Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 2425 ggr
signemo
0

Änglameditation

Hej.

Igår övade jag för första gången med Trollsveden cd Änglameditation. Var lite okoncentrerad och nyfiken.

Men jag minns allt ända fram till att jag gick in i rummet där jag kunde träffa guide eller anhörig. sen minns jag inget innan Trollsveden säjer att nu skall jag gå tillbaka och avsluta och jag kommer ihåg när jag går tillbaka. troligtvis somnade jag efter att jag blivit ledd in i rummet för att träffa andevärlden och väcktes av rösten som sa åt mig att gå tillbaka. Vad tror ni

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Det kan ha varit så att du somnade men prova igen Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

signemo
0

Oja, det ska jag. Jag är alldeles för nyfiken för att låta bliFlört

Var rädda om varandra

[Hellas]
0

Jag har den skivan och tycker väldigt mycket om den, detta med att sömna, det händer nog oss alla lite då och då.

Cathy
0

Låter som att änlgameditation är en ganska djup Meditation, stämmer det?

[Hellas]
0

#4 Den här meditationen med Trollsveden är inte djup tycker jag själv, fast det var ju länge sedan jag gjorde den förstås.
Sedan tror jag att vi har lite olika syn på vad som är djup och djup om du förstår vad jag menarSkrattande!

Det finns ju skrämselhistorier om att man ska passa sig för att meditera eftersom man kan fastna Förvånad!

Cathy
0

Äh sånt är ju bara trams, fastnar gör man ju inte. Men tror att det finns meditationer som är mer djupgående en andra. Att jag frågade dig är för att jag är helt novis på området. Har aldrig mediterat, ska gå en grundkurs i januari. Den ser jag fram emot. Så undrade lite bara.

[Hellas]
0

#6 Nu skrattar jag, vad bra att du tycker det är trams Skrattande!

Vad kul att du ska gå kurs i januari, då får du berätta för oss vad du lär dig *Ler*.

Jag har gått en meditationscirkel under ett år och jag tycker väl inte någon av de meditationerna var speciellt djupa fast det beror ju lite på lärare och den grupp man är med i förstås.
Jag har gjort en riktigt djup Meditation för ca. 15 år sedan och det var faktiskt Trollsvenden det med som guidade men det var "live" och inte via en skiva.

Vi gjorde en ganska djup regressions resa, helt underbart, där jag första gången träffade på ett annat liv, en annan tid.
Men man behöver ju inte gå ned i så djup Meditation för att se tidigare liv, det finns olika metoder.
Jag har dock gjort den meditationen själv några gånger och den är inte dum!

haltalotta
0

Jag är lite sent ute, men jag hittade inte hit förän igår.

Vid två tillfällen har jag också varit med om liknande upplevelser. Det jag tror händer är att man behöver den vila som man kan får hos "änglarna". Du tar ändå in undermedvetet vad som händer.

För mig har det varit en mycket skön vila "där uppe". Var bara tacksam och inte besviken när detta händer.