Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketthealing
Läst 1980 ggr
coccygis
0

Healing???

Hej.

Jag heter roger.

Jag har på lite håll följt diskussionerna om healing

här på ÖN.Min uppfattning är att det finns finns väldigt

många godhjärtade personer här  som gärna skickar healing till någon annan medmänniska,en kärlekshandling som alltid bidrar med positiva effekter

i ngn form.Vad jag tror de flesta saknar är dock

ngn form av struktur i sin handling och i sitt sätt

att arbeta med healing.Märker att många skickar utan

ngt större resultat.Många går ngn  typ av helgkurs

och verkar tro att det sedan  sker saker per automatik.

KOMMUNIKATION.

Min erfarenhet av distansbehandling är att det alltid

sker en omedveten kommunikation mellan behandlare

och patient.Har du inte rätt verktyg med dig begränsas

resultatet kraftigt.Dessa verktyg kan tex utgöras av

medicinska kunskaper,förståelse för de karmatiska

lagarna,andlighet,förvärvad intution,mm.

CELLMINNE

Nästan alla mina patienter har tex cellminne från

fosterutvecklingen och tidigare liv…minnen av trauma

som sitter i olika organ och försvårar läkeprocessen.

Om jag som behandlare inte själv har vetskapen om

detta,så begränsar det kraftigt resultatet,tröskelväktarn

kommer inte att "öppna" dörren.Rynkar på näsan

Vad är då mitt budskap till dig.

Jo,att ständigt söka utveckling för att kunna kommunicera på ett omedvetet plan,med dina patienter men också med högre energier/guider.

Energier på ett djupare plan som säger meddelar

tröskelvväktaren att du är  "DÄR"

För mig personligen är det vidare tvärtemot

vad ngn annan här sa…."plötsligt en dag visste jag

hur allt hängde samman"

Går till min alternativmed.praktik varje dag förvirrad

av hur lite jag egentligen vet.

Ställ gärna frågor,krititisera…inget är skrivet i sten/rg

cillaj
0

Jag förstår att du är väldigt hemma i området.

Kan bara svara för mitt eget healande, men jag brukar be de jag distanshealar att skriva till min e-mail och berätta lite mer.

Annars förstår jag vad du menar, och håller med, hur mycket påverkar vi egentligen?

Och i värsta fall kan man till och med göra illa om personen inte mår bra och inte har någon att luta sig emot.

Mycket stort ansvar i det här tycker jag.

Kram cilla.

coccygis
0

Det är inte den verbala informationen jag menar,utan den tysta

kommunikationen som sker på det omedvetna planet.Avsikten med

mitt inlägg är inte att kritisera,utan mer provoceraTyst och dela med mig lite av mina erfarenheter och  hur jag ser på saken.

Ja,det är mkt ansvar,men också mkt möjligheter.Själv är jag

ständigt på väg och ju mer jag lär mig,desto mer förstår jag att

jag inte förstår.Flört

(Cilla du är säkerligen en duktig terapeut)

Jane-Lyzell
0

En tredje tråd om healing - vad synd att den inte fortsatte i den andraFlört Håller med dig till 100 %

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hellas]
0

Tack för ett väldigt fint inlägg med så sunda ord, det är så fint när någon sätter ord på allt detta Skrattande!

Vad säger man:
Ju mer man lär sig ju mer inser man vad lite man vet!

coccygis
0

oki,Tack själva och för era inlägg

#3 tyckte de andra trådarna va så långa redan.

Elisabeth-J
0

Tack för ett bra och informationsrikt inlägg! Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cathy
0

Någon jag pratat med säger att man får absolut inte skicka healing till någon som inte vet om det. Att det handlar om moral från den som heilar.( Eller hur det nu stavas),Är det något om är en oskriven regel. Så om man har en kompis som känner sig lite halvdan, så kan och får man inte skicka healing till henne/ honom utan att den man skickar till vet om det?

Vargflickan
0

#7: Har funderat på samma sak. Någon som har svar? :)

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

pepsan
0

#7 och 8.

