Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1403 ggr
Mads
0

Tacksam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna jul är min första som ensamstående och min första som mamma. Det blev inte alls som jag hade föreställt mig, men bra ändå.

Så jag tänkte göra det bästa av det och njuta så gott jag bara kan men vlle skriva et par saker jag är tacksam över lite för at påminna mig själv om vad jag faktiskt har.

* Min fantastiska underbara son/lillfis/vilde/mirakel

* Min härliga familj

* Mina vänner

* Att jag hittat hit till ÖN

* Min styrka och envishet (tack farfar! )

* Att solen lyser idag

Sänder en stor kram till er alla idag / Madeleine

Amor Vincit Omnia

Elisabeth-J
0

Vad mysigt med första julen med din son! Jag blir glad när jag läser det du skriver om att göra det bästa av situationen trots att det inte blev som du förväntade dig. Det är vanligt att man istället hamnar i en offerroll och bara ser negativt istället för att vara här och nu och skapa det bästa med förändringarna. Att se framåt istället för bakåt och skapa nya fina traditioner är mycket roligare för alla.

Jag har själv varit ensamstående med mina barn och vi har haft roliga och trevliga jular varje år och vi har firat på många olika sätt, vi tar en dag i taget och planerar inte så mycket. Vissa år har vi varit själva och andra år har vi firat med släkten, vi är inte så traditionsbundna med hur det måste firas, dom traditioner vi har är istället tiden före jul :)

Ni kommer att få en mysig jul tillsammans!

Kramar

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Mads
0

Jag kände nog så från början och tog på min rollen som offer och tyckte ganska synd om mig själv. Men nu känner jag att det här är faktiskt rätt och blev väldigt bra ändå. Jag är ju inte ensam för jag har Noah och jag är hellre singel än lever med en man som inte är rätt för mig. Var väldigt ensam redan i vår relation.

Känner inte heller att traditioner är viktiga på så sätt att man måste fira på ett visst sätt. Bara vi är glada och har varandra och kan samlas hela familjen så är det gott nog. Nu bor vi så litet och jag har mycket kvar i låsor så nästa år när vi flyttat till vårt radhud får jag smälla på med massa pynt och julgran, då är dessutom lillfisen lite större och kanske inte försöker äta upp allt pynt Glad

Hoppas att ni också får en riktigt mysig jul tillsammans !

Kramar

Amor Vincit Omnia

[Spanaren]
0

Säkert kommer du att minnas denna första jul i ensamhet med din lillfis som blir en mysig jul trots allt.

Med sol i sinnet klarar man av att vandra vidare och sen med en stor spänning upptäcka nya saker som kan du kan glädjas med.

God Jul/ kram Bappi

Mads
0

Tack Bappi Glad

Imorse så lyssnade vi på julmusik lillfis & jag. Jag satt på golvet och han stod och höll sig i soffbordet bredvid. Flera gånger tittar han på mig och kastar sig i min famn för att kramas.

Hur kan man då känna sig ensam, det är omöligt Skrattande

Kramar

Amor Vincit Omnia

[Hellas]
0

Jag känner igen mig i det du skriver men vad säger man, det är bättre att vara ensam än att vara ensam när man är två!
Idag har jag hittat nya traditioner och de ser olika ut för varje år tror jag:).

Ni kommer få det jättemysigt tillsammans, det är jag helt övertygad om och är det så att du känner ett behov av att prata så brukar det alltid finnas vänner på ÖN till och med på julaftonFlört!
Jag vill minnas att det var Oona förra året som hade lite julvaka och det är fler människor än vad man tror som inte firar jul exakt som reklamen på TV visar *Ler*

Kramar

Elisabeth-J
0

Självklart ska vi ha julvaka här på ÖN även i år och här kommer det inte att vara "tyst" för att det är jul, vi finns här tillsammans alla som kan och vill Kyss 

Kramar

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Trisha
0

Så härligt Madde när du skriver om din lillfis…. känns som han blivit allas vår lille lillfis, myyyyysigt! Tack för att du delar med dig!

Mina barn är ju stora, men jag önskar mig fortfarande en ny äkta partner av Tomten varje år. För jag tycker det vore kul att dela mitt liv med en man, livspartner, vän…. Men Tomten lyckas inte hitta nån och inte jag heller. Men jag har så otroligt mycket att vara tacksam för och det påminner duså fint om nu!

