Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 1438 ggr
Elisabeth-J
1

Inkarnation

I boken Själens resa som är baserad på fallstudier där människor genom hypnos har berättat om livet i andevärlden och mycket mer. Här berättas det att själen kan inkarnera i 2 eller fler kroppar samtidigt på jorden, själen kan dela på sig. Det gäller även om en själ återföds så finns en del av själen kvar i andevärlden och därför kan vi få kontakt med dom ändå så länge som vi minns dom. Boken är otroligt intressant och lärorik om själarnas existens på andra sidan, återfördelser, guidernas arbeten och mycket annat.

Hur ser ni på det här och vad tror ni?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Eleri-Twinkle
1

Jag säger som så här…jag MÅSTE läsa den där boken*ler*

[Spanaren]
1

Det är det som jag har funderat på!

För när går själen vidare i sitt jobb och hela tanken du presenterar förklarar en hel delGlad

Är boken på svenska och var fick du tag i den? Kanske många med mig vill veta / kram Bappi

[GunillaF]
1

Jag "köper" det mesta som står i den boken.   Glad

Elisabeth-J
1

#2 Det finns ett par trådar här om boken. Jag fick hem den genom en bokklubb som heter livsenergi men den kommer inte ut i butikerna förrän i april vilket är tråkigt för jag önskar att alla som vill får läsa den nu :)

Själens resa, Michael Newton

#3 Ja det gör jag med, så mycket av det som står där har själv fått uppleva och fått insikt om på olika sätt :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Pluppis
1

Åh, jag har också gått med i den bokklubben och fick faktiskt mitt välkomstpaket i slutet på förra veckan :)

Tänkte börja läsa Bärbel Mohr - Kund hos KOSMOS eller               Anette Carlströms - Från hjärtat.

Fick med en pendel också! Det ska bli skoj att testa den! Tyvärr har dygnet på tok för få timmar men snart är det dags för lite välförtjänt semester! och då jäklars ska jag göra allt jag inte har hunnit med det sista halvåret, nätterna är ju lååååånga =)

Kram

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

[GunillaF]
1

#4 Jaa, det är helt underbart det som beskrivs…..  Glad

Jag har aldrig varit rädd för att dö. Det enda jag kan känna är att dom som är kvar måste få sorg och besvärligheter (?) antar jag iaf.

Det är inte så att jag har dödslängtan heller, men när jag läst den här boken så måste jag säga att det är något helt underbart som väntar "en vacker dag"!

Lite av det här som berättas har jag väl förstått när jag fått kontakt med andar åt människor jag "tränat" på när jag gått på kurser men inte så här utförligt.

Har några frågor ang. det sista jag skrev nu men jag gör en ny tråd av det.

Trisha
1

Nyfiken blir jag! Kul med böcker som tänjer lite grand på det som man tror sig veta. Vad det gäller det andliga, så kan vi väl i alla fall konstatera att vi inte har all information. I alla fall inte i våra medvetna vardagsjag. Ska införskaffa boken, så jag får känna efter själv vad jag tycker.

Kund hos Kosmos, den lät ju kul Pluppis. Tipsa när du läst om du tycker det var nåt!

Hur, var och när en själ inkarnerar - det är ju gruvligt intressant och jag gissar att man får ha antennerna uppe och ta in djup info ibland, för annars blir det lätt att man fastnar i vårt 3D-tänk. Låter som du är såld på boken iaf Elisabeth och även Gumman. Ser fram emot att läsa den när jag fått lägga vantarna på den!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Mizzi
1

Den skulle jag väldigt gärna vilja läsa, hoppas den kommer att gå att låna på biblioteket framöver .

Kaliinka
1

Jo, det där att själen kan dela på sig har jag hört förut faktiskt…. minns inte nu hur det hängde ihop riktigt, men har för mig att vi en gång fick fram att en av min mormors systrar återföddes i en ny kropp, det var bara det att det barnet föddes innan tanten hade dött, däremot så hade hon blivit så senil så hon var i det närmaste okontaktbar.

Kontentan av detta var alltså att tanten levde sitt liv och ca när hon var 90 år så blev hon senil och det gick väldigt snabbt, så inom ett år var hon helt borta i tanken, fick matas,tvättas och så.

Barnet som hon återföddes till föddes typ när hon var 92 och sedan levde de samtidigt i nåt år innan tanten dog helt senil , medans barnet så att säga "växte" till sig.

Tanten minskade i själsutrymme, medans barnet ökade för att sedan ta över helt.

Ja, typ nåt sånt har jag tillsammans med likasinnade vänner fått till oss, svårt att greppa, men ändå tänkbart.

Mvh Kaliinka