Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 531 ggr
[Jeremina]
0

En känsla

Igår skulle min man lämna en sak hos en bekant. Jag stod uppe i fönstret hos min son och hans sambo stod bredvid mig.

Plötsligt frågade jag henne vem som bodde i lägenheten bredvid denna bekant. Ett äldre par fick jag veta. Jag sa att det känns konstigt..något som inte stämmer…

Jag gick till fönstret flera gånger och bara kände av.

Idag ringer sonens sambo och berättar att farbrorn bredvid vår bekanta hade dött hemma och likbilen hade hämtat honom.

Jag kände då: jaha…var det så det var! Men jag fick ingen klarhet igår innan vad det handlade om…

Behöver jag mer träning?

Jeremina!

[Hellas]
0

Vilken känsla, det är kraftfulla varsel och insikter du får, hoppas att det inte blir för tungt att bära.

Som Elisabeth skrev i en tråd, antingen vill man veta allt i budskapet som kommer eller ingenting, att bara få veta lite eller få en känsla, det är inte roligt.

Men rent generellt så är det ju alltid bra att sätta sig ner efter att något inträffat och fundera på vad hände, vad fick jag för känsla, varför reagerade jag och på vad reagerade jag.
Att man sätter ord på allt man fick till sig helt enkelt.
Det är väldigt svårt men det gör det enklare att nästa gång man får samma känsla snabbt kunna tolka den.
De riktigt flitiga skriver ner allt i en liten bok.

Det känns inte som om jag kunnat svara dig Jeremina på det du undrar över men jag tror att ju fler liknande upplevelser du får desto bättre och snabbare kan du tolka det du ser eller känner.

[Jeremina]
0

Jo, tack jag förstår vad du menar och tror att du har rätt. Det var tur att det inte var någon nära det handlade om men jag blev lite ledsen ändå.

Min sonhustru sa idag att farbror´n var så gullig och tanten är det också. Han hade bara några dagar tidigare satt upp adventsstjärnor och liknande och skottat snö.

Tänk vad fort det kan gå!

Tack igen för svaret och jag ska inte grubbla på det här utan känna efter nästa gång. Jag ska nog skriva ner i mitt block som jag skriver ner andra upplevelser i….Flört

[Hellas]
0

#2 Vad sorgligt, man kan ju fundera på varför du fick detta till dig, kan det vara så att din sonhustru står dem lite nära och att lilla tanten kanske behöver någon som håller lite koll på henne?
Kanske var ett budskap direkt från mannen att han önskar någon ser till lilla frun ibland.

[Jeremina]
0

Ja, Hellas där sa du det…min sonhustru verkar väldigt förtjust i dem. Hon sa ju: stackars lilla tanten, hur ska nu hennes Jul bli?

Det märkliga är att den 9 dec dog en man som jobbat tillsammans med min svärmor och min man på 80-talet. Den mannen bodde i samma huslänga och där finns bara 8 lägenheter. Kan det höra ihop, för jag kände också honom lite grann?

Sedan ska du veta att jag har ett förflutet med bostadsområdet ifråga. Jag älskade att leka i detta grönområde och det ligger ett stort lugn över det. När jag var liten bodde några älskade släktingar i huset nedanför i lägenheten rakt nedanför. Jag upplevde en del där som barn.

Man vet ju inte?! Kramisar!