Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 4500 ggr
Elisabeth-J
0

Fullmåne 12 december

Nu kanske ni börjar märka av att fullmånen snart är här. Kanske sover du sämre eller bättre på nätterna, humöret kanske svänger ibland osv. Berätta gärna hur ni känner nu inför decembers fullmåne :)

Jag har sen några dagar tillbaka sovit ett par timmar på eftermiddan och på nätterna sover jag bra och båda gångerna har jag starka och klara drömmar med mycket vägledning i, ett par av dom är sanndrömmar. Jag är piggare än vanligt vilket känns härligt. Jag brukar börja känna av fullmånen ca en vecka innan den inträffar och några dagar efteråt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

sofie28
0

jag brukar avsky fullmåne och dagarna runt det. Kan absolut inte sova och de lilla jags over så drömmer jag något otroligt.. när jag var ynge så vart jag rädd eftersom det ofta var en del sanndrömmar och jag tror att det är det som sitter kvar än.. men jag har sista året märkt att jag är betydligt mera känslig för både intryck och att känna av saker så vem vet jag kanske börjar att gilla fullmånen

Frejzan
0

Elisabeth, hur vet du att det är sanndrömmar? Är det något du känner på dig eller händer det du drömde lite senare? Jag vet att du skrivit tidigare du haft sanndrömmar men jag vet inte riktigt hur du menar.

Själv vet jag att jag haft en sanndröm för åtskilliga år sedan. Det måste vara minst 35 år sen. Jag drömde jag o en kompis var på Malnbaden som ligger utanför Hudiksvall, vi var bland gungor o klättergrejer.Vi hade våra två småsystrar med oss. Det hon sade och det vi gjorde blev exakt likadant några veckor senare, förutom att jag fyllde i att det du sa nu drömde jag för några veckor sen. Allt var exakt lika.

Elisabeth-J
0

#2 Jag har drömt mycket sanndrömmar ända sen jag var liten så jag har lärt mig att veta vilka drömmar som är vad. Sanndrömmarna är sånt som kommer att ske, ibland händer det dagen efter men det kan också dröja en tid. Även dessa har jag lärt mig att veta, jag vet när det ska hända dagen efter och när det kommer att ske längre fram.

Elisabeth 

Tara
0

Jag har  inga problem med fullmånen  som många verkar ha, tack och lov för det.

azlan
0

Blir intressant att höra om det kommer mer Jordbävningar runt denna tiden … kan vara +- 4-5 dagar . men var så säkra på att det kommer .

Tänkvärt att det är mer än bara vi som trampar på Moder jord som är påverkade, varken vi vill eller inte.

Jayrod
0

Är det nån speciell orsak till att det skulle komma jordbävningar just vid denna fullmåne? Det är väl ca 13 fullmånar varje år, men som tur är så är jordbävningar betydligt sällsyntare.

[starson]
0

Känner alltid av fullmånen, mer eller mindre!

Nu blir det väl sju resor värre när jag dessutom fyller år den dagen.

Blir väl till att sitta och yla ute i regnet med en bit tårta eller nå´t?

Annars brukar jag ha sömnsvårigheter, bli lite "lynnig" och vilja vara i fred.

squaw
0

Gladtackar Elisabeth för att du påminner oss

nu fick jag förklaringen  jag är pigg som en nöt kärna vaknar vid4 på morgonen energi till massor.
så nog känner jag av detta.

Jag får till mig olika tydliga sanndrömmar och det är aktivt som bara den..

#5 vad har du fått veta detta eller läst om jordbävningar???

[Jeremina]
0

Jag sover dåligt men ändå har jag sådan energi och positiv sådan och jag älskar fullmånen…..Glad

Dance
0

Jag känner inte av fullmånen varken före eller efter, men jag brukar få en svagt "skärande hög ljudsensation" inne i huvudet just när månen blir full enligt kalendern, alltid när jag får detta svaga susande ljudet i skallen så vet jag att nu är månen full.

Mads
0

Jag tycker om fullmånen, kan jag se den från balkongen brukar jag klä mig varmt och sitta ute en stund och bara njuta. Vet faktiskt inte om jag påverkas utav den, har jag aldrig reflekterat över…får se nu då..Glad

Amor Vincit Omnia

[Hellas]
0

Jag har den sista veckan haft en hel del klardrömmar och sover gör jag sissådär! Annars tror jag att denna fullmåneperiod är ganska lugn för min del.
Jag är ganska introvert men jag tror det har mer med årstiden att göra.

Nu ska jag gå och sova och fortsätta på föregående natts drömaktivitet.

Tjenixen!

Natteb
0

Mitt humör har sista dagarna varit uselt. Det pendlar från dåligt till bra, upp och ner som en hiss. Och även om jag är trött när jag lägger mig så stirrar jag rakt ut i mörkret med en känsla att vara klarvaken, fastän kroppen säger "SOV NU"…

Happyspirit
0

#13 Samma fenomen för min del.Flört

Trisha
0

Som pms men sju resor värre… eller bättre. Kraften kallar oss…. nog känns det alltid! Tur jag har vänner som vet hur jag är… Niclas har en tuff tid nu - haha! Två sjöhäxor i huset som turas om att flippa på än det ena än det andra. Stark man, den där Niclas…

Men mitt i allt så känns energierna så otroligt klargörande på något vis. Nu kan vi lika gärna visa oss precis som vi är - ingen slipper undan att deala med det som puttrar under ytan!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Loet_old
0

Har sovit dåligt nu i en veckas tid,med konstiga drömmar.I natt kom det då mitt i en orolig dröm , en starkt gult sken uppenbarade sig en stjärna som lyste intensivt.Det hände två ggr under natten,tar jag som ett gott omen.

