Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 2161 ggr
bettis69
0

Hitta guide genom meditation?

Alla pratar så mycket om att dom har en andlig guide. Jag skulle vilja veta lite mer om vad en andlig guide är och hur man hittar sin guide.

Jag har hört att man genom Meditation kan hitta denne guide, men hur liksom… framträder guiden i tankarna på nåt sätt? Hur får man reda på namnet och vad gör man med en andlig guide??

Jag skulle gärna vilja hitta min andliga guide. Är det en själ eller ängel eller vad är det?

bettis69
0

Ingen?

Elisabeth-J
0

Ett tips är att du läser artiklarna, det finns en kategri där som heter övningar och där hittar du en om att kontakta Guider b.a.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

bettis69
0

Tack :-) ska kolla!

Cathy
0

Det ska jag med. Vad spännande det lät. Men ska inte göra övningarna förrän jag flyttat och kommit till ro.. Känns bäst så. Men läsa dem gör jag direkt.Glad

Cathy
0

Elisabeth, har läst många av dina inlägg och vet att du är medium. Låter spännande. Du har säkert haft kontakt med dina guider en hel del. Kommer du ihåg när du träffade dem första gången. Har varit på kanalisering några gånger hos ett medium och hon sa att hon såg mina guider. Ser du även andras guider.

Cathy
0

hrm, är lite trött här och lite ivrig, glömde frågetecknen . hoppas att du uppfattade dem ändå.Skäms

bettis69
0

nää hittade inte kontakta guide… vet du vilket datum eller månad?

[Hellas]
0

Jag fixade en tråd med samlade länkar till bra övningar att börja med :)

Mediala Övningar!

bettis69
0

tack :-)

Elisabeth-J
0

#5 Första gången jag mötte en av mina Guider var när jag var 12 år och låg på sjukhus, det var en mäktig upplevelse :)

Nej jag tar inte kontakt med andras Guider och det beror på att dina Guider kommer och visar sig för dig, du känner Guidens energier och kanske ger dig ett namn, Guider kommmer på dom sätt som gör att just du förstår vilka Guider du har med dig. Tänk dig att någon säger till dig att du har en Guide som heter xxx, ser ut si och så, kommer från ett visst land osv. men sen när du själv ska kontakta din Guide så får du ett annat namn, utseende m.m. då tror du att du har fel bara för att ett medium har sagt annat. Din Guide är bara din unika Guide och det är du som bör få kontakt själv för att veta genom bilder och känslor hur den Guidens energier är för att just du ska kunna känna igen dessa energier när Guiden kommer till dig.

Elisabeth 

Cathy
0

I nuläget kan jag känna mig lite osäker om vilket. En del av mig vill väldigt gärna träffa min guide, den andra är lite lite rädd.Får man inte träffa sin guide/sina guider så länge man känner någon rädsla.Var någon här som skrev att det kan dyka upp negativa energier när man söker efter sin guide.Då blev jag också lite skraj. Det lät lite kusligt. Obestämd

Elisabeth-J
0

#11 Det behöver du inte vara rädd för, guider är bara positiva energier. När du tar kontakt så får du uppleva det du är redo för, dom vet att du är rädd så dom gör inget som skrämmer dig.

Elisabeth 

Cathy
0

Men så länge jag är lite rädd får jag aldrig träffa vare sig guider eller änglar eller.. Är det ovanligt att få kontakt med änglar? Har du fått det någon gång?

Den personen som pratade om negativa energier menade inte guiderna utan att man fick kontakt med någon annan, tror jag. Men det är ovanligt eller?

Vad säger du, är det oftast genom djup Meditation man får kontakt med sina guider eller? Finns det andra sätt?

Cathy
0

Hrm undrar fortfarande lite över #13. Är det någon som kan ge mig svar? Eller vad ni tror? Glad

Choklad
0

jag är inte så bra på det här, jag är inget medium eller så, jag är här inne för att jag själv vill lära mig lite mer om andlighet) men jag kan säga  att min guide finns hos mig hela tiden, jag var rädd för "honom" innan, men nu är jag det inte längre, eftersom jag känner hur mycket kärlek han sänder ut till mej. En guide.. kan ge dej bilder i dina tankar, i dina drömmar, tänka till dej vad han/hon vill säga dej, leder dej rätt om du kommit fel i ditt liv. men sen är det ju ändå upp till dej själv, man blir aldrig tvingad att göra det man inte vill. Du kan säga till din guide att nu vill jag att du går , så gör Han/hon det, eller ropa på guiden  så kommer Han/hon tillbaka….du kan få små Tecken på att du inte är ensam, var bara uppmärksam, guiden finns där hos dig hela tiden, men i tysthet för att inte skrämma dig.

om det är elaka andar du menar när du tänker negativa energier så vet jag inte så mycke om det, men när jag blir rädd så tänker jag på min guide….då känns det tryggt igen.Jag tror personligen att det är ganska sällsynt  med "elaka energier"

jag fick en kuslig känsla när "spökena" hälsade på mig, men sen tänkte jag att d e ju egentligen bara vanliga personer…och sedan kommer ju den där spännande och nyfikna känslan, otåligheten …och sedan blir man rädd!

så..d kan ju vara så att man skrämmer upp sig själv

hoppas jag kunde hjälpa lite iallafall. Men detta är mina erfarenheter, du kommer ju att få dina egna….

U R us

Cathy
0

Tack för ditt svar. Så du har fått kontakt med din guide. Spännande.Så man behöver inte meditera eller ngt för att nå sina guider. Ska kolla på tråden de gav tips om hur man utvecklar sin medialitet, så får vi kanske testa.FlörtSpöken i huset? Berätta mera? Har huset ngn gammal historia, sen innan du flyttade in?

Choklad
0

Vassego! d va så lite så…SkrattandeVi har 1 eller 2 små flickor som är här,dom har varit här hela tiden sedan vi flyttade in. En gång när jag satt i min säng hade nyss gått upp, så kikade den ena lilla tjejen in och fnittrade…busig…och en annan gång när jag var i badrummet på ovanvåningen så hörde jag en lite äldre tjej gå nerför trappen ( badrummet är precis vid trappen) och hon gnolade på en sång. Jag var helt ensam däruppe…ibland hör jag ett vackert "pling" i luften, har letat efter var det kommer ifrån men hittar inget…det är såååå vackert!

Jag blev nästan alltid rädd en stund efteråt som sånt hände, men jag vet att våra "spöken" är snälla, även om dom är lite busiga ibland…så jag jobbar på den där rädslan…

Jag har inte behövt meditera för min guide har alltid funnits där och har desperat sökt min uppmärksamhet , men jag har inte fattat …men jag har mediterat ibland och då har jag fått in bilder, små tecken….har du prövat att se in i solen? Med slutna ögon då förståss.

Det kan komma bilder och Tecken då också. Bara slappna av och tänk bara på ljuset som strålar ner på dig.

Jo, huset har en gammal historia från 2a världskriget…2 grabbar (de bodde här) lekte ute vid muren som går runt huset. De grävde i gruset, och när de gjorde så  fann de (kommer inte ihåg om det var två eller tre)döda soldater , som var nergrävda …..de blev mycke det här…om du vill läsa mer historier så titta gärna in i min blogg…jag håller på och skriver lite av våra upplevelser där…kram!

U R us