När jag lärde mej distanshealing så var det så som ni säger att man inte får lov att skicka healing till någon som inte vet om det. Varför vet jag inte. Kanske att den personen som ska få helingen ska ligga eller sitta bekvämt för att vara motaglig för att det ska funka och vara skönt för personen. Sen om vi sa kl 20 får du healing, då kunde personen ligga/sitta bekvämt och bara njuta av att få det. Efter healingen hade vi alltid telefon kontakt och personen berättade vad som hände eller vad dom upplevde.

Dance
0

Det resonemanget utesluter ju isåfall alla de fullständigt utsatta och hjälplösa människor som aldrig kan be om hjälp själva. Att inte kunna ge distanshealing utan en persons vetskap, menar jag…

De som lider av allehanda fruktansvärda sjukdomar som finns som tex Autism, Demens, åldringar och sjuka som ligger som människopaket på långvården, långt framskriden ALS och MS, Afasi, Psykoser och Schizofreni, små barn som mår psykiskt dåligt, dövstumma som också är blinda, förståndshandikappade, m.m.

Att healing bara skulle vara några få förunnat, endast de alltså som kan be om det själva, låter ju helt absurt.

Jag kör ofta mitt eget race fullständigt oförskräckt, jag har stött på så mycket och sett mycket mer än vad jag personligen egentligen tål och upprörs lika mycket varje gång över hur nyckfullt och olika människoödets lotter falla.

Skulle jag kunna skita fullständigt i dessa människor? Vända dem ryggen? Nej, det kan jag inte, för mitt medlidande kopplas på till gränsen till det outhärdliga.

Då ber jag Healingböner i kombination med Beskyddsböner för vederbörande, totalt utan någon som helst vetskap för vare sig personen i fråga eller någon av dess anhöriga.

Men! Jag vänder mig aldrig direkt till den som är föremål för mina förböner, jag åkallar alltid Min Mellanhand och ber om dennes förböner till Gud för personen ifråga-- min personliga inställning är att det är Guds vilja som sker och att bönerna alltid blir hörda, man ber aldrig förgäves, de förmedlas självklart vidare.

Himlens änglar skyndar då till undsättning och dras till förbönerna och ordnar sen sinsemellan upp det vem som tar hand om vad och hur förbönen därefter vidarebefordras.

Jag har i detta skedet själv förlängesen släppt "ärendet", dock kan jag återkomma flera gånger, inte för att jag misstror änglarna att de inte sköter sitt jobb och att jag inte blir bönhörd, utan för att fylla på healingen och beskyddet lite extra då och då bara.

Min del i förböneprocessen är endast som en igångsättare, vare sig någon självmant bett mig be eller om någon är fullständigt ovetandes om det.

Ja, detta var lite utifrån min synvinkel apropå rubriken "Healing ???"

Kram Silja Cool

sofie28
0

tack för mycket tänkvärd läsning. Jag vill bara poängtera att jag ser en stor skillnad på att skicka omtanke och varma tankar till någon och att skicka healing.

Jag själv är VÄLDIGT mycket nybörjare på området healing och är försiktig med hur jag skickar det , har försökt några gånger. Men jag skickar ofta  omtanke och kärlek och för mig är det något helt annat än att skicka healing ( även om det hör dit). Det är ett sätt för mig att visa att jag känner sympati och omtanke för andra människor än mig själv och de som står mig närmast. Jag inbillar mig att världen blir en bättre plats när vi kan känna så för männskor runt oss. Med det här inlägget vill jag säga att även om man i bland använder ordet healing i lite för brett samanhang så är det aldrig fel att skänka en medmänniska en kärleksfull och omtänksam tanke. För sånt värmer i hjärtat.

KRAM och mycket kärlek

Trisha
0

Har deltagit i en diskussion på ett annat forum om just detta med att skicka till någon som inte bett om det.

Att skicka distanshealing till ett katastrofdrabbat område för att hjälpa till fokusera så mycket ljuskraft som möjligt, det är en sak.