Barnen dom har vi for ever and ever, om vi ser till att ha en djup kontakt med dom. Mina tre pratar jag med var och varannan dag och dom bor i mitt hjärta fast dom är "jättevuxna" nu. Har en stor och bullrig familj och några handplockade fantastiska vänner. Ett jobb som jag bara älskar och en kropp som fungerar så fint. Synd att klaga då.

Kram på dig och njut med lille fisen nu! Känner hans små babyarmar och önskar mig en sak till av Tomten - barnbarn!!! För finns det något mer ljuvligt än att få små knubbiga, doftande barnaarmar runt sig och världens blötaste puss i hela ansiktet??? Mmmmmm.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Blackfeather
0

Med en sådan gobit till son så måste det ju vara omöjligt att känna sig ensam…Glad…han är verkligen fin!

Ni kommer att få en fin Jul på ert eget speciella vis. Från en ensamstående till en annan…det önskar jag dig!

Och jag håller med om att man är aldrig så ensam som när man är ensam i en tvåsamhet.

Kram/Helené

[Jeremina]
0

Det låter härligt..vi har vackert väder med sol idag. Var ute med hunden en stund och gick i det vackra vädret….

Kram Jeremina!

Mads
0

#5 & # 6

Det är det som är det härliga med ÖN, här finns alltid nån att prata med nästan dygnet runt och på så vis känner man sig inte ensam. Är så glad att jag hittade hit. Jag kan faktiskt se fram emot att skapa ett liv ihop för lillfis och mig, hitta vårt lilla sätt att leva tillsammans och skapa våra traditioner Glad

# 7 Visst kan han ju vara ÖN´s lillfis Flört Han är så oerhört glad för människor och söker kontakt vart vi än är. När vi går över till affären och handlar sitter han högljutt och pratar (på sitt lilla språk) med allt och alla. Speciellt damerna i kassan då, så vi är riktigt populära där över. Eftersom han är så glad av sig så känner jag att jag måste ju göra något rätt Glad.

Jag ska egentligen inte gnälla över att vara singel, jag släppte själv min själsfrände för ca 5 år sedan (fråga mig inte varför) och har sedan dess levt ensam. Ja, förutom Noahs pappa då..Obestämd, jag visste i hjärtat att han inte var rätt för mig men någonting inom mig sa att jag skulle försöka. Och hade jag inte gett det en chans hade jag ju inte haft Noah så ingen ånger där inte.

Jag hoppas Tomten kommer med den rätta julklappen Trisha, någon måste där ju absolut finnas för underbara dig & jag hoppas verkligen ni finner varandra.

Stor kram / Madde

Amor Vincit Omnia

Mads
0

Godmorgon,

Idag är jag tacksam över att ha fått sova hela natten, förstår ni heeeela natten i sträck…Kan knappt fatta det. När jag vaknade kl 7 blev jag först orolig för att han inte vaknat nåt inatt men han sov så gott så Skrattande Jag kan inte minnas sist jag vaknade en morgon och kände mig utvilad, otroligt härligt. Så nu ska kläderna på och vi ska promenera ner på stan till ett kondis och äta frukost med 2 av mina vänner.

Önskar er alla en bra dag, min är just nu perfekt Skrattande

Kramar Madde

Amor Vincit Omnia

Imasy
0

Skönt med ordentlig sömn :) Som småbarns förälder vet jag att det kan bli ont om den varan :)

Och en annan sak. Man måste väl inte ha en sambo/make/maka för att va en familj och bilda egna traditioner? ;) Hoppas ni får en trevlig jul :)

Jane-Lyzell
0

Tack för din härliga berättelse - det gör mig glad:-)

Kramar till er båda! och God Jul!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
0

Hej Madeleine och lilfisen. Julen kan inte bli annat än bra när Ni har varandra. Jul blir ju inte finare eller skönare för att man är 1,2, 10 eller 20 personer. Det är att man myser kanske unnar sig nått gott att stoppa imunnen ja kopplar av som ger julefrid

Ha det så jättebra och kram på er båda

Var rädda om varandra