Skrockfull?
Är du skrockfull och varför?
Jag har en liten grej.. det är att när en svart fågel flyger över mitt huvud så måste jag blunda i några sekunder. Det har liksom blivit en vana.
Det kommer utav att jag en dag för många år sedan var hemma i köket och var arg. Jag smällde igen köksluckorna och jag visste inte varför jag var såååå irriterad. Då såg och hörde jag en svart fågel flyga över mitt huvud och ut genom taket! 
Sen dess har detta hängt med mig.
Jag tog detta Tecken som att jag måste ta itu med ilskan jag hade då. Dét gjorde jag också.
Jag har en kontakt med just korpar…det har visat sig att om jag är på dåligt humör..eller ledsen, orolig och får se en korp då blir allt bra.
Jag tycker att dem är sååå vackra!
Ja dom är kloka och fina. Även kråkor och kajor. Kolla in det här om kråkor! Otroligt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag skulle visa denna! Bra dokumentär.
Tack bettis69…det är så dessa fåglar kan vissa hur smarta dem är…kram! 
Jag är väldigt skrockfull, har massor av "hyss" för mig.
Försöker att inte visa mina barn så de tar efter, men det är svårt för många saker är en vana som jag inte kan bryta för då känns det konstigt.
Tar alltid på mig höger sko/handske först
Ställer aldrig nya skor högt
Inga nycklar på bordet
Går ej under stegar
Går ej på brunnslock
Spottar tre gånger om en svart katt korsar min väg
Sjunger ej innan jag ätit på dagen
Dukar aldrig för 13 personer
Fäller inte upp ett paraply inomhus
Jag är säkert skrockfull över fler saker men jag kommer bara på dessa just nu.
Eller det här med att tomten ska ha julgröt om man bor på landet och har djur på gården. Om han inte får gröt sköter han inte om djuren som han brukar tomten….