Men att oombedd börja sända energi till enskilda personer som inte bett om det, det är ajabaja enligt mitt sätt att se det. I den andra diskussionen framkom hur flera mediala personer fått healing skickat på sig, utan att de bett om det. I flera fall utmynnade detta i rent dåligmående.

Vi pratar om energi här och förstås är det upp till var och en i slutänden att hålla sin egen energi och inte låta någon eller något påverka. Men där är dom flesta av oss inte ännu.

När vi är nybörjare inom vårt andliga uppvaknande, gått några kurser och tycker vi är jordens frälsare som stigit ned, då vill vi gärna skicka både hit och dit, likväl som att ge råd till höger och vänster, råd som många inte ens efterfrågat. Men vi har inte rätten att lägga oss i andra människors liv utan att de ber om det. Har någon dragit på sig något väldigt jobbigt, sjukdom t ex, så är det ändå vars och ens ansvar att FRÅGA FÖRST.

Ju mer lyhörd du blir när du utvecklas, desto mer kan du känna av både det ena och det andra som "skickas" på dig. Det har länge varit vårt gissel här nere på jorden. Vi projicerar elände när vi är off pist med oss själva. Sen blir vi "heliga" och ska "rädda" alla stackars vilsna människor. Lär oss litet och hej och hå så ger vi oss ut och ska heala och rädda andra som inte klarar av det själva.

Nej, jag tror på att låta healingkraften flöda mellan människor där en överenskommelse finns om det. Och healingkraften, det är ett starkt, sant kärleksljus om väcker minnet om friska celler, ljus själ inom den som tar emot healingen. Sedan gör den människan jobbet själv. Om den väljer så.

Men oombedda skickar vi inte till någon alls. Jag kliver aldrig in till Happy och Niclas utan att knacka och visa dem respekt, fast vi är så nära vänner som några kan vara. Det är just det det handlar om, respekt. Vad gäller olika tillstånd, vem är du att lägga dig i någon annans karma?? Ber personen om hjälp - yeah!! Go ahead! Annars inte.  Det här tycker jag är så viktigt. Är trött på att se livbojar köras ner i halsen på människor som faktiskt är fullt kapabla minnas sin egen kraft.

Visst är detta deras karma - också - men när vi diskuterar frågan, så ville jag ändå starkt uttrycka min åsikt i detta. Det kan påverka en männíska massor och du vet inte hur just din energi påverkar. Fråga först.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Dance
0

#12-- Trisha, ditt resonemag tycker jag är fullt logiskt när det handlar om att kränga på någon annan av sin egen energi för att själv försöka påverka personen ifråga på ett eller annat sätt. Det låter hemskt. Det kan aldrig vara nyttigt vare sig man frågar först eller ej.

Brrrrr…huvva!

Vidare tycker jag många gånger logiken i Karma är så ytterst ohållbar så jag finner knappast ord för det. I princip betyder det att man kan avveckla alla välfärdstankar om att skapa ett medmänskligare samhälle. Poliser, brandkår, sjukvårdspersonal och alla myndigheter som gör en räddande insats kan dra nåt gammalt över sig då eller?

Jag har jobbat inom vården med rehabilitering, människor som skall tränas till hjälp till självhjälp och som får börja om från noll. Här finns även patienter med så svåra hjärnskador efter nån olycka som är fullständigt utlämnade till andra människors välvilja som inte kan be om hjälp själv. Så här kommer en tuff fråga:

-Ska jag enligt Karma då skita fullständigt i dessa personer?

#11-- Sofie, i mitt fall t.ex handlar det enbart om vanlig omtänksamhet om andra människor, tycker att du beskriver det väldigt bra och att healing är precis lika mycket att bry sig om varandra. Men den kan givetvis missbrukas också så som jag svarat på Trishas inlägg.

Kram Silja Cool

Hoppfull
0

Det här tycker jag är både bra och viktigt! Jag har faktiskt råkat ut för flera gånger att terapeuter både läser av och ger mig en "diagnos" eller en bedömning av mina fel utan att jag tillfrågats. Det är en intregritetskränkning anser jag. Jag har även upplevt att behandling gett mig dålig energi trots att man hävdar att all healingeenergi är ren och aldrig kan fungera så. Jag är idag mycket strikt med vem som får tillträde till mitt energifält och bland det värsta jag vet är healare och liknande som läser av människor de möter på stan eller i en kö el dyl. De utgår ifrån att man inget märker, men är man känslig som jag så känns det som att bli tafsad på!

