Sammanträffande?
I fredags kväll gick en äldre anhörig på makens sida över till andra sidan. Kontakten har väl varit ganska obefintlig genom åren bortsett vid födelsedagar och högtider då det alltid varit trevligt att ses.
Sedan vi fick veta att personen dött, har jag funderat lite på om det inte finns något foto i något album som jag skulle kunna rigga upp som en minnesgrej och ha framme ett tag med ett ljus bredvid. Dels för barnen och inte minst för maken.
I dag när jag var nere i källaren (i ett helt annat ärende) där jag har mina pysselsaker högt och lågt får jag högst upp på en bänk syn på ett kort i en ram som jag glömt av att jag hade. Det togs -00 och visar den nu döde med tre av barnbarnsbarnen.
Jag har varit nere i mitt pysselförvaringsutrymme hur många gånger som helst och aldrig sett det där kortet. Som sagt hade jag glömt av dess existens. Tycker det är lite charmigt att saker kan dyka upp så där när man behöver dem utan att man ens frågat efter dem. Eller det hade jag väl på något övernaturligt sätt.
Rubrikens fråga är ingen fråga, mer än av retoriskt slag. Jag är övertygad om att vår döde släkting, eller kanske en annan avliden anhörig petat fram fotot ur gömmorna så jag skulle se det.
Framme är det i alla fall och ett ljus ska tändas i kväll.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.