod till mig och berättade om händelsen för sambons mamma så sa hon att de som tidigare bott där sa att det spökade där. En bekräftelse alltså! Efter det har jag sett en man visa sig från ljusöppningen till andra sidan. En smal kvinna med vacker etnisk klädsel och långt rakt hår stå på knä bredvid mig. Över huvud taget andlig närvaro i min närhet. En stor skugga närma sig framifrån som om den greppade efter mig. Lite kusligt men ändå inte hotfullt. Jag har sett saker som är mer obehagliga när de hänt men mer visande och förklarande för mig i efterhand gällande möjliga försvinnanden och kanske t om mord. Jag har hört väsande i mitt öra i vaket tillstånd. Jag har hört avlägset kvinnoskrik. Auror har uppenbarat sig för mig. Jag fick en inre syn och vaknade i exakt samma stund som min far dog. Ja det går att berätta så mycket mer men allt detta har jag upplevt på min andliga resa som idag känns mer spännande och en ära än att det är galet. Har ännu inte konsulterat någon men haft bekanta som gjort det och rekommenderat det så snart kanske jag känner att tiden är mogen för att ta det steget.
vilka spännande berättelser ur ditt liv! Lite läskigt också. välkommen hit!
tackar! Jag såg att det blev en väldigt lång berättelse. Är ju halvvägs in i livet snart så då blir det lätt så. Apropå mitt användarnamn förresten så står siffrorna för det datum då attackerna 2001, framför allt mot World Trade Center inträffade. Jag sanndrömde nämligen om det innan men har på intet sätt samröre med det själv såsom att jag var där eller så. Jag såg hur många attacker det var i drömen och tänkbara städer samt att det handlade om "USA i konflikt med andra stater", dvs inte särskilt mycket info men ändå ingen slump. Det där "läskiga" jag refererar till ovan är för mig mer okunskap om vad det är man själv upplever och som då uppfattas som otäckt fast det inte behöver vara det. När jag känner mig redo för steget att ta kontakt med en medial rådgivare kan jag kanske få lite tips om hur man kan stänga av och på lite grand för att det inte ska bli alltför mycket "brus" på en gång. Det råder jag andra med liknande problem att göra också. Jag har märkt att en så enkel och liten sak som en dusch kan hjälpa om man visualiserar att man sköljer bort det medialt upplevda för den här gången men accepterar att det har rätt att finnas där men inte behöver bli berörd av det alltid. En annan märklig upplevelse jag haft och delade med en väninna som varit i kontakt med en vän/ett medium också om just detta (nästan samma upplevelse) var att jag vid olika tillfällen i dröm som i verkligheten sett en man som rör sig där det är mycket folk men sedan försvinner. Han är klädd i lång mörk kappa/rock, möjligen hatt men man ser inte ansiktet på honom. I drömmen hade han en vit mask. I en utav drömmarna färdades jag med följe genom en annan (andlig?) dimension, gick i en gammal stad längs kullerstensgator delvis täckta av märkliga stenfundament av någon härdad materia, kom fram till en affär där jag stod och argumenterade en stund med honom om olämpligheten i hans vapenförsäljning. Min väninna hade sett honom längs vägkanten när hon och sambon var ute och körde bil och då var han mycket större och längre. Hon tyckte inte alls om det och kände starkt obehag. Jag ser honom inte som ett hot mot mig personligen men heller inte någon som vill alla väl. Kanske denne kringströvare/handelsman är den som folk refererar till som "den onde" fast jag inte tror att han har någon biblisk koppling. Däremot känner jag också ett obehag och motstånd. Hur det än må vara så känner jag mig fullt beskyddad av den andliga sidan precis som vi alla är när vi är beredda att ta emot den kraften från ljuset. Mannen som visade sitt ansikte från just ljusöppningen gav mig ett så tydligt symboliskt bevis för all den värme den andra sidan är beredd att dela med sig av vare sig det är våra nära och kära eller andra.
Välkommen!

Välkommen!
Välkommen in - har ett önskemål - lufta emellan det du skriver ibland - blir svår läst då allt hänger ihop!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack trefalt! Ska inte bara lufta utan också skriva kortare inlägg. Hade jag luftat ovanstående var jag rädd att det hade blivit 3 fönster bara med mitt inlägg. Men tack jag ska tänka på de´! 
#2 Jag kom att tänka på en sak som hänt där jag bor när du berättade om mannen med masken…..
Mannen du beskriver låter som en människa (som ännu inte är fast) här i västerås. Han gick omkring med en vit mask och var beväpnad. Han sköt en 16 åring (helt oprovocerat) som satt och lyssnade på sin mp3 i en park nära där jag bor.
Jag tror han sköt 6 skott varav 3-4 träffade 16 åringen. Han överlevde tack o lov, men han är spårlöst försvunnen och man har inga ledtrådar.
Han hade på sig mörka kläder med huva och hade en vit mask. Många kullerstensgatorn överallt här också.
Det lät ju väldigt likt händelsen här tycker jag.
välkommen
ja bettis69 det är svårt att veta det där men det här med att vara synsk inkluderar ju också att filmer spelas upp i dröm såväl som när man är vaken av helt verkliga händelser så det är ju inte omöjligt. Det är mycket symbolik i sådana syner så allt behöver inte vara autentiskt återgivet heller. Nu var det här många år sedan tillbaka men jag tycker din berättelse är intressant och relevant. Jag har sett inre bilder från företeelser som jag tror handlar om hur mord begåtts, tex ett paket som såg ut att vara en paketinlindad människokropp som en man stod böjd över med något tillhygge. Det finns försvinnanden och ouppklarade mord här också och även om händelserna utspelats här hemma hos mig så behöver de inte ha hänt här just men kanske i trakten eller så.
Astrala resor är något annat jag varit med om genom sk out of body experience när jag känner att jag inte längre har kontroll över var min kropp är och då pratar vi inte om någon vanlig kramp, ep-anfall, paralysering/skräck eller muskelstelhet utan regelrätt utträde ur kroppen. Någon mer som upplevt detta? Jag kom ganska snart tillbaka igen… Händer oftast mellan vaket och sovande tillstånd fortfarande fullt medveten.
#10 Jag hade många UKU när jag var yngre, men ingenting numera, iallafall inte i vaket tillstånd. Först var det lite läskigt, men man vande sig och tyckte det var spännande efter ett tag.