En fråga dock, böner om ljus till andra, personligt riktade men utan särskilt syfte, hur tycker ni om det?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Trisha
0

#13 Det här ÄR en het potatis, det här med karma! Tycker som jag i alla fall tror du menar - att många använder sig av karmansnacket för att slippa engagera sig och bry sig.

En livboj nedkörd i halsen dock inte är den hjälp jag önskar om jag är i nöd. En livboj som gör att jag själv kan ta mig i land och rädda mig, det är kvalitet.

Att både ge mat OCH åtgärder som gör folket självgående i längden - det är sann hjälp till svältande i t ex Afrika.

Vi kan fly in i vår likgiltighet och söka ursäkter för det - ingen utveckling.

Vi kan fly in i vår Florence Nightingale-roll och slippa ta ansvar för vår egen utveckling, den viktigaste av alla!!! - ingen utveckling.

Smal lina att balansera på men ju ärligare man är med sig själv, desto mer ser man. Vi lär oss ju hela tiden med våra upplevelser och när vi vågat gå in i oss själva, möta det som gömmer sig där, komma ut på andra sidan, läkta och friska, flödande själar, då kan vi hjälpa på ett sant sätt. Då vet vi.

#14 Kanonskrivet. Don McFarland ("pappa" till Body Harmony) sa ofta - om någon kränker era gränser - skrik RAPE!!!!!! rakt ut i rummet så att alla kan höra. Och fyyyy vad en del tafsar som tror dom är nedsända för att hjälpa oss andra stackare. Hands off!!!

Riktar man ljus till någon som är på väg över, ett katastrofdrabbat område och liknande, så är det som att man lyser upp en väg som ´själar kan välja att gå. Om dom vill. Det är nog därför det är lite svårt att sova vissa gånger när det varit stora katastrofer. Då behövs många gatulampor för att visa vägen….  Ljus och värme är aldrig fel, men som sagt - man får vara försiktig.

Det är så lätt att tro att man vet bättre än den "stackare" man betraktar och så sätter man igång…. Tro mig, jag har varit där - både blivit "slaktad" av Don McFarland när han avslöjade min Florencee och det inför typ 80 pers… inte kul för egot, men VAD jag lärde mig!!! Och jag blir ständigt utsatt för folk som tror dom ska hela något dom får syn på eller också läsa av mig. Tror dom att dom är väldigt utvecklade blir dom lätt ganska off när dom upptäcker mina sköldar…

Läs gärna Karen Bishops WINGS. Översatte den senaste igår. Låt människor ta sin egen kraft nu. Och ta din egen. Det är precis just det allt handlar om just nu…. Det tycker jag.

Dance
0

#14-- i princip är det just så jag går tillväga, men då handlar det om böner f-ö-r andra, inte t-i-l-l andra, som är personligt riktade men utan något särskilt syfte beträffande detaljer. I de fall där jag på eget initiav ber om någons förböner…

När jag läser någon annan så frågar jag emellertid a-l-l-t-i-d först om lov, även om personen redan bett mig. jag frågar sen om det är helt okey att jag berättar vad jag "ser". Först när jag fått denna tillåtelse så läser och berättar jag.  Nån gång har jag klantat mig och gått händelserna i förväg och reaktionerna har inte uteblivit.  Då ber jag om ursäkt och lär mig att vara försiktigare till nästa gång.

Dance
0

#Trisha-- kanske missuppfattar jag och misstolkar dig men anser du att jag personligen kränker någon annan !?

Trisha
0

Nej, absolut inte!! Ursäkta om formulerade det så att det kunde uppfattas så. Tycker du skriver väldigt vettigt om detta.

