Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1079 ggr
Iliam
0

Olika energier!

Hur upplever du dessa oändliga energier?

Offtast så får vi höra att det finns positiva och negativa energier!

Energier som omger oss är så ofantliga, att hålla reda på allt är en hel visdom.

Skulle vilja börja med och tacka "Jeremina"! Den sexuella energin tror jag att vi pratar minst om..Tyvärr! En väldigt stark energi som påverkar oss väldigt mycket om vi har bestämt att leva ensama eller i par. Att onanera(det gör vi väl alldrig!) Att ha sexuella fantasier..Vem lurar vi!! Denna energi kallar jag för en frigörande-energi! Offtst blir vi dömda som..lössläpta, horor, flator, bögar..osv..

Kretiv energi skapar lustan inom oss, som påverkar lustan att ta tag i saker och ting innom oss: skrivande, målning, sång, musik osv.

Känslomässig enegi får oss oftst ledsna, kan handla om att vi misst,förlorart en person(Ej dödsfall). Får höra att du kan inte kan, du duger inte till:

Tog upp mest det negativa, tyvärr!! Men tror att det är så vi fungerar för det mesta!!

Tankens, handlingens, kännslanlans, uppfattningenens osv.

Energirr som vi tar och ger men även energier som vi förnekar! Eller?

Kram Maili

Mads
0

Ja du, det är mycket energi omkring oss som vi upplever på olika sätt. Det jag märkt sedan jag gick med här på ÖN är hur oerhört starkt man kan få positiv energi från människorna här. Och det kan man ju aldrig få för mycket av.

Många gånger är det tyvärr också så att man lättare tar till sig det negativa, eller jag har i alla fall haft en benägenhet att göra detta tidigare. Har släppt in energitjuvar bl.a. Nu är det slut med det, jag känner väldigt starkt att min egna grundläggande energi är glad och positiv och det tänker jag hädanefter jobba med. Att vara mig själv och tillåta mig känna. Sen är självfallet inte alla dagar bra dagar och jag bemöter inte alla livets utmaningar med ett leende, jag är ju trots allt bara mänsklig.

De energier jag känner av från den andliga sidan trodde jag i många år var delvis negativ för jag blev rädd. Nu är jag inte rädd längre och känner då inte heller att kontakten och upplevelserna är negativa. Förvirrande ibland och visst kan jag hoppa till nån gång också Glad

Sen tror jag efter att ha läst Janes artikel om attraktionslagen att den energi vi bär inom oss den drar vi också till oss. Så om jag nu fortsätter att gå runt här och deppa och vara vilsen så drar jag nog det till mig utifrån också.

Förlåt, detta blev lite luddigt….hoppas du hängde med lite vad jag menar …

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

Freja15
0

Den sexuella energin kan jag tycka är den mest drivande i oss människor. Om vi bara tillät oss att njuta, jösses vilka höjder i vår utveckling vi skulle nå då. Om vi bara släppte skuld och blockeringstankar så skulle vi komma så mycket längre i vår personliga utveckling. (min teori)

Känslomässig energi får mig direkt att tänka på glädje och kärlek. Det klingar inte negativt i min själ, tvärtom. Kärlek är det högsta vi kan nå och det är dit vi alla strävar. Medvetet som omedvetet.

Sedan känner jag personligen av om det är negativa eller positiva energier i ett rum jag kliver in i. 

Men glöm inte bort att INTE förneka glädjens och kärlekens energi, ty de är drivkraften i våra liv. Bejaka dem och lev i dess energier, varje sekund av ditt liv här på jorden!

Iliam
0

Tack EvaLena!

För att kunna hitta glädjens energi så måste vi erfara sorgens energi..For att kunna bejaka kärlekens energi mäste vi nog kunna bejaka våra indre lustar och drömmar.Att inte se i det som varit utan att i se det som kommer!! Det är inte lätt!!

AAt går om man bara vill!

Maili