Soffe
0

Har heller inte fått någon ro att sova, har känt mig pigg så fort jag vaknar mitt i natten eller så kan jag inte somna riktigt.. Vet inte om jag vill skylla på att det är fullmåne då jag har andra bekymmer än den..

Mads
0

Jag drömde så galet konstigt nu inatt, jag fick svaren på många av mina frågor jag haft i livet och alla möjliga människor var där men jag kunde bara bibehålla minnet av drömmen en kort stund när jag vaknat. Har kvar känslan, men minns inte alls…märkligt…kanske fullmånerelaterat…eller inte..

Hoppas på att sova bättre inatt då Glad

Amor Vincit Omnia

stina63
0

Själv brukar jag inte märka av det utan är som jag brukar vara. Men nu sen en vecka tillbaka har det varit mycket konstigt, Känns så konstigt i min kropp som om all energin sug ur mej, Totalt trött är jag. Hm kanske håller jag på bli sjuk. Sen så flippar katterna ur också för första gången, Så det räckte att jag tittade i kalendern så såg jag att det var dags för fullmåne.

luxplyr
0

jag brukar känna av vädret så jag blir hjätte trött då när det är låg tryck  ute, så då skulle man villa ha lite energi.

fast jag har inte drömt ¨på länge undrar varför?

jag vill drömma men jag gjör inte det änn.

få  se om jag drömmer i natt för jag tycker att det är roligt att drömma.

annars brukar jag drömma om mäniskor spm jag träffar och pratar med, undrar farför jag inte har drömmt på länge?

Mizza
0

Jag har sovit väldigt bra dom senaste dagarna! det förklarar varför jag sovit bra, brukar alltid sova bra när fullmånen inträffar :)

bigheart
0

Den här senaste veckan bar jag både haft svårt att sova och kommit ihåg mina drömmar. att jag har perioder som jag sover dåligt är inte ovanligt men att jag kommer i mina drömmar är ovanligt.

Sanndrömmar har jag lite då och då, som tur var har det hittils nästan bara varit bra saker..

Om dom här senaste drömmarna är sanna har jag svårt att veta men det känns som det, inte i dag men kanske i morgon. Skrattande

Elisabeth-J
0

Det märks att det är fullmåne imorgon :) Här sitter jag uppe fortfarande och likadant var det igår kväll. Men snart ska jag meditera så då somnar jag nog kanske ;)

Elisabeth 

[Jeremina]
0

Den här natten var lång och intensiv….som vanligt vid fullmånen..

linhof
0

hmm…har aldrig funderat på det här med fullmåne…inte för egen del i alla fall…

Jag jobbar nätter…på ett äldreboende och det märks när det närmar sej fullmåne… det blir oroligt, en del kan inte sova, en del sover hela tiden…allmänt rörigt dagarna innan. Och samtlig personal i vården skulle nog ge intyg på att fullmånen påverkar….

Men jag själv har alltid jobbat vid fullmåne av nån konstig anledning…och är alltid väldigt pigg då. Vid denna fullmåne har jag vart ledig. Och jag har sovit 6-7 timmar de senaste 3 dygnen!Förvånad Jag är såå trött men kan inte sova..eller rättare sagt, jag somnar sover ca 1 1/2 timme, vaknar o är jättepigg…o kan inte somna om.

Är det något särskilt vid denna fullmånen?

Mads
0

Hade ytterliga en kraftfull dröm natten till idag. Idag känner jag mig lite rastlös och olustig, pendlar från att känna mig lung och glad till att vara orolig..

Amor Vincit Omnia

JILE
0

GladHej!

Jag märker inte så mycket av fullmånen vad jag vet, kanske sväller lite i benen.

Läste ett intressant ämne på www.currylinjer.com där det stod att när det är fullmåne så försvinner currylinjerna, och myrorna lägger sin myrstig på currylinjerna. Då stannar de upp.

Flyttfåglarna tror de flyger efter currylinjerna.

Kram Jile

azlan
0

Den 7/12 la jag ett inlägg om att det kommer komma jordbävningar runt fullmåne +-4/5 dagar .

Då är det som så ,

Månen har inte varit så nära Jorden på 15 årsom just nu . 

Den kraft som útspelar sig mellan planeterna är så stark, att det sker en dragning av jordskorpan och detta sker helt rytmiskt i en till och en från kraft samtidigt som planeterna förflyttar sig .Tidsintervallerna finns redan uträknade .

Finns forskning om detta ,

jordbävning som  resultat kom alltså idag i den sockel som finns under skåne där det finns en spricka .ca 1 mil ner under marken .

gå in på "Google Earth/ earthquakes "där finns massor att lära sig och man får dessutom se var det dagligen

händer saker med jorden.// Lena

azlan
0

Ang "Currylinjer" så stannar dessa flöden i energilinjerna före o efter månens fullgång , det finns tabeller som visa när allt stannar upp innan det vänder och flödar på igen .// Lena

jesse34
0

Det jag tycker är intressant med mig och fullmåne är att min menscykel alltid inrättar sig efter fullmånen! Ända sedan högstadiet och även efter att ha fått två barn! Intressant!