Det här ligger mig varmt om hjärtat och jag blir lite intensiv när detta händer. Men det var inte på något vis riktat mot dig. Som jag säger - tycker du har väldigt vettiga åsikter.

Hoppfull
0

Håller med dig Trisha om det där "veta bättre-tänket" och det gör mig lite lätt galen Glad Även healare har ju sina personliga problem och begränsningar och tolkar ganska ofta andras problem utifrån sin egen mall. Det är en dödssynd i min värld!! Deras tolkningar har visat sig återkommande när det gällt mig, vara helt galet felaktiga! När jag så försökt säga att det där stämmer inte, så får jag istället höra att det är mitt eget motstånd som gör att jag inte tar till mig "sanningen". Så att tro att man vet bättre ska man absolut akta sig för!

När jag skickar ljus, för det gör jag, så ber jag om ljus till den och den och så säger jag alltid, att jag ber om ljus i exakt den kvalitet just denna människa behöver. Aldrig mer än så, jag styr aldrig eller önskar saker till personen utan bara ljus rakt av så.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

coccygis
0

Allt jag ser är jag ansvarig för.

Dance
0

#20-- coccygis, jag ser att jag är klädd i tjocka sockor, fleecetröja, morgonrock, långkallingar, mössa och halsduk och börjar känna mig febrig och ont i halsen.

Kan det vara Karma tro? Förvånad

Näh, nu måste jag kasta mig i bingen iallafall och krypa ner under täcket och knoppa. Skicka gärna lite healing …

Karm, Silja Flört

coccygis
0

Kan ju va så..jobbigt med den där karmanTungan ute

Choklad
0

ge gärna healing utan att säga till, men tänk på att d kan bli lite chockartat om  "patienten" plötsligt börjar känna av healingen….

U R us

Trisha
0

#23 Tycker inte man ska skicka något till någon utan att fråga först.

Dance
0

Nån skickade healing till mig iallafall nyss--

Kastade mig i bingen förut, urkrasslig efter senaste inlägget #21, ont i halsen och febrig och eländig, inom en timme flög jag upp ur sängen och sprang jag ut med hunden, sen iväg på långpromenix till Haparanda, uträttade ärenden, hälsade på en bekant och sitter här nu vid datorn pigg som en mört som om ingenting har hänt…

Tuden tack så mycket till den som tänkte på mig…helt otroligt Skrattande…jag är djupt imponerad…

Hälsningar Silja Cool

Choklad
0

ok, nu kommer här en dum fråga….ni pratar om energi….vems energi? var tar healern sin energi ifrån , den som Han/Hon healar andra med? jag har själv blivit healad, utan att jag bad om det, men jag var inte kapabel att be om det då, eftersom jag var så djupt nere i min deprission. Det var snälla människor som förstod och hjälpte mig upp ur den. Men jag blev ju väldigt överraskad men tog det lugnt ändå.

Så . det beror ju lite på vilken situationen är, och jag fick välbehövlig vägledning innan healingen ( som skedde på distans). Jag är oändligt tacksam för den hjälpen, jag vågar nu mycket mer än jag trodde att jag skulle…t.ex så töra jag sitta här och skriva…jag har fått hjälp och vägledniong från er här på forumet också, bara genom att läsa det ni skriver…

Men för den skull ska man ju inte tvinga på någon healing som personen inte vill ha

U R us

Dance
0

#26-- Choklad, underbart att du blivit så mycket bättre, jag är verkligen jätteglad för din skull. I ditt fall så har du träffat rätt personer som hanterat situationen med omdöme…

Healingkraften låter jag förbli ett mysterium, jag grubblar inte på det, lika lite som elledningarna grubblar på var strömmen kommer ifrån. Obestämd

Men som sagt, ibland måste någon annan sätta på strömmen när man inte klarar av att be om hjälp.

Härliga Healing Hälsningar Silja Cool

Trisha
0

Ja, när healingkraften slås på mellan själar,så är den i sanning ett mirakel som inte går att förklara bort. Underbart.

Choklad
0

ja,,den lycka och lättnad jag kände efteråt är svår att beskriva…Skrattande

U R us