upplevelse vid meditation..
Det här med Meditation är ju nytt för mig, jag måste bara berätta… Jag köpte en meditationscd (chakrameditation) för några dagar sedan. När jag lyssnat ett tag kände jag hur jag började vibrera i hela kroppen. När cd:n nästan var slut, kände jag mig mycket lång, i mitt huvud såg jag ner på mina ben och det kändes som om min överkropp var tre meter lång, nästan som om jag såg mig själv ovanifrån…kändes mycket märkligt…
Några tankar om vad det var som hände?
Kram från mig
Häftigt! Vad heter CD:n? skulle själv vilja köpa den:-)
Ja det var häftigt! Cd:n heter "Meditation" av Katarina Johanson. Det är en introduktion till mediation med utförliga anvisningar och guidade meditationstekniker. Tänkte att den kanske skulle passa mig som är nybörjare. Innehåller en andningsmeditation, en mantrameditation och en chakrameditation. Jag vet inte om den är bra om man jämför med andra då detta är den enda jag har provat! =)
ingen annan?
Jag vet inte vad som hände dig men det låter jättemysigt och som om meditationen verkligen gjort något bra för dig.
Att meditera är helt fantastiskt om man finner rätt nyckel.
Vi pratar ju ofta om att man mediterar för att få kontakt med guider eller andra sidan men ibland känns det som att vi glömmer bort meditationens urkraft för att få kontakt med ens egna innre och med sitt egna jag, själen.
Hoppas du får lite fler svar från andra men min spontana okvalificerade gissning är att med tanke på att det handlar om en Chakrameditation så kan ju dina Chakran ha aktivierats och balanserats.
Ett Chakra kan ju ibland vara "trött" eller kanske lite vilande, det kan även vara överaktivt förstås.
Meditationen kan ju ha varit så lyckad att det satte fart på dina chakran.
Det verkar som om du funnit rätt skiva för dig!
Lycka till
Hellas
Tack för ditt svar! Ja, det känns som om jag funnit en skiva som passar mig. Nu när det har gått ett par dagar och jag har funderat, så känns det som en mycket speciell upplevelse. Mycket känns så ytligt i vardagen.. jag tror verkligen att Meditation kan få mig att utvecklas på många sätt… rättare sagt, jag hoppas!
Undrar om det finns meditationsgrupp, personlig utv., annan liknande kurs som rekomenderas i gbg-området?
Kram
Hej Nurse har känt likadant som du,så då är vi två om det.Det är som Hellas skriver om chakrabalanseringen,så du kommer att känna dig så mycket bättre det lovar jag dig.
Har inte provat den cd som du använt, kan rekommendera en annan med Gun Carlsson (skatten på andra sidan regnbågen).
Bor långt ifrån gbg men har hört talas om ametistgrottan.
Lycka till Loet
När det gäller meditationsgrupper, som är jättebra att gå med i när man är ny på just meditationsfronten, så kan du prova på att Googla på:
Meditationsgrupp + Göteborg (eller liknande).
Personliga utvecklingscirklar med inriktning på just medialitet har ju många av våra medium kurser och cirklar i.
Kika i vår mediumlista så kanske du hittar något som passar.
De flesta medium med hemsida brukar även ha länkar till andra medium de rekommenderar så det är "bara" att botanisera, rätt vad det är säger magkänslan till om vad som är helt rätt :)
Så roligt med svar!
#6 Så skönt att det finns fler som känner likadant! Jag ska absolut kolla upp den cd:n. :)
#7 Ja, det är nog bra, ska genast googla! Tack för din rekommendation!
Måste säga att det är ett mycket härligt klimat här på ÖN! Alla är så